Ga naar inhoud

DVI VGA convertor


Aanbevolen berichten

[quote:af1f3ae3bb="Elwood"]Ik heb gelezen dat een DVI->VGA convertor (om een CRT op een digitale uitgang aan te sluiten) nadelen heeft; onder andere dat geen hoge resolutie en refreshrate gebruikt kan worden en de beeldkwaliteit minder is. Weet iemand hier meer over?[/quote:af1f3ae3bb] Dat klopt, door de adapter ontstaat er een extra overgang waardoor de beeldkwaliteit altijd achteruit gaat. Het beste is om een grafische kaart te gebruiken die dezelfde uitgang heeft als die aan de kabel van je monitor zit. Ik heb zelf slechte ervaringen met diverse adapters.
Link naar reactie
[quote:e4dd69e2ee]Ik weet wel dat je op beide monitors dezelfde frequentie moet hebben, en dat ie dus de laagste van beiden zal nemen. Heb het wel eens geprobeerd met een oude monitor, en kon het toen niet boven de 60Hz krijgen.[/quote:e4dd69e2ee] Hm, beide monitoren dezelfde frequentie, geldt dit ook voor een videokaart met 2 (aprate) RAMDAC's (bv de Ati Radeon 9000 Pro) ? En geldt het trouwens ook voor de resolutie? Ik heb een Eizo FlexiScan F340iW die nu op 72 Hz met 1024x768 draait en een NEC FE700 op 1152x864 op 75 Hz. Dus die zouden op 72 Hz moeten draaien, das allicht beter dan 60Hz... Enne Slashhead... ik heb geen Flatscreen, dus ik moet het wel met 2 CRT's doen. Ik had het liefst ook een flatscreen ernaast ipv een CRT!! De betreffende adapter is neem ik aan meegeleverd met de kaart?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...