Ga naar inhoud

Telkens bevroren scherm na oc'en videokaart.


Aanbevolen berichten

[quote:c4593bae0e="Red Dragon"]Je videokaar wil blijkbaar niet zo ver worden overgeklokt. (wel raar want de meeste TI 4600 kaarten van Leadtek die ik heb gezien konden prima OCen) Heb je wel Case fans? en hoever klok je over?[/quote:c4593bae0e] Heb geen casefans. Ben rustig aan begonnen,eerst op 305/660,maar zelf dan gaat het meestal al mis. Pas lukte het weer wel een keer op 311/670. Ik zie helemaal geen rare dingen in het beeld,zoals artifacts e.d.
Link naar reactie
[quote:630bb2c23a="Red Dragon"]Side banding kan je uitzetten in Rivatuner.[/quote:630bb2c23a] Moet ik ff downloaden dan. Heb net weer zitten testen,maar volgens mij gaat mijn geheugen niet zo ver. Het loopt telkens mis. De laatste keer net ging het bijna helemaal goed.Het toen de kloksnelheid op 305 staan en het geheugen op default. Alleen op het eind werd 3Dmark gewoon spontaan afgesloten.
Link naar reactie
[quote:e185ebe13e="Fr4ggie"]Wat houd fast writes en side banding dan precies in ?[/quote:e185ebe13e] beiden zijn communicatie methodes voor AGP. om het simpel uit te legen: Beiden zijn ontwikkeld om nog sneller via AGP data te versturen. echter beiden leveren nagenoeg geen winst op kunnen wel voor onstabieliteit zorgen. ik heb ze altijd uitstaan.
Link naar reactie
[quote:12edd810aa="weert114"]Zo,heb net nieuwe detonators geinstalleerd,de 40.72. Had nu zonder oc'en al dik 1000 punten meer in 3DMark. Gebruikte eerst de standaard drivers die bij de kaart geleverd worden. Zal zo nog is proberen te oc'en,kijken of het nu wel lukt.[/quote:12edd810aa] Heb je Sidebanding al uitgezet met rivatuner? hoe dan ook word je CPU wel heel erg heet meer dan 60 graden vind ik niet echt prettig. misschien ook tijd voor een betere CPU cooler een een Case fan of 2. de koeling van de Leadtek ti 4600 is prima daar ligt het niet aan. 3dmark2002 is erg gevoeling en geeft meteen aan als je pc niet helemaal lekker loopt. dat verklaard de crashes ook.
Link naar reactie
[quote:adacab9fa0="Red Dragon"][quote:adacab9fa0="weert114"]Zo,heb net nieuwe detonators geinstalleerd,de 40.72. Had nu zonder oc'en al dik 1000 punten meer in 3DMark. Gebruikte eerst de standaard drivers die bij de kaart geleverd worden. Zal zo nog is proberen te oc'en,kijken of het nu wel lukt.[/quote:adacab9fa0] Heb je Sidebanding al uitgezet met rivatuner? hoe dan ook word je CPU wel heel erg heet meer dan 60 graden vind ik niet echt prettig. misschien ook tijd voor een betere CPU cooler een een Case fan of 2. de koeling van de Leadtek ti 4600 is prima daar ligt het niet aan. 3dmark2002 is erg gevoeling en geeft meteen aan als je pc niet helemaal lekker loopt. dat verklaard de crashes ook.[/quote:adacab9fa0] Heb RivaTuner nog ergens op een cd rom gevonden. Het zit verpakt als .zip bestand.Als ik het vanuit Winzip wil installeren,lukt dat niet. Ik klik dan op RivaTuner.exe,vervolgens wordt het programma gelijk geopend(maar niet geinstalleerd) en kan ik alle functies van RivaTuner gewoon bedienen. Zodra ik hem echter afsluit is het nergens meer te vinden en moet ik het weer starten vanuit Winzip. Ik vind ook dat de cpu wel erg warm wordt ja. Had eerst een Thermaltake Volcano 7+ cooler. Die maakte een enorme pokkeherrie.Heb er nu een Coolermaster inzitten,een zgn.silence cooler,die maakt veel minder toeren,en is ook veel stiller! Op de temperatuur heeft het geen invloed gehad eigenlijk. Had eerst ook een 300 Watt voeding welke erg warm werd. Die heb ik nu vervangen voor een exemplaar van 450 Watt,waar ook 2 fans inzitten. Die wordt nu ook een stuk minder warm. Owja,sidebanding kon ik niet uitschakelen in RivaTuner. Staat aangevinkt,en het vakje is grijs,kan ik niet aanklikken.
Link naar reactie
download de nieuwste Rivatuner van www.guru3d.com/rivatuner Rivatuner 2 RC12 vervolgens pak je de Zip uit in een map: Rivatuner. daarna start je de .exe zet dan bij de tab "Settings" een vinkje bij "Run at windows startup" als je dat heb gedaan start Rivatuner zich elke keer weer vervolgens ga je naar de tab "power user" Ga daar naar "Rivatuner 2.0 RC 12 \detenator\Global" Zet de waarde van "Lock danger settings" op 0 als je dit heb gedaan kan je Sidebanding wel uitzetten in rivatuner
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...