Ga naar inhoud

2e videokaart win xp


Aanbevolen berichten

heb windows 98 en xp prof. op mijn pc het vreemde is onder windows 98 worden beide videokaarten gezien en werken goed (agp MSI geforce 2 ti en sis 6326 pci ) onder winXP prof. worden beide kaarten herkent maar de sis kaar werkt niet (Dit apparaat start niet. (Code 10)) mijn bios is de agp de opstart kaart als ik in mijn bios de opstart vga op pci zet werken beide kaarten wel (mijn agp kaart als primerie) heb andere pci sloten feprobeerd voo de sis kaart maar het wil niet werken ter info moederboord is msi max 2e 512 intern pIV 2500 wie weet een oplossing
Link naar reactie
Volgens mij heb je zelf het antwoord al gegeven. In de BIOS de PCI-kaart als opstartkaart instellen. Je kunt in Wnidows XP los daarvan instellen welke monitor (en dus kaart) je als hoofdmonitor wilt gebruiken. Als je dan voor de moniitor kiest die aan je AGP-kaart hangt, draaien al je spellen e.d daar op. Zowel op het werk als thuis heb ik dit ook gedaan (Windows 2000 en Windows XP) en het werkt vlekkeloos.
Link naar reactie
Code 10 houdt ook vaak in dat de kaart geen IRQ krijgt toegewezen. Heb je daar al naar gekeken ? En welke drivers gebruik je voor de SIS6326 chipset ? Via de volgende link kun je de meeste recente drivers downloaden van SIS en Windows 2000/XP: [url=http://www.hastec.nl/files/graphics/speedstar/speedstar_a70/refdrivers/326win2k.exe]SIS driver[/url]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...