Ga naar inhoud

instellingen TFT-monitor in Windows, Linux en niet-grafisch.


Aanbevolen berichten

Ik heb een Philips 150S TFT-scherm, en een Matrox Millennium G200 AGP grafische kaart. Met de monitor heb ik twee problemen. Het eerste is, dat Linux en Windows verschillende instellingen eisen. Staat het goed voor het ene OS, dan zie ik verticale strepen bij het andere en v.v. Met de automatische instelling van de monitor is dat snel rechtgetrokken, maar leuk is anders. Het tweede is, dat in een niet-grafische omgeving (Linux- of DOS-prompt) het scherm steeds knippert. Waardoor worden deze problemen veroorzaakt en (het belangrijkste) is er iets aan te doen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Het rare is dat de letters in een niet-grafische omgeving er bij mij best wel OK uitzien, en dan toch dat knipperen? En SuSE Linux heeft ook een soort grafisch gebeuren als ie aan het opstarten is, en dat ziet er wél netjes uit als de monitor is ingesteld voor Windows. Het gedonder begint pas als X wordt gestart. Het opstartscherm van Windows heb ik niet zo nauwkeurig bekeken, maar volgens mij ziet dat er ook gewoon goed uit. Hoe kan het dan dat het toch uiteindelijk niet goed uitkomt?
Link naar reactie
Kan zijn dat er en refresh gebruikt wordt wat het scherm niet leuk vind ik heb eens perongeluk de oude waarden van een kaart ingesteld en dan wilde niet echt met mijn tft... hij maakte wat vreemde flikkeringen en ging op slapen... ben helaas niet geod thuis in X dus kan niet aangeven of dat het wezen zal probeer anders even bij een Linux Topic daar weten ze er vast wel meer van
Link naar reactie
X kan op zich prima met het scherm omgaan (als je het goed instelt ... Er zijn instellingen die een CRT-scherm op zouden kunnen blazen ;) en die geven gewoon een message dat er geen juiste input is bij een TFT-scherm), alleen net iets anders dan Windows blijkbaar .. Ik wacht nog ff af of iemand anders hier een goeie tip heeft, anders post ik het idd ff op OS Linux. Bedankt voor je hulp iig! :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...