Ga naar inhoud

welke capture card?


Aanbevolen berichten

ik ben in het bezit van een pentium 4 /1.5 / 512 Mb ram/os:win-xp prof. ik wil graag m'n usb webcam vervangen door een capture card, een kwalitatief goede kleurencamera met autofucus en automatische witbalans heb ik reeds, met tulp uitgang voor het signaal(afkomstig uit de beveiligingsindustrie). nu lees ik hier nogal wat problemen aangaande capture kaarten en xp-prof, welke kaart kan ik het beste nemen? bij voorbaat dank, Frodo.
Link naar reactie
Gewoon gaan voor een kaart met hardware codering heb je een lage systeembelasting en de kwaliteit is ook veel beter. Een merk niemen heeft denk ik niet veel zin aangezien er heel veel merken op de markt zijn die heel goed werken. Ik heb zelf een oude Hauppauge tv tunerkaart met video in (tulp) is wel mono en software codering maar geeft een heel goed resutaat. Vrijwel alle tv kaarten hebben een analoge of/en digitale ingang en vaak ook met hardware codering dan heb je twee vliegen in een klap. Wil je echt voor top gaan moet je een (dure) Miro of vergelijkbaar kopen maar de prijzen liggen dan vrij hoog..
Link naar reactie
De kaart heeft dan een chip die zorgt voor de codering van het opgenomen beeld en geluid, er hoeft dan geen aanspraak te worden gemaakt op een software codec. Dit scheelt veel rekenwerkt aangezien de codering dan geheel door de kaart zelf gedaan wordt. Meestal heb je dan Mpg1 en/of Mpg2 maar er zijn al kaarten die ook hardware Divx ondersteunen al zijn die nog erg zeldzaam. Er is nu zelfs een hardware oplossing op Divx op je tv te kijken van Sigma!
Link naar reactie
De kaarten zelf zijn allemaal min of meer hetzelfde, nl gebaseerd op een Conexant/Brooktree chippie nl de BT848 of BT878 oid. Grootste verschil zit hem dus in de drivers en software, die van Hauppauge zijn zo'n beetje de meest stabiele die er zijn. Een kaart met hardware compressie zoals bv de Hauppauge PVR lijkt mij vrij zinloos daar alle videoconverence software zijn eigen compressie heeft, meestal H263/H261 en soms mpeg4 oid daarop gebaseerd. Dat betekent dat de mpeg1/2 output van een kaart met hardware compressie toch weer wordt ge-hercomprimeerd: 2x compressie= verlies van kwaliteit. Ik heb/had een heel simpel Hauppauge kaartje(Primo) en heb deze lange tijd gebruikt om te Netmeeten met een HI8 vdeocamera(+P2-350 Mhz), werkte uitstekend, ik voorzie met jouw P4 dan ook niet veel probs, meer dan 320x240 streamen heeft meestal toch geen zin/lukt niet tenzij je een T1/T3 internet verbinding hebt en 320x240 kan je met ieder tv kaartje wel capturen.
Link naar reactie
Ben bang dat ik het videoconference verhaal gemist heeft ik had begrepen dat hij aleen wilde capturen en dan is hardware altijd het beste. En wat de drivers betrefd van andere merken heb ik geen idee maar inderdaad heeft hauppauge een goede driverset en ook regelmatig updates en gratis "gadgets" voor hun kaarten. mijn kaart is nu 6 jaar oud en ik gebruik hem nu nog regelmatig het is wel softwarematig maar alles werkt (onderWin2K) prima tot de hoogste resolutie win Xp is gewoon altijd voorzien van ingbouwde ellende als je wat meer wilt dan standaard toepassingen....
Link naar reactie
Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en gewoon gegokt op het voordeligste wat ik kon krijgen:de pc-tv rave van pinnacle. ben zelf zeer tevreden met het resultaat, alleen moet ik nog iets doen met de belichting, mmisschien een goede daglichtlamp of zoiets. voor de geinteresseerden onder julie: http://213.73.165.101:8080/ groetjes, en bedankt, Marco
Link naar reactie
[quote:bc4f9d6dcc="rwilligen"]link werkt niet...?[/quote:bc4f9d6dcc] Op die link heeft ie 1 dag test gedraaid, de cam is puur voor privegebruik omdat mijn vriendin in zweden woont, nu draait de cam dus op een plek die alleen voor mijn vriendin toegankelijk is, groetjes Marco (en nog bedankt voor julie tips) :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...