Ga naar inhoud

Ervaringen met tft scherm


Aanbevolen berichten

Het is en blijft natuurlijk een persoonlijk iets, of je de voorkeur geeft voor een crt of een tft. Veel mensen vinden een CRT monitor scherper en ook geven ze een voorkeur aan een CRT omdat deze een snellere reactietijd heeft dan een TFT (belangrijk voor games). Ik moet inderdaad toegeven dat een CRT iets scherper is, maar op zich (vind ik) zijn games er goed mee te spelen. Dan speel ik vaak GP 3 en Unreal Tournament. Tft is inderdaad niet goed geschikt voor fotobewerking, omdat CRT's meer kleuren kunnen weergeven (ofwel: de kleurechtheid van een foto op een TFT is niet goed). Ik zou zeggen, ga eens in een winkel het een en ander bekijken / uitproberen, want over dit onderwerp kan je eindeloos twisten..
Link naar reactie
Je loopt een beetje achter, vroeger konden de TFT schermen inderdaad vaak niet alle kleuren weergeven maar dat is al weer een poosje achterhaald. el kom je vooral in de geodkopere schermen nog wel de TFT's tegen die niet geschikt zijn alle kleuren weer te geven. Gewoon even geod kijken naar de specificaties van het sherm en dan vooral naar het aantal echte kleuren wat opgegeven word.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...