Ga naar inhoud

1 seconde een zwart beeld


Aanbevolen berichten

De patient: Compaq Intel 700 Mhz, Win 98 SE. Beeldscherm: TFT 15 inch, NEC 1510+. Meer info ontbreekt helaas. In een tijdsbestek van 9 uur, dat deze PC is ingeschakeld, gebeurt het regelmatig, dat het beeldscherm even helemaal zwart is gedurende 1 seconde. Meestal 3X in dit tijdsbestekvan 9 uren. Soms ook minder of meer. Ik dacht de hoogste score 6X. Soms gaat het ook goed, geen zwart scherm dus. Als het scherm zwart wordt, dan blijft het spanningsledje op het beeldscherm groen branden. Beeldscherm al uitgewisseld met een identiek exemplaar, die echter aan een Compaq hangt met 450 Mhz. Op de Compaq met 700 Mhz en het andere beeldscherm ook dezelfde prblematiek. Op de Compaq 450 Mhz geen problemen. Voorlopige conclusie: beeldscherm ok. Welk probleem kan er zich dus voordoen in de PC of videokaart of misschien kabel. Iemand bekend met dit verschijnsel? Ik hoor wel, Jan K
Link naar reactie
ALs je op het moment dat het optreed met de monitor boven je hoofd aan het zwaaien bent kan het de kabel wel eens wezen..... Het zal eerder en oorzaak hebben in de software. Kan het zijn dat er een vorm van energie besparing loopt die de monitor uit wilt zetten maar ook gelijk weer aanzet? Dit dan zowel onder windows als via het BIOS en wellicht werken die elkaar tegen waardoor de een uit wilt schakelen en de ander juist niet en geeft dat een korte uitschakeling.. Ook zou het kunnen wezen dat je programma's gebruikt die van resolutie wisselen en dat tijdens het omschakelen er even een zwart scherm opduikt. meer kan ik ook even niet bedenken maar wie weet heb je er wat aan.
Link naar reactie
[quote:ac338a1c22="Jank"].....Voorlopige conclusie: beeldscherm ok. Welk probleem kan er zich dus voordoen in de PC of videokaart of misschien kabel. Iemand bekend met dit verschijnsel? Ik hoor wel, Jan K[/quote:ac338a1c22] Misschien kan deze conclusie iets te voorbarig zijn. Ik heb dergelijke zaken ook met mijn Iiyama. Aan de ene pc is het veeel meer dan aan de andere. Het lijkt een probleem te zijn in de timing met de videokaart. Van het ene op het andere moment kan ie het signaal kwijt zijn en gaat ie op zwart. Ik moet dan de monitor aan/uit doen om weer beeld te krijgen. Op de ene pc is het ook veeel meer dan de andere waar het vrijwel nooit is. M.a.w. kan het dus ook de combinatie videokaart/monitor zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...