Ga naar inhoud

nieuwe videokaart, maar welke


Aanbevolen berichten

Ik weet dat dit een vraag is die hier heel vaak word gesteld maar toch doe ik het ook nog een keer. Ik wil een nieuwe video kaart gaan aanschaffen en weet dat een Radeon 9700 Pro het beste (of anders een Gforce 4) is wat je op dit moment kan krijgen, maar ik vind hem dus best wel wat duur en ik vraag me af of het niet een beetje overkill is voor mijn computertje. Hierover dan ook graag jullkie advies. Mijn computer is de volgende: - MSI K7T Pro - AMD Duron 700 Mhz - 1024 Mb PC133 SDRAM (ik weet dat het veel is maar heb dit goedkoop op de kop kunnen tikken, overigens wel gewoon in de winkel) - Hercules 3D Prophet 4500 AGP 64MB (deze moet dus worden vervangen) - 40Gb Maxtor HHD - 10Gb Maxtor HHD Ik een Radeon 9700 Pro (dan denk ik ook een Hercules) misschein wat te veel van het goeie, of is het met het oog op de toekomst en wellicht een andere computer toch wel een goeie keus. Of kan ik beter een wat goedkopere nemen een ATI RADEON 8500LE bijvoorbeeld voor 160 euro. Ik hoop dat jullie me willen en kunnen helpen.
Link naar reactie
[quote:6e00de93bd="Red Dragon"]Ik het met HJS eens (en met Vtec oneens, maar dat ben ik altijd met Vtec ;) ) een Radeon 8500 le is beter afgestemd op de performance van je huidige pc.[/quote:6e00de93bd]In een andere posting was je het wel met mij eens hoor. Zeker een foutje geweest ? ;) Maar geeft niks dat je het nu niet bent, echter verwacht ik dan wel een onderbouwing :P
Link naar reactie
[quote:6e8a74008b="VTec"][quote:6e8a74008b="Red Dragon"]Ik het met HJS eens (en met Vtec oneens, maar dat ben ik altijd met Vtec ;) ) een Radeon 8500 le is beter afgestemd op de performance van je huidige pc.[/quote:6e8a74008b]In een andere posting was je het wel met mij eens hoor. Zeker een foutje geweest ? ;) Maar geeft niks dat je het nu niet bent, echter verwacht ik dan wel een onderbouwing :P[/quote:6e8a74008b] Ik was al bang dat je daar over zou gaan beginnen op het moment dat ik dat poste. ik weet welk draad je bedoeld. :) ok dan zal ik wel wat verzinnen ter onderbouwing. de Ti 4200 is duurder dan de Radeon 8500 LE en nog meer overkill. Eigenlijk is een Radeon 9000XT nog een betere keuze voor het bovenstaande systeem
Link naar reactie
[quote:c013b8daec="VTec"]Ti4200 is id een beetje overkill, maar zou bij zo'n systeem wel mijn keuze zijn, maar komt ook omdat ik nVidia-minded ben :)[/quote:c013b8daec] Nvidiot !!! 8) nee, ik begrijp wat je bedoeld. maar ja een ti 4200 is gewoon zonde van het geld omdat deze de hele tijd niets zit te doen omdat de rest van de pc hem niet kan bijhouden
Link naar reactie
[quote:e524194e2b="topdude"]Is het voor een P4 2.4 met 512 MB geheugen wel een goed plan om daar een ASUS V8420 GeForce 4 /Ti4400 /128MB/ Tvout DVI in te zetten?[/quote:e524194e2b] Prima plan. niets mis mee. de Asus V8420 is een ti 4200 overigens de V8440 is de ti 4400 je zou ook naar andere goeie merken kunnen kijken die goedkoper zijn. zoals Leadtek www.tweakers.net/pricewatch
Link naar reactie
Misschien kunnen jullie mij ook even helpen. Ik heb ook een nieuwe 3d kaart nodig. I il voor deze kaart tussen de 232 - 242 euro aan uit geven. Mijn systeem op dit moment: AMD athlon 1,4 GHZ (moederbord 100 mhz, of is dit de FSB of is het het zelfde?) 512 MB ddr pc 133 Apollo onboard sound. Geforce 2 MX 400 <--------- Ik zat te denken aan of een radeon 8500 (geen LE) of een radeon 9000 of een geforce 4 TI 4200. Welke zou mijn systeem de meeste kracht geven. Ik wil o.a morrowind goed laten draaien. (ik weet dat dit veel processor kracht nodig heeft maar wil voor al pixel shaded water en dergelijke zien.) Wat word er mij aan geraden?
Link naar reactie
kunnen jullie mij ook ff helpen. Ik wil ook een nieuwe videokaart en prijs maakt niet echt uit maar goedkoper is altijd handig. Mijn specs p4 1500mhz 384 mb sdram matrox g450 millenium 32mb videokaart Ik wil spellen zoals UT2003 en GTA4 en 3 spelen met niet of nauwelijks schokkend beeld. welke kaart raden jullie mij aan.
Link naar reactie
[quote:c063beaa94="diac23"]kunnen jullie mij ook ff helpen. Ik wil ook een nieuwe videokaart en prijs maakt niet echt uit maar goedkoper is altijd handig. Mijn specs p4 1500mhz 384 mb sdram matrox g450 millenium 32mb videokaart Ik wil spellen zoals UT2003 en GTA4 en 3 spelen met niet of nauwelijks schokkend beeld. welke kaart raden jullie mij aan.[/quote:c063beaa94] POV gf4 ti-4200 128mb XP [url=http://www.eynstein.nl/a/2300.html]En wel deze[/url] omdat ze de 2d beeldkwaliteit nog ff beter maken dan ze al zijn. (en je bent goede 2d gewend met je G450)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...