Ga naar inhoud

Geforce 2 Ultra CardExpert


Aanbevolen berichten

Best Forum, Onlangs het moederbord (MSI K7266 Pro MS-6380) z'n BIOS geflasht. En na deze opnieuw ingesteld te hebben, kwam ik tot mijn grote schrik erachter dat mijn grafische kaart aan geheugenverlies lijdt! Deze is gezakt van 64 MB naar 32 MB. Wat ik ook in de BIOS verander (o.a. APG-settings) het geheugen komt niet meer terug. Een mogelijkheid om het geheugen direkt te benaderen heb ik niet gevonden. Is er iemand die ook z'n probleem heeft gehad en kunnen oplossen? Of wordt het een loopje naar de technische dienst? Groeten, Oneman :(
Link naar reactie
[quote:f7c3ac0036="knopper"]Weet je zeker dat het je videogeheugen is en niet de AGP-aperture size?[/quote:f7c3ac0036] Ja, ik weet het zeker. Heb inderdaad AGP-aperture size vergroot van 64 MB naar 128 MB en zelf verlaagt naar 32 MB. Hij bleef er "koud " onder = geen prestatieverandering/verbetering in de 3Dmark 2001 SE (was 4300 nu 3200 punten)
Link naar reactie
Zal wel vóór het bios zijn, maar ik vind het wel heel vaag dat die bios-reset meteen ook je videokaart instellingen meeneemt :-? Nog nooit van gehoord!!! (helemaal dat je dan ook ineens 32 mb kwijtraakt :S) Heb je al eens een programmatje als 'rivatuner' gedownload? Dan kan je wat meer info over je videokaart achterhalen. Lijkt wel of hij hem nu als een GF2 GTS detecteert ipv GF2 Ultra :(
Link naar reactie
Ik heb hier ook nog nooit van gehoord. een Bios flash van het moederbord moet geen invloed hebben op de videokaart. Ik ben het met 2Fast eens. kijk eens met rivatuner www.guru3d.com/rivatuner Je kan ook proberen de drivers opnieuw te instaleren of zegt hij meteen bij het opstarten al dat ie maar 32mb heeft? je kan ook van www.guru3d.com een geforce bios editor dowloaden. daarmee kan je in de bios van je videokaart kijken. kan je misschien zien of het daar aan ligt
Link naar reactie
[quote:345d303916="Red Dragon"]Ik heb hier ook nog nooit van gehoord. een Bios flash van het moederbord moet geen invloed hebben op de videokaart. Ik ben het met 2Fast eens. kijk eens met rivatuner www.guru3d.com/rivatuner Je kan ook proberen de drivers opnieuw te instaleren of zegt hij meteen bij het opstarten al dat ie maar 32mb heeft? je kan ook van www.guru3d.com een geforce bios editor dowloaden. daarmee kan je in de bios van je videokaart kijken. kan je misschien zien of het daar aan ligt[/quote:345d303916] Inderdaad, bij het opstarten van het bootscherm wordt de naam van de kaart vermeldt met 32 MB geheugen. Wat normaal 64 MB had moeten zijn! Raar, maar waar... Ik begrijp jullie verbazing (vrienden en kenners hebben hier ook nog nooit van gehoord), maar het staat er echt. Groet, Oneman
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...