Ga naar inhoud

PIII 500Mhz met 2x AGP


Aanbevolen berichten

Heeft er iemand ervaringen of advies over de volgende kwestie: Ik ben in bezit van een "oude" Pentium 3 500Mhz en een "oud" moederbord die max [b:c38553de76]2x AGP [/b:c38553de76]bevat. Laatst heb ik een 19inch gekocht i.v.m. vele programmeer werk. De nVidia TNT2 M64 die ik nu heb is gewoon.... super slecht bij hogere resoluties (zoals wel meer nVidia-producten) :evil: Mijn vraag, kan ik er zomaar een nieuwe (dus 4x of 8x AGP) videokaart in donderen zonder problemen? En... zou dit baat hebben bij deze processorsnelheid ? THNX!
Link naar reactie
100% gegarandeerd weet ik niet of ze gaan draaien op dat moederbord. echter voor 95% wel. ik zou als je het op de HCC dagen gaat kopen wel bij een beetje goed bedrijf halen in je buurt. als hij namelijk niet werkt kan je hem omruilen en zo. een Radeon 8500 LE is overkill dan kan je beter een Radeon 9000XT 64mb nemen als je perse een directX 8 kaart wilt. die heb je al voor 105 Euro.
Link naar reactie
OverKilL betekent dat een component in de pc vele malen sterker is dan de rest van de pc en daardoor niet voor zijn volle 100% benut word en zelf niet voor 75%. dus zonde van het betaalde geld. In het bovenstaande verhaal is het Component de videokaart. de Radeon 8500le is zonde om aan te schaffen omdat je pc de kaart niet kan bijbenen. de Radeon 7500 is dan ook een erg goeie keuze omdat deze ook erg goed 2d heeft en niet duur is en geen overkill Als 2D het belangrijkste voor je is zou ik ook eens aan de Matrox G550 denken.
Link naar reactie
Mijn ervaring met AGP 4x op een p-ii MOBO (agp2x). volgens de theorie moet het kunnen. Zelf heb ik voor mijn dochter een Geforce2MX200 in haar Celly566 gedaan en dat ging goed. Die TNT2 M64 gaf teveel problemen. En diverse games die problemen gaven deden het daarna goed, zoals Sims (soms niet meer willen opstarten) Dus het is sterk aan te bevelen een Geforce2 kaartje of zo erin te zetten (de videofreaks hier geven wel aan welk type het beste past bij je P-III) Volgens mij moet je geen Winfast kopen, want op hun homepage las ik wat enge dingen over hun kaartjes in een AGP2x mobo.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...