Ga naar inhoud

Geforce 2 MX400 64MB: could not load open GL (opgelost)


Aanbevolen berichten

Heb juist van iemand een Geforce 2 MX400 64MB overgenomen en geprobeerd hem in gang te lopen, maar bij het installeren (met originele CD) kreeg ik al snel een Uitroepteken: [color=brown:08923c4586]de software die u voor deze hardware installeert: Abit Siluro T 400 voldoet niet aan de eisen van de Windows Logo-test die op compatibiliteit met Windows controleert[/color:08923c4586]. Ik koos voor 'Toch doorgaan' (hier ligt het probleem hem niet, dacht ik) Dan begint de installatie en liep tot 30% geïnstalleerd was. Gisteren kreeg ik dan de melding: 'Bstand mf4_mini.sys op NVidea Winidows 200/XP Driver Library installation disk 1 niet gevonden.' Mijn wenkbrouwen fronsten al direct. Met een originele installatieCD ??? Manueel zocht ik op de installatie CD , vond het bestand en ging door. Even later een soortgelijk bericht: nview.dll niet gevonden. En nu werd gezegd dat die op disk 4 stond. Het probleem was echter dat nergens op de installatieCD een disk 1 ( of 2,3,4) vermeld stond. Ik ging terug handmatig zoeken, maar op de CD stond géén nview.dll. Een collega van C!T-forum mailde mij het bestand. (Vandaag opnieuw begonnen: installatie valt gewoon stil op 30% ..., niks foutmelding meer, gewoon stil...) Die collega is mij te hulp gekomen, en schijnbaar lukte het ons van hem te installeren MAAR... a. bij spelen geeft het spel telkens de melding: kan geen openGL laden, download de nieuwste drivers (had ik gedaan: eerst de 29.42 en ook nog de 30.82-drivers -eerst de 29.42 uninstalled- maar niets hielp) Geprobeerd bij o.a. Return to Castle Wolfenstein (werkte wel voldoende goed bij de Nvidea Geforce MX200 - 32mB die ik eerst had! b. bij systeem gaan kijken en daar stond plots dat de Nvideokaart niet ingeschakeld was. Dus manueel ingeschakeld en zelfs nog een 3D-test, ... test gedaan en die waren goed! c. terug naar de spelen en terug dezelfde foutmelding... could not load open GL system (melding: [color=blue:08923c4586]Initializing OpenGL driver ...getting DC: succeeded ...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 ) ...35 PFDs found ...GLW_ChoosePFD failed ...failed to find an appropriate PIXELFORMAT ...restoring display settings ...WARNING: could not set the given mode (3) ...shutting down QGL ...unloading OpenGL DLL ...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver ...initializing QGL ...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available ...shutting down QGL ----- CL_Shutdown ----- RE_Shutdown( 1 )[/color:08923c4586] P.S. en neen: mijn videokaart wordt niet te heet, 'k kan er mijn vingertjes gerust ophouden... (naar aanleiding van een ander, pas gepost topic in C!T) Help !
Link naar reactie
[quote:9da1a036d2="Slashhead"]Bij een nieuwe videokaart en het niet juist de-installeren van je oude kaart, dit kan door een slechte uninstall programma, krijg je vreemde problemen. Oplossing is dan meestal, Schone Windows XP moederbord drivers installeren Even de WHQL detonator drivers installeren (downloaden bij nVidia)[/quote:9da1a036d2]OK, Slashhead, maar ik deed het zoals Red Dragon vertelde in http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=72320, èn die 29.42-drivers zijn WHQL (Red Dragon schreef dit :[color=brown:9da1a036d2]30.82 drivers www.nvida.com die zijn WHQL[/color:9da1a036d2] in http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=72726 ... (en ik wil wel een format gaan doen, maar dan wil ik wel op voorhand weten dat het daarna wèl gaat werken ! :roll: )
Link naar reactie
O P G E L O S T !! !! !! :lol: :D :D Een informaticus van school zei: jongen, je moet gewoon XP zijn werk laten doen en zo weinig mogelijk zelf doen. Laat het hem zelf maar uitzoeken! Dus deed ik wat hij me aanraadde: a. computer uitschakelen b. oude videokaart er terug in (Geforce 2MX 200) c. opstarten - hij ontdekt die kaart, maar je laat ze niet installeren d. herstelpunt van vòòr het installeren van de nieuwe kaart aangevinkt en terug laten zetten. e. computer uitgezet f. nieuwe kaart in plaats van de oude gezet (niks, nietes gedeïnstalleerd) g. computer opgestart h. hij ontdekt de nieuwe kaart en wil ze installeren i. installatie afgebroken en dus de installCD van de kaart nièt gebruikt j. nieuwe drivers van de kaart (29.42 - gehaald van http://www.guru3d.com/) geinstalleerd Niks, geen foutmeldingen meer en HET WERKT !!! (je zit dan natuurlijk wel met restanten van de oude kaart op je compu, maar in snelheid van opstarten merk ik er niets van) Verheug u met mij ! :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
groot voordeel is dat de mx 200 en de mx 400 dezelfde drivers gebruiken, dus de restanten zullen wel meevallen. Slashhead wisselt vaak van kaart, maar dan ook van merk van chipset. nvidia, ati of matrox hebben dus andere drivers op andere plekken met andere eigenschappen, en ja dan wordt het een rommel
Link naar reactie
enige verschil met wat ik heb gezegd is dat je niet de oude drivers heb gedeinstaleerd. dat je eerste instalatie niet goed ging heb ik zo geen verklaring voor, misschien had je de oude drivers half verwijderd ipv voleldig in WinXP verwijder ik de Drivers zowel in de Software omgeving als in de Hardeware omgeving. dan is de oude diriver grondig verwijderd. de rest van de stappen die je ondernam zijn indentiek aan zoals ik ze heb aangeraden. veel plezier met je nieuwe kaartje :)
Link naar reactie
[quote:c0a085ba93="Red Dragon"]enige verschil met wat ik heb gezegd is dat je niet de oude drivers heb gedeinstaleerd. dat je eerste instalatie niet goed ging heb ik zo geen verklaring voor, misschien had je de oude drivers half verwijderd ipv voleldig in WinXP verwijder ik de Drivers zowel in de Software omgeving als in de Hardeware omgeving. dan is de oude diriver grondig verwijderd. de rest van de stappen die je ondernam zijn indentiek aan zoals ik ze heb aangeraden. veel plezier met je nieuwe kaartje :)[/quote:c0a085ba93]Klopt, Red Dragon, maar toch is er volgens mij nog een (groot) verschil namelijk dat ik dus noch mijn software noch mijn hardware van mijn oude driver verwijderd heb. De eerste keer deed ik dat dus wel... en na het terugzetten van het herstelpunt had ik die dus weer gewoon op mijn schijf staan. Enne ... mijn kaartje draait goed ! :D :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...