Ga naar inhoud

UT (niet 2003) loopt niet erg snel


Aanbevolen berichten

Ik heb een vrij nieuwe computer (AXP 2000+, 256 MB PC-2700, gf 4200 128 MB DDR) Maar als ik nu UT uit 1999 speel met alle eyecandy aan en op een resolutie van 1280x1024 krijg ik framerates van 55 fps. Als ik alles zo laag mogelijk zet kom ik niet hoger dan 75 fps. Ik heb de eerste versie van UT, geen detonaters, maar gewoon DirectX 8.1. Weet iemand waar die lage framerate aan kan liggen?
Link naar reactie
Ik heb nog geen ethernet kaart op die computer, dus ik kan geen nieuwe drivers etc. downloaden. Mijn vraag is eigenlijk of ik met nieuwe driver mogelijk veel hogere framerates kan halen. Het lijkt me dat mijn pc eigenlijk toch wel in staat moet zijn om UT in een res. van 1280x1024 met fps van ±80 of misschien wel 100 te kunnen spelen.
Link naar reactie
Ik heb een beetje "gesleuteld" met de instellingen, wat extra RAM aan de videokaart toegekent, en nou haal ik gemiddeld 110 fps bij 1600x1280-32 met 8X aniso aan, maar antialiasing uit en alle andere settings zo hoog mogelijk. Ik heb zelfs Triliniare filteringen etc. aan. 110 fps en uren lang gespeelt zonder crashes. Niks aan mijn systeem is overgeklokt. Wel raar dat ik op lagere resoluties nauwlijks snelheids winst heb.
Link naar reactie
[quote:b2e0243309="Ochem@n"]voor UT begrippen zijn framerates van 50+ uitstekend 100 fps geloof ik niets van :-? UT is gemaakt met een engine die eigenlijk voor de GLIDE-API (VOODOO kaarten) is ontwikkeld en geoptimaliseerd, de D3D ondersteuning is gewoon minder, maar gezien 50 + frames mag je niet klagen :wink:[/quote:b2e0243309] *ahem* met m'n GeForce + AMD 800 MHz haalde ik volgens mij al in 1024x768 al 50+ fps gemiddeld in de 'standaard' UT levels. De overstap naar OpenGL leverde voor mij nog meer op ... Met m'n R8500 haal ik zeker met gemak 75+ fps op de oude levels (de huidige levels hebben vaak meer detail dan de originele levels, en soms zijn ze verre van optimaal). Pas als ik Infiltration of wat levels van iemand als Angelheart probeer zakt het flink naar onder. Een 2 GHz + GF4 zou dat dus zeker met gemak moeten kunnen halen. Zeker bij een GeForce-serie is de overstap naar OpenGl ipv D3D aan te raden vanwege de extra snelheid en het oplossen van wat kleine grafische bugjes.
Link naar reactie
[quote:c23f579be4="Jasper G."]Ik heb een beetje "gesleuteld" met de instellingen, wat extra RAM aan de videokaart toegekent, en nou haal ik gemiddeld 110 fps bij 1600x1280-32 met 8X aniso aan, maar antialiasing uit en alle andere settings zo hoog mogelijk. Ik heb zelfs Triliniare filteringen etc. aan. 110 fps en uren lang gespeelt zonder crashes. Niks aan mijn systeem is overgeklokt. Wel raar dat ik op lagere resoluties nauwlijks snelheids winst heb.[/quote:c23f579be4] Volgens mij ondersteund UT niet zo'n hoge resolutie :evil: Zo ja, je probleem is opgelost, en daar draait het om :P
Link naar reactie
Ik kan UT alleen in Software Rendering en Direct3D draaien. Ik weet zeker dat ie op D3D staat en alles loopt perfect. Ik zelfs alles in de UnrealTournament.ini op z'n hoogst gezet. En ik weet ok zeker dat ik 1600x1280 aan heb in full screen. Ik haal in levels als gothic nu 120 fps en de textures zijn allemaal van hoog detail. Ik krijg binnenkort 1024 mb ram extra, vraag me af hoe dat met UT2003 zal lopen. :P
Link naar reactie
in UT bij tab preferences komt jouw resolutie bij mij echt niet voor :roll: waar heb je dat dan gezien? overigens kun je bij UT, althans versie 4.36 (moet je echt hebbben anders kun je niet eens on-line spelen), als je de rendering wilt wijzigen kiezen om alle devices te laten zien je kunt dan kiezen voor oa OPEN GL, D3D of GLIDE(3dfx)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...