Ga naar inhoud

Wil 19" TFT kopen, maar welke ?!


Aanbevolen berichten

Ik wil op korte termijn een 19" TFT scherm aanschaffen. Heb reviews gelezen, maar 19" TFT tests zie je maar weinig. Naar mijn idee is Samsung een topper op dit gebied. Vergis ik mij hierin? Ik ben geen gamer, maar stel wel hoge eisen aan een monitor. Is er onderling veel verschil tussen kleur-weergave bijvoorbeeld? Op welke eigenschappen moet ik vooral letten bij TFT? Ik wil maximaal rond de 1500 euro uitgeven, maar verwacht dan wel een goed scherm. Wie heeft er ervaring met 19" schermen? Bedankt voor je reactie alvast groetjes Rob
Link naar reactie
Als je hoge eisen aan een beeldscherm stelt dan snap ik niet goed waarom je dan een LCD wilt. Gewone CRT monitoren zijn veel beter. Je hebt veel meer beeldpunten waardoor er veel meer detail is. Ook heb je veel minder last van aliasing bij tekst. Wel bestaat de mogelijkheid om in 2D anti aliasing te gebruiken maar die is in veel gevallen te heftig waardoor de tekst wazig wordt. Sommige kaarten zoals ATI Radeon kaarten voegen van nature AA aan en ik heb nog geen mogelijkheid gezien die uit te schakelen. Mogelijk dat Windows dit ongevraagd zelf doet. Bij de Matrox Parhelia staat het in iedergeval niet aan en heb je beter beeld. Je kunt glyph AA toevoegen maar dat is niet altijd beter. Ik prefereer met LCD's in iedergeval geen Anti aliasing. Koop liever een goede CRT van 21" en met het geld dat je overhoudt een grafische top kaart zoals de Parhelia. Als je om wat voor redenen dan ook toch LCD wilt dan moet je letten op de helderheid (230), pixel respons (<30ms) en contrast ratio (350:1). Je moet beeldschermen altijd bekijken voordat je ze koopt. Elk merk heeft wel eens een misser en een topper. Meestal zeggen goede specificaties meer over een beeldscherm dan het merk. De Hitachi S-IPS beeldscherm is een hele goede LCD. Monitoren met dit type beeldscherm geven goed beeld. Lees dit eens: http://www.hitachidisplays.com/how_monitors/flatpanel.htm
Link naar reactie
19" zie je niet veel, om dat die voor de gemiddelde gebruiker onbetaalbaar zijn. Je ziet ook geen 21" crt tests. 1500 euro moet dacht niet zo'n probleem zijn, je houdt nog dik geld over. Een Samsung 191T staat voor € 1070 in de pricewatch bij tweakers.net. Waar je op moet letten: - dode (sub)pixels, en garantie daarop - kijkhoek - donkere/lichte plekken - traagheid, vooral belangrijk bij games en dvd - DVI ingang - mooi/degelijk ontwerp, ook van de standaard
Link naar reactie
Ikzelf heb de Samsung 171P op het oog het is wel een 17 inch, maar heeft een 500:1 contrast ratio, 250 cd/m2 helderheid, en een responstijd van 25ms of minder. bovendien is hij zeer mooi vormgegeven en komt bij meerdere testen zeer goed uit de bus. [img:acac48c391]http://img.neoseeker.com/a/samsung171p/gh15psas_l.jpg[/img:acac48c391]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...