Ga naar inhoud

Wat is anti-aliasing en waar staat triple buffer voor?


Aanbevolen berichten

hoi allemaal, ik heb detonator drivers geinstalleerd voor mijn asus v7700 gts en nu zijn er twee opties bij gekomen die ik in kan stellen bij 3D games, namelijk anti-aliasing en triple buffer.Mijn vraag is: wat is het precies en is het aan te raden om beiden te activeren. Anti-aliasing op 2x of 4x? Alvast bedankt
Link naar reactie
Anti-aliasing is een techniek om kartelranden weg te werken. Triple buffer is de cache van de gerenderde frames van je videokaart. Triple buffering kost extra geheugen en zorgt ervoor dat je minder snel een hik-up krijgt. Het beeld loopt smoother om het maar ff zo te zeggen, doordat er meer frames klaar liggen om naar de RAMDAC gestuurd te worden zodat je ze op je monitor kunt zien. Mocht je videokaart ineens meer tijd nodig hebben om een frame te renderen dan wordt dat door de triple buffer enigszins gecompenseerd. (voor maximaal 2 frames)
Link naar reactie
als ik met een GeForce 4 ti 4200 en 128 ddr ram, de antialiasing op 2x of 4x zet... en ik ga bv een spel zoals GTA 3 op maximum detail spelen loopt het spel dan nog goed of gaat de snelheid er dan ook veel vanaf? als er deze comp bij zou zitten: P3 1000 mHz 192 MB ram en die GeForce 4 ti 4200
Link naar reactie
[quote:bb4c4fd32e="Speed_Devil"]als ik met een GeForce 4 ti 4200 en 128 ddr ram, de antialiasing op 2x of 4x zet... en ik ga bv een spel zoals GTA 3 op maximum detail spelen loopt het spel dan nog goed of gaat de snelheid er dan ook veel vanaf? als er deze comp bij zou zitten: P3 1000 mHz 192 MB ram en die GeForce 4 ti 4200[/quote:bb4c4fd32e] Die videokaart moet dat wel aan kunnen. FSAAx2 en x4 met GTA3 op 1024x768x32 je moet het zelf proberen of het speelbaar is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...