Ga naar inhoud

Lawaaierige grafische kaart....


Aanbevolen berichten

Heb een irritant probleempje. Ik bezit een Geforce II Pro grafische kaart van Creative Labs. Is in een Big Tower model gemonteerd, met de ventilator van de GPU aan de onderkant. In ongeveer 50% van de gevallen dat ik mijn PC opstart, begint deze ventilator met een luid zoemend geluid te draaien. Tegen de tijd dat mijn Windows2000 zowat aan het aanlogscherm komt, lijkt het zoemen te verminderen waarna het met de overige computergeluiden "vermengt". Soms laat de ventilator NIET van zich horen. En het gebeurt ook NOOIT dat hij plots, tijdens het werken op de PC, luidruchtig wordt. Als het gebeurt, is het m.a.w. beperkt tot de eerste 2 minuten dat de PC opstaat??? Heeft iemand dit al meegemaakt en is hier een eenvoudige oplossing voor? JoH
Link naar reactie
Ik denk dat het ouderdom van de kaart is, ik neem aan dat ie niet meer nieuw is anders kon je er mee terug naar de winkel. een eenvoudige oplossing is er niet. Een minder eenvoudige wel: Als je een Blue orb of Golden orb videokaart cooler (of een van zalman) koopt en de ouder er voorzichtig afsloopt dan is je probleem weg.
Link naar reactie
mijn ervaring met Creative kaarten: coolers gaan na verloop van tijd kabaal maken; ken een aantal voorbeelden uit mijn omgeving en bij mijn inmiddels verscheiden TNT2-Ultra nw fannetje moet kunnen, zit er met een paar schroefjes op anders voorzichtig het geheel losmaken en zoals de anderen aangeven kiezen voor eentje van betere kwaliteit fannetjes kunnen trouwens vies duur zijn :cry:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...