Ga naar inhoud

Geen geluid bij Video capture met Pinnacle DC 10 en studio 7


Aanbevolen berichten

Ik krijg wel beeld maar geen geluid bij het capturen vanaf mijn analoge camcorder een Sharp VL-H4200 met de Pinnacle DC 10 Plus en Studio 7.15. Alle upgrades heb ik geinstalleerd (Hardware install 1028, Studio 7.715 en PPE110) Mijn configuratie AMD Athlon 1300 Ghz 2x Harddisk: Seagate 30 GB 7200 waarop XP Pro en W98 zijn geinstalleerd en een IBM Deskstar 120GXP, 120 GB, IDE, 7200 rpm U ATA100. Hierop heb ik een partitie van 70GB voor de video's die ik gecaptured heb. Moederboard: ATX MSI K7T Turbo Grafische card: AGP Leadtek Gforce 2 MX 400 64 Soud card: Soundblaster Live! 256 MB RAM Dit heeft het in het verleden wel gedaan maar na een crash van mijn harde schijf en nieuwe installatie niet meer. De card zit wel op dezelfde IRQ (11) als mijn geluidskaart, videokaart en modem maar geeft bij apparaatbeheer aan dat alles correct werkt. Het op een ander PCI slot stoppen lost niets op. Alle kabels zijn in orde. Als ik de camcorder met dezelfde kabels aansluit op de TV werkt het wel. Ik ben al een paar maanden bezig dit op te lossen maar lukt niet. Wie kan mij helpen! :(
Link naar reactie
Wat je in je laatste reply aanhaald betreft het afspelen van audio en dat is toch iets anders dan het opnemen van audio. Als het goed is dan sluit je je audiokabeltje van je camcorder aan op je geluidskaart( op de line-in). Je kan dus ook alleen het geluid van je camera opnemen met een audio programma zoals bv windows geluid recorder(bureau-accessoires/entertainment) Zolang dit niet goed werkt hoef je er ook niet op te rekenen dat je audio bij een video-opname krijgt. Heb je je al een verdiept in je audiomengpaneel? Deze heeft instellingen voor afspelen(weergave) en voor opname Standaart zie je de controls voor afspelen, de bediening voor opname zit verborgen, klik: opties/eigenschappen selecteer opnemen en kijk dan of er een vinkje staat bij "line-in" klik op ok , het dan weergegeven paneel is het opname-paneel. Als je het paneel sluit krijg je de volgende keer dat je het opent weer het weergave paneel te zien en moet je dus weer dezelfde stappen doorlopen om het opname paneel te krijgen. Ook verwarrend: zowel het opname paneel als het weergave paneel hebben een "line-in" Bij het weergave paneel regel je er mee hoe hard je het geluid(van de line-in) uit de boxen hoort, deze regeling heeft dus totaal geen invloed op de opname zelf. Bij het opname paneel regel je de sterkte van het opgenomen geluid
Link naar reactie
Bedankt voor je hulp. Voor zover ik kan beoordelen zitten de kabels goed (hij zit in ieder geval op de geluidskaart) Met geluidsrecorder lukt het niet om geluid op te nemen. Ik ben naar configuratiescherm/geluiden en audioapparaten gegaan daar 'tabblad audio' gekozen vervolgens opnemen van geluid (standaardapparaat 'SB Live! Wave Device') daarna volume gekozen. Waarna ik in "record control" kom. Hier opties/eigenschappen gekozen en daar opnemen aangevinkt. Onder "de volgende volumeregelingen weergeven" staan aangevinkt - MIDI, CD AUDI, LINE-IN, Microphone en WAVE. "OK" gegeven en kom vervolgens weer in "record control". Hier is Wave geselecteerd. Dit veranderd naar 'Line-In'. Sluiten en OK. Nu weer geprobeerd maar lukt weer niet. Groeten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...