Ga naar inhoud

Heeft nieuwe videokaart zin???????


Aanbevolen berichten

He, Ik heb het volgende systeem: AMD athlon 1 ghz 512 md-sdram msi-geforce 2 mx-400 32 mb-sdram creative 5.1 soublaster Nou wil ik misschien nog een nieuwe videokaart kopen, maar ik weet niet zeker welke welke. Ik wil over een jaar ofzo weer een nieuwe pc kopen dus weet nog niet zeker of het de moeite waard is. Ik zat te denk aan een MSI Geforce 4-Ti. 4400VTD 128 Mb DDR/TV/VIVO voor ongveer 259 euro. Zou dit een goede keuze zijn. Één ding waar ik bang voor ben is dat die videokaart die ik ga kopen dadelijk niet goed samenwerkt met mij system. Ik wil de kaart via internet kopen dus zou niet weten hoe ik het dan zou moeten regelen. Heeft er iemand een tip?!?!?!? :-? :-? :-? :-? :-? :-? PS: Ik zou het liefst mijn oude videokaart dan verkopen, hoeveel zou die waar zijn er waar zou ik hem kunnen verkopen?
Link naar reactie
  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ja het heeft zeker zin, maar die GF4 ti4400 is te duur en te zwaar voor je systeem. De ideale kaart in die config is waarschijnlijk de Radeon 9000 of anders de Radeon 8500. Veel goedkoper en ook lekker snel. Je oude kaart kun je op dit forum in te koop aangeboden zetten of bijvoorbeeld op www.marktplaats.nl of www.ebay.nl
Link naar reactie
Ok, wat is dan het verschil tussen de volgende kaarten en welke zal het beste zijn?? ATI Radeon 9000 PRO 128Mb DVI/TV, Club3D € 156,- ATi Radeon 8500 LE (250/250MHz) € 169,- ATi Radeon 9000 EBC DVI/TVO AGP 128MB € 139,- ATi Radeon 9000 Atlantis DVI AGP 64MB bulk € 195,- Het liefst zo ik ook tv-out hebben
Link naar reactie
De hercules Radeon 8500 heeft maar één RamDac, lastig als je 2 monitoren wil aansluiten. [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/?Sortering=Prijs&Query=8500&Action=&Landfilter=Benelux]Check hier[/url] en zoek dan op PRO of 275/275 dat zijn de snelle Radeon 8500's Deze vink wel mooi: [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/26453?Landfilter=Benelux]Gigabyte Maya AP64D-H Radeon 8500 64MB DDR (275x275)[/url]
Link naar reactie
[quote:05c3b5ffb1="hjs"]De hercules Radeon 8500 heeft maar één RamDac, lastig als je 2 monitoren wil aansluiten. [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/?Sortering=Prijs&Query=8500&Action=&Landfilter=Benelux]Check hier[/url] en zoek dan op PRO of 275/275 dat zijn de snelle Radeon 8500's Deze vink wel mooi: [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/26453?Landfilter=Benelux]Gigabyte Maya AP64D-H Radeon 8500 64MB DDR (275x275)[/url][/quote:05c3b5ffb1] Maar als hij gewoon 1 monitor wil kan hij toch gewoon beter deze nemen. Die PRo's zijn veel duurder :(
Link naar reactie
Check mijn link PowerColor ATi Radeon 8500 Pro 64MB € 119,- Ik koos voor de Gigabyte van 136 euro omdat die kaart zo'n mooie heatsink heeft ;) De pro's zijn dus niet veel duurder en toch 10% sneller Waarom het risico nemen? Als je over 4 maanden opeens wel 2 monitoren wil aansluiten, heb je een probleem met de hercules.
Link naar reactie
64 of 128 mb geheugen maakt voor de snelheid niet zoveel uit. Alleen kunnen er in de 128 mb versie grotere/meer textures opgeslagen worden, wat de prestaties bij heel zwaar gebruik wat verbeterd. De 64 mb versie van allerlei videokaarten is meestal voorzien van een sneller type geheugen dan de 128 mb versie. Dus je kunt beter voor een 64 mb versie gaan lijkt me.
Link naar reactie
[quote:53e41e7a38="hjs"]Check mijn link PowerColor ATi Radeon 8500 Pro 64MB € 119,- Ik koos voor de Gigabyte van 136 euro omdat die kaart zo'n mooie heatsink heeft ;) De pro's zijn dus niet veel duurder en toch 10% sneller Waarom het risico nemen? Als je over 4 maanden opeens wel 2 monitoren wil aansluiten, heb je een probleem met de hercules.[/quote:53e41e7a38] De PowerColor die hjs noemt is het beste voor jou systeem.
Link naar reactie
[quote:c8f0bb73e4="M@XXER"]Nou mensen ik denk dat het deze gaat worden: Club 3d ATI Radeon 9000 Pro 64M DDR T/V > 132,99 euro Het is een pro versie en en heeft tv-out. Dus ........ Ga hem denk ik bestellen. :)[/quote:c8f0bb73e4] Die is idd ook goed, de Radeon 8500 is wel iets sneller maar dat scheelt niet superveel.
Link naar reactie
Ik moet dus uit de lijst kiezen: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49 een radeon 8500 met tv-out en het liefst de pro versie. De radeon 9000 is ook goed, maar hier wordt vertelt dat ie net iets langzamer is dan de 8500. Welke kan ik het beste kiezen. Ik kom er maar niet uit :-? :-? :-? :-? :( :( :-? :( :(
Link naar reactie
De kaart die je nu hebt gekozen is een goede voor jouw systeem. Je zou nog kunnen kijken naar een Geforce 4 Ti4200, maar die is wel weer gelijk een stuk duurder. In principe is deze kaart ook gewoon goed. btw de 8500 die bij completer voor €119 te koop is, is geen Hercules maar een Powercolor. Dat je het even weet. :) Deze kaart had ik eerst gekocht, maar die deed het niet op mijn mobo. Geen enkele Ati trouwens. :(
Link naar reactie
[quote:a4c9a646d0="Muse"]De kaart die je nu hebt gekozen is een goede voor jouw systeem. Je zou nog kunnen kijken naar een Geforce 4 Ti4200, maar die is wel weer gelijk een stuk duurder. In principe is deze kaart ook gewoon goed. btw de 8500 die bij completer voor €119 te koop is, is geen Hercules maar een Powercolor. Dat je het even weet. :) Deze kaart had ik eerst gekocht, maar die deed het niet op mijn mobo. Geen enkele Ati trouwens. :([/quote:a4c9a646d0] Idd dat stond dus ook bij Tweakers: PowerColor, maar op hun site staat Hercules.
Link naar reactie
Ik heb dus een moederbord van DFI (8363-686A) en ben dus bang dat dadelijk die radeon 8500 LE (weet niet of ze ook tv-out hebben) het dadelijk ook niet doet. M@XXER PS: hoe installeer je een videokaart gewoon ene der uit en andere erin en herkent ie hem dan zelf en dan gewoon drivers installeren???????????????????
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...