Ga naar inhoud

wel of geen nieuwe monitor?


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen. Alles weer lekker up-to-date. De videokaart wordt waarschijnlijk een Leadtek Geforce 4 4200 128MB DVI / TVOUT. Ik heb nu een Daewoo 17" monitor met een max resolutie van 1280x1024 pixels. Als ik hem echter op die resolutie zet wordt ik een beetje epileptisch door het geflikker. Ik heb 2 vragen: 1) Als ik die monitor op die nieuwe pc aansluit, flikkert de monitor dan ook bij die hoogste resolutie of ligt het aan mijn oude videokaartje die het gewoon niet aankan. 2) Ik heb 2 opties: oude monitor houden of nieuwe kopen. Dat zou dan een 19" IIyama HM903DT worden. Da's een hele goeie, maar kost dan ook meer dan 400 E. Mijn vraag is (ook een beetje afhankelijk van het antwoord op de eerste vraag): Is de kwaliteitsverbetering die investering waard of kan ik beter mijn oude monitor houden? Groet en bij voorbaat dank voor jullie wijsheid! N.
Link naar reactie
Ik weet hoe je van het geflikker af kunt komen maar dan moet je res omlaag. In jou geval kun je het beste die nieuwe monitor kopen. Het ligt aan je monitor: De meeste 17inch modellen (ook die van mij) zijn gemaakt op 1024x768 op 75hz te lopen. Als je de Res op 1280x1024 zet gaat hij auto op 60hz lopen en dan zie je hem knipperen.
Link naar reactie
Het wel of niet flikkeren ligt aan de gekozen resolutie en refreshrate. Bij gebruik van de goede drivers zul je alleen dat in kunnen stellen wat de kaart en de monitor aankan. Het is best mogelijk dat je een te hoge resolutie kiest en daarbij niet de goede refreshrate heb gekozen. bij een refreshrate van 74hz moet het beeld niet echt flikkeren bij 85hz staat het als een huis.
Link naar reactie
1280x1024 is best een hoge resolutie voor een 17" monitor. Als je 1024x768 zou gebruiken, is het geflikker waarschijnlijk wel over. Met anti-aliasing aan zien games er dan ook nog wel goed uit. De lage frequentie kan ook door je videokaart veroorzaakt worden. Helaas vermeld je niet het type van zowel monitor als kaart, dus kunnen daar geen uitspraken over gedaan worden.
Link naar reactie
Videokaart is niet het probleem, die kan 120 Hz aan bij 1280x1024: http://www.diamondmm.com/support/diamond/ts/manuals_guides/ViperV550-manual.pdf Deze pagina geeft 65 Hz bij 1280x1024 voor de monitor aan, en dat is gewoon te laag. http://www.epinions.com/S0176832_Daewoo_Electronics_Co___Ltd__CMC_710B/display_~full_specs Dus: lagere resolutie, of nieuwe monitor.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...