Ga naar inhoud

TFT scherm: vga versus dvi


Aanbevolen berichten

Hallo, heeft iemand enig idee van of ervaring met het verschil van beeldkwaliteit tussen VGA en DVI aansluiting bij TFT schermen? Mijn videokaart ondersteunt beide, maar een DVI kabeltje is nogal aan de prijs, zo'n 30 euro. Navraag bij computerzaken leverde heel verschillende reacties op, varierend van praktisch geen verschil tot juist de moeite waard.
Link naar reactie
niet alleen het kabeltje is duurder ook de TFT-monitor met DVI is doorgaans flink duurder weet niet uit eigen ervaring of het veel uitmaakt, gebruik 17 inch met D.sub maar een vriend van mij heeft twee van die schermen staan (2 pc's) en zegt dat het " hemel en aarde" uitmaakt! nou moet ik zeggen dat hij een van de meest kritische mensen is op beeldgebied die ik ken, zeg maar een " kritische kenner" nuchter als ik ben ben ik gegaan voor de goedkopere zonder DVI en ben zeer tevree. wel raad ik altijd aan een monitor in de winkel te bekijken, als je die nog niet hebt tenminste, eea ivm pixel-verhaal en ook natuurlijk om het beeld te beoordelen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...