Ga naar inhoud

welke nieuwe videokaart ?


Aanbevolen berichten

Misschien al meerdere malen de revue gepasseerd, maar toch wil ik hier ff de volgende vraag kwijt: ik heb een PIII 550 MHz (Asus P3b-f), met 256 MB RAM en een Viper 330 en een Viper 550 erin, rest lijkt met niet belangrijk hier. Beide kaarten zijn PCI kaarten; de 550 is met TV out. Ik wil nu een AGP kaart met alle mogelijkheden die deze (twee) kaarten bij elkaar hebben. Dus Dual Head, om twee CRT's op aan te sluiten en een TV-out voor m'n (jawel...) TV. Ik doe zelden iets van 3D spellen, dus het hoeft geen ultra snelle 3D kaart te zijn (hoewel deze standaard drie connctoren erop hebben) en dus ook een niet al te dure. Zeker omdat ik een PII @ 550 MHz heb, is bijna elke kaart van nu een overkill; heeft dit een nadelig effect? Ik heb al de Ati Radeon 9000 Pro voorbij zien komen die deze 3 connectoren heeft, voor ongeveer €130. Dat ligt prima in mijn budget, maar zijn er nog alternatieven? Betere kaarten? Dan nog een vraag over de DVI uitgang van een videokaart. Wanneer ik gebruik maak van een DVI->VGA convertor bij een nieuwe videokaart, geeft dat problemen? Enerzijds problemen met de beeldkwaliteit, anderzijds met de refreshrate en eventueel de resolutie van de moinotor ? alvast bedankt voor een reactie.
Link naar reactie
Ik denk dat je met de Radeon 9000pro een hele goede keus maakt. Alleen de Matrox Parhelia is beter maar voor de prijs van een dergelijke kaart koop je twee Radeon 9000pro kaarten. De Matrox G550 zou ook nog kunnen alleen moet je ompluggen als je van monitor+monitor naar TV+monitor wilt. De beeldkwaliteit van nVidia is toch beduidend minder dan die van de ATI kaarten. Als je dan toch geen spellen speelt zou ik geen reden kunnen verzinnen waarom je wat anders wilt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...