Ga naar inhoud

3D Test in W98 veel lager dan XP?


Aanbevolen berichten

Onlangs een nieuwe PC gebouwd: Moederbord : MSI KT 3 Ultra Processor : AMD XP 2000 Geheugen : 512 mb PC 2700 Video : Leadtek GeForce 4 Ti 4200 Hierop Windows XP geinstalleerd en daarna 3D test: 9288 Deze PC zit in netwerk achter W 98 met internet toegang. Helaas blijkt Internet sharing van Windows XP niet te kunnen werken als de server W 98 draait. Derhalve toch maar weer W98 op de nieuwe PC geinstalleerd, maar de 3D test komt nu niet verder dan 7536 :cry: Om zeker te zijn: nog een keer gedaan: 7523 :evil: Driver versie video: Leadtek 4.13.01.2832 Kan een operating systeem zoveel verschil maken? PaulusP
Link naar reactie
Hartelijk dank aan de Oude Rotten! Ik had de VIA 4in1 drivers geinstalleerd die op de CD stonden die bij het moederbord zat, maar ik heb nu de allernieuwste VIA 4 in 1 geinstalleerd en het resultaat is werkelijk verbluffend: de 3D score gaat alleen door deze nieuwe drivers van 7536 naar 9175! Hiermee komt de score onder W 98 op vrijwel gelijke hoogte als ik eerder onder windows XP had getest (was 9240). Dit komt overeen met de bevindingen zoals in de aangegeven Games draad, Windows XP is nauwelijks sneller dan W 98. Ik had niet verwacht dat nieuwe chipset drivers z'on verschil konden maken, en ik was hier zelf vast niet opgekomen: derhalve een leerzame oefening en bedankt voor de adviezen. PaulusP
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...