Ga naar inhoud

Wat zijn beta-drivers?


Aanbevolen berichten

Je hebt 2 soorten Beta drivers. officiele Beta drivers zoals de 40.72: ze staan op de site van de makers van de grafische chip maar zijn nog niet WHQL (iets van MS) gecertificeerd maar worden om een of andere reden wel online gezet Gelekte Beta drivers, drivers ontwikkeld door de maker van de chip en meestal verspreid naar een aantal fabrikanten welke kaarten voor ze maken voor test doeleinde (testen dus van drivers). De drivers worden dan gelekt door mensen welke daar de mogelijkheid toe hebben en op internet gezet. (meestal tot ongenoegen van de makers van de chipset) Beetje duidelijk?
Link naar reactie
Klopt wat HJS zegt echter een aanvulling nog de 40.72 drivers kan je gewoon vinden op de site van nvidia hoor http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp Kies hier bij stap 2 de onderste optie. "detonator 40" de 40.xx drivers worden door Nvidia speciaal ontwikkeld voor de GeForce 4 ti en de NV30 (opvolger van de GeForce 4) ze leveren alleen aanzienelijke prestatie winst op bij de GeForce 4 ti 4200/4400/4600 en wat bij de GeForce 3. Voor alle andere nVidia videokaarten werken ze wel maar leveren ze nagenoeg geen winst op.
Link naar reactie
Ik denk id dat er voor je GF2GTS niet snel meer drivers zullen uitkomen die ervoor kunnen zorgen dat je nog meer prestaties krijgt. De nieuwe drivers zullen meer geconcentreerd zijn op de nieuwere generatie videokaarten, zoals de GF4Ti serie. En welke driver je nu het beste kunt gebruiken blijft altijd moeilijk te zeggen, aangezien er verschillen factoren kunnen zijn die hierop een invloed uitoefenen. Gewoon een kwestie van proberen.
Link naar reactie
Ben het volledig met Vtec eens. ALs je een wat oudere kaart heb (lees GeForce 2 en alles daarvoor) dan kan je beter gewoon de WHQL drivers van www.nvidia.com nemen. je behaalt zo goed als geen winst en soms zelfs verlies in de nieuwere Beta drivers. Heb je een GeForce 4 ti 4x00 en ben je niet vies van experimenteren moet je gewoon de beta drivers uitproberen en kijken welke bij jou configuratie het best past. ik draai nu de 40.72 met een Gf4 ti 4400 en dat draait hier prima.
Link naar reactie
[quote:ab4caf1ebd="VTec"]Heerlijk om te horen dat Red Dragon het met mij eens is ;) Zelf draai ik ook met een Ti4600 en de 40.72 en deze voldoen prima, ondanks ze beta zijn.[/quote:ab4caf1ebd] en nog wel volledig ook..... laten we het erop houden dat jij gewoon gepost heb wat ik dacht of zo en dat je het niet zelf heb verzonnen :wink:
Link naar reactie
[quote:442a04fd7a="Red Dragon"][quote:442a04fd7a="VTec"]Heerlijk om te horen dat Red Dragon het met mij eens is ;) Zelf draai ik ook met een Ti4600 en de 40.72 en deze voldoen prima, ondanks ze beta zijn.[/quote:442a04fd7a] en nog wel volledig ook..... laten we het erop houden dat jij gewoon gepost heb wat ik dacht of zo en dat je het niet zelf heb verzonnen :wink:[/quote:442a04fd7a]Ik vind het best: what ever makes u happy ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...