Ga naar inhoud

Advies over tussenoplossing videokaart


Aanbevolen berichten

Soortgelijke vragen zijn al eerder gesteld zag ik al, maar aangezien alle situaties weer anders zijn toch mijn vraag. Ik heb een Tb1400, 384MB DDR en een GF2 GTS Pro. Tot verkort liep dit uitstekend bij spellen. SOF2 bijvoorbeeld kon ik met hoge details e.d. draaien. Met UT2003 stoot ik echter wel tegen de grenzen van mijn systeem. Met de details e.d. op zijn laagst is de framerate regelmatig aan de lage kant. Ik zou graag meer fps hebben en misschien ook iets meer mogelijkheden qua details. Eigenlijk wil pas in 2003 flink upgraden en er nu een 'tussenvideokaartje' in doen. Een tweedehands GF4 MXxxx kost maar een paar tientjes. Mijn vraag luidt concreet: Zal ik door er een dergelijke kaart in te doen significant betere prestaties krijgen bij een spel als UT2003? Er staat me ook bij, dat die GF4MX-kaarten langzamer waren dan de GF3. Klopt dit?
Link naar reactie
de GeForce 4 MX 4xx zijn langzamer dan de GeForce 3 en missen de Direct8 functies die de GeForce 3 en de 4 ti wel hebben. Deze DirectX 8 functies worden vollop gebruikt in UT2003. op dit moment worden ze niet gebruikt op jou pc of softwarematig door de CPU berekend. een Kaart die dus DirectX 8 volledig ondersteund (DirectX 8 Compliant) zou dus voor jou idiaal zijn. De GeForce 4 MX 4xx valt dan dus af. overigens is de GeForce 4 MX niet veel sneller dan een GeForce 2 ti. dus Sowieso niet echt itteressant voor jou. Omdat het om een tussen oplossing gaat zou ik voor een Radeon 9000 of 8500LE gaan. deze kaarten heb je voor tussen de 100 en 140 Euro en zijn volledig DirectX 8. je kan dan nu mooi UT2003 spelen op jou systeem met een Ati Radeon en dan later in 2003 de hele boel gaan vernieuwen met een DirectX 9 kaart.
Link naar reactie
Bedankt! Ik was al een beetje bang dat die MX-kaarten geen echte gamekaarten waren, dat veraadde de prijs eigenlijk al een beetje. Dan ga ik maar eens voor zo'n Radeon kijken. Nog een vraag trouwens: heeft 128MB nog een groot voordeel t.o.v. 64? Ik heb namelijk de volgende kaart voor een goede prijs zien staan: Club3d Radeon 9000 64mb ddr.
Link naar reactie
[quote:2cfa740bc5="Count Uilesnor"]Bedankt! Ik was al een beetje bang dat die MX-kaarten geen echte gamekaarten waren, dat veraadde de prijs eigenlijk al een beetje. Dan ga ik maar eens voor zo'n Radeon kijken. Nog een vraag trouwens: heeft 128MB nog een groot voordeel t.o.v. 64? Ik heb namelijk de volgende kaart voor een goede prijs zien staan: Club3d Radeon 9000 64mb ddr.[/quote:2cfa740bc5] Dat verschilt per kaart. Bij de GeForce 4 ti 4200 is 128mb in veel gevallen iets sneller dan de ti 4200 64mb. bij de radeon 9000 weet ik dat niet zeker. Echt veel scheelt het niet in ieder geval. de Radeon 9000 64mb lijkt me een prima Kaart voor jou situatie
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...