Ga naar inhoud

grafische kaart en videobewerking


Aanbevolen berichten

hallo, ik sta op het punt om een nieuwe pc te kopen. ik ben van plan een wat oudere matrox kaart te kopen (g550). dit omdat ik een perfecte beeldkwaliteit (2D) wil. spelletjes spelletjes speel ik nooit. nu zal ik wellicht in de nabije toekomst met videobewerking aan de slag gaan. is deze kaart dan een beperking of maakt het niet uit welke grafische kaart in het systeem zit zolag het systeem zelf krachtig genoeg is? alvast dank voor jullie reactie gr ad koch
Link naar reactie
G550 (+ een 21 inch ) is het ultieme genot voor videobewerken, niets aan veranderen, ook niet de nieuwe Parhelia kopen die is minder scherp. Mijn G400-16 mb kan probleemloos een 1600x1200@85Hz@24bits overlay weergeven van een 768x576 videospoor, meer is er miz niet te wensen...... (nou ja ok, een G550 kan waarschijnlijk een fullres.video overlay maken op 1800x1440 @85hz@24bits... :lol: )
Link naar reactie
Ben ik niet met je eens. Ik vind de Parhelia beter dan de G550 (deze heb ik ook gehad). Vooral de controle die je zelf hebt met 2D anti aliasing is geweldig. Daarnaast kun je met de Parhelia dual VGA draaien en dan ook nog eens de TV erbij aansturen dankzij triplehead. Dat lijkt me toch ideaal als je video gaat monteren.
Link naar reactie
Ik heb een parhelia een paar dagen te leen gehad, mijn conclusie was dat ie minder scherp is op 1600x1200, ik vond het gewoon een beetje "wollig" Tja, wat moet ik er meer van zeggen, 't kan ook gewoon persoonlijk zijn, wellicht wen je ook wel aan de weergave van je eigen kaart. :roll: Wat betreft de antialiasing; ik zie liever het videobeeld zoals het is ipv kunstmatige opsmuk , zeker tijdens bewerken,coderen,restoreren, maar ja :is ook persoonlijk En tja een tv aansluiten bij je monitor kan op iedere matrox , ok met een parhelia kan je twee mon's plus een tv maar dan ben je toch wel echt heel serieus aan het video editten 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...