Ga naar inhoud

Wat kan ik beter kopen?


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb nu een Asus V8460 GeForce 4 4600 Ti Deluxe, want Asus is goed. Maar ik wil eigenlijk weer is gaan upgraden, ik heb deze kaart tenslotte ook al weer een half jaar. Nu zit ik te denken wat ik het beste kan kopen: De GeForce 5 (NV30) of de Radeon 9700 pro? Maakt Asus ook Radeon 9700 pro kaarten? mzzl, Henkie
Link naar reactie
[quote:0bc5aa62f1="egslim"]Ik moet nog zien of die GF5 beter zal zijn dan R9700. Denk eraan dat een merknaam geen prestatieverhogend effect heeft. Om nu aan te nemen dat de GF5 beter zal zijn lijkt me nog veel te vroeg.[/quote:0bc5aa62f1] idd :-? We weten nog niets van de NV30, het gaat BTW niet op 3Dmark puntjes, want daarvoor hoef je echt geen Radeon 9700 te kopen want dat maakt nauwelijksverschil. Het gaat erom dat de Radeon zelfs met een hoge anisio en FSAA nog erg goed presteerd en voor de diehard gamer si adt erg belangrijk.
Link naar reactie
We zullen zien... :) Ik zal em iig niet kopen. Me laatste computer was een 2000+ met een GF4 ti4600 en heb (bijna) alles gemold. Zit nu op een 200MHz bakkie en draait perfect :), maarja, ik ben dan ook gestopt met gamen, zit alleen nog maar voor sgool 8er me compo en ik zit nog wel eens wat te photoshoppen :) Trouwens, ze gaan em toch niet echt GF5 noemen he? Zal vast wel leuk zijn voor de marketing van nVidia, maar het word afgezaagd, net als wat Intel doet, we zijn hier ook al bij de Pentium4!
Link naar reactie
Ik zou gewoon wachten op de NV30 en dan kijken welke van de 2 voor zijn geld het meeste bied. Met die TI 4600 kan je makkelijk het einde van dit jaar halen zonder een game tegen te komen waar hij te langzaam voor is. Marketing technisch gezien is het soms verstandig om de naam van een product te veranderen om grote verniewingen er mee weer te geven. ik bedoel een naaams verandering van product staat voor vernieuwing. Er gaan geruchten dat de NV30 "Omen" gaat heten maar het kan net zo goed gewoon weer "GeForce 5" wezen. Naams behoud is namelijk ook weer verstanding omdat mensen de product naam kennen. kijk bijvoorbeeld naar de Intel "Pentium" of de Volkswagen "Golf". beiden komen volgend jaar met hun 5e versie :)
Link naar reactie
[ahum] Ik kom er even tusendoor gezeild... :) ik ga binnen een maand een nieuwe pc kopen en dus ook een nieuwe grafische kaart, daarover heb ik in een andere subforum ook al wat gepost ;). Marcel de Reus kwam met de suggestie om nu een minder snelle kaart te kopen en later te upgraden. Ik overweeg nu dus om nu eerst een Ti4200 te kopen, en over een paar maanden te upgraden naar de NV30, of gewoon te kiezen tussen de NV30 en Radeon 9700. Is de Ti4200 voorlopig goed genoeg, en kan ik die NV30 dit jaar nog verwachten? Alvast bedankt. Pieter
Link naar reactie
[quote:0f81a0b17f="2morrow"][ahum] Ik kom er even tusendoor gezeild... :) ik ga binnen een maand een nieuwe pc kopen en dus ook een nieuwe grafische kaart, daarover heb ik in een andere subforum ook al wat gepost ;). Marcel de Reus kwam met de suggestie om nu een minder snelle kaart te kopen en later te upgraden. Ik overweeg nu dus om nu eerst een Ti4200 te kopen, en over een paar maanden te upgraden naar de NV30, of gewoon te kiezen tussen de NV30 en Radeon 9700. Is de Ti4200 voorlopig goed genoeg, en kan ik die NV30 dit jaar nog verwachten? Alvast bedankt. Pieter[/quote:0f81a0b17f] NV30 komt dit jaar niet meer en mijn suggestie was wel: wachten tot de Radeon 9700 ver in prijs gedaald was en voorlopig een Radeon 8500/9000 nemen. Die ti4200 is ook wel goed maar een stuk duurder, ik zou liever voor de Radeon 8500 gaan op dit moment.
Link naar reactie
Als het om een tijdelijke kaart gaat zou ik voor de Radeon 9000 gaan. DirectX 8.1 kaart die alle huidige games kan spelen. hij is lekker goedkoop en je kan er prima tot het einde van het jaar mee uitzingen. de NV30 komt op ze vroeg pas net voor de kerst, maar denk eerder dat het 2003 word. dus tot die tijd is een radeon 9000 een prima keuze.
Link naar reactie
Hoi, Bedankt voor alle antwoorden. Ik wacht anders nog wel op tot de opvolger van de GeForce 4 ti 4600 komt en maak dan me keuze wel. Ik hoop dat Asus weer met een vette kaart komt. alleen hoop ik dat de kaart wat kleiner is, met de ti 4600 had ik nogal wat problemen met het plaatsen. Enig idee hoe die "NV30" gaat heten dan? Mzzls, Henkie
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...