Ga naar inhoud

-= Nieuwe Generatie Videokaarten Topic Deel 4 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ja en de R9700 die ik nou heb is gewoon zo belachelijk snel, ik kan beter een nog snellere CPU kopen, als die 3GHz HT eens wat minder dan 2000 piek gaat kosten, douw ik die erin met een Granite bay en dan hopelijk naar de 3,4-3,5 Ghz. Als ik UT2003 draai zonder bots, dus vlak voor het opstarten van de gameaftelling, dan loopt het met 90-140 fps, met bots 40-80 fps wat mooi klopt met de uitslagen van de timedemo's, de CPU is nou nog steeds de bottleneck in snelle shooters, zelfs op 1280.
Link naar reactie
[quote:0908a7c75d="Red Dragon"]Ik wacht ook wel tot jan/feb 2003. ik ga echt niet een van die 1500 eerste NV30 kaarten kopen. ten eerste te duur. als ze 600 Euro zijn kijk ik niet raar op, en dadelijk komt er in jan/feb een nieuwere core die net weer stabieler en beter is. zie GF3 en R300 met hun AGPx8[/quote:0908a7c75d]Oftewel het stomste wat je kan doen is dit jaar nog de NV30 kopen? Wil dat zeggen dat je dit jaar zeker nog beter voor de Radeon 9700 kunt gaan?
Link naar reactie
[quote:0dc93e13db="2morrow"][quote:0dc93e13db="Red Dragon"]Ik wacht ook wel tot jan/feb 2003. ik ga echt niet een van die 1500 eerste NV30 kaarten kopen. ten eerste te duur. als ze 600 Euro zijn kijk ik niet raar op, en dadelijk komt er in jan/feb een nieuwere core die net weer stabieler en beter is. zie GF3 en R300 met hun AGPx8[/quote:0dc93e13db]Oftewel het stomste wat je kan doen is dit jaar nog de NV30 kopen? Wil dat zeggen dat je dit jaar zeker nog beter voor de Radeon 9700 kunt gaan?[/quote:0dc93e13db] Nou ja.. het stomste wat je kan doen vind ik een beetje overdereven. ik zou het persoonlijk niet doen omdat ik al een Ti 4400 heb. maar in jou geval kan je het wel doen als je genoeg geld over heb en niet baald als je over 2 maanden de zelfde kaart voor 100 a 150 euro goedkoper ziet. de Radeon 9700 pro is overigens ook een smakelijke kaart en die heb je al voor 400 Euro. das niet duur voor wat je krijgt.
Link naar reactie
[quote:6c9da16d18="Red Dragon"]Nou ja.. het stomste wat je kan doen vind ik een beetje overdereven. ik zou het persoonlijk niet doen omdat ik al een Ti 4400 heb. maar in jou geval kan je het wel doen als je genoeg geld over heb en niet baald als je over 2 maanden de zelfde kaart voor 100 a 150 euro goedkoper ziet. de Radeon 9700 pro is overigens ook een smakelijke kaart en die heb je al voor 400 Euro. das niet duur voor wat je krijgt.[/quote:6c9da16d18]"Stomste wat je kan doen" was om het een beetje te illustreren, zeg maar ;). Wat ik zie is dat er wordt gezegd, door jou dus en op AnandTech, dat de NV30 die dit jaar (hopelijk) in de winkel ligt eigenlijk een soort tussenversie is, snel op de markt gegooid door nVidia vanwege de feestdagen. Volgens Anand zal de eventuele nieuwe versie die (misschien) begin volgens jaar uitkomt meer "mature" zijn. Nou weet ik niet of dat betekent dat de NV30 van dit jaar een mindere versie is, maar het blijft een tussenversie. Of hij komt natuurlijk pas volgend jaar uit...
Link naar reactie
Dat is moelijk om te zeggen of deze NV30 slechter is dan de NV30 die van het voorjaar komt. het is de zelfde chip. het gaat om het zelfde product. Je kan gewoon beter de eerste tests afwachten en dan je keuze maken. het is nu moelijk om er al een oordeel over te vellen. zeker is wel dat de eerste 1500 NV30 kaarten zo goed als niet te krijgen zijn en erg duur
Link naar reactie
256MB Matrox Parhelia op komst: [quote:ad4a1379ba]Matrox today announced the new Parhelia 256MB graphics board designed for the demanding 3D workstation users in the AEC, DCC, MCAD and GIS markets. The price ... $599 :cry: [i:ad4a1379ba]Parhelia's unique Surround Design dramatically increases viewing options and productivity in workstation applications by empowering design professionals such as architects, engineers and animators with the ability to organize projects across three displays in several configurations. This feature brings tremendous benefits to all classes of workstation applications; whether stretching a single application across three monitors, opening multiple viewports across three displays, or keeping multiple applications open simultaneously, the boost to real user productivity is significant. Parhelia's Surround Design eliminates the need to constantly alternate between applications and provides the ultimate in desktop real estate. Productivity enhancing software bundle The Parhelia 256MB comes bundled with productivity enhancing components such as custom PrecisionCAD drivers for AutoCAD®2002, by Autodesk®, powerful visualization and collaboration tools from TORNADO Technologies, WYSIWYG plug-ins for 3ds max™ and WayTech Coloreal™, a professional multi-monitor color calibration for precise color [/i:ad4a1379ba] The 256MB Parhelia will be available in Q3 2002 from various resellers and directly from Matrox at: http://shopmatrox.com for ESP US $599. [/quote:ad4a1379ba] www.guru3d.com
Link naar reactie
[quote:1a0d31db54="2morrow"][quote:1a0d31db54="Red Dragon"]zeker is wel dat de eerste 1500 NV30 kaarten zo goed als niet te krijgen zijn en erg duur[/quote:1a0d31db54]Hoezo die 1500 eigenlijk, worden er dit jaar maar zoveel geproduceerd?[/quote:1a0d31db54] Nee dat is een gerucht, dat weet niemand het kunnen er ook 0 zijn of 200.000. als je deze Topic goed had gevolgd/gelezen had je dat wel geweten,. :-? http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=71609&postdays=0&postorder=asc&start=40 onderaan ongeveer.
Link naar reactie
http://news.com.com/2117-1040-963195.html?tag=%20ltnc [quote:013fd5ca76]Nvidia originally said the NV30 would be widely available by now. [b:013fd5ca76]Analysts now expect that at best a few thousand high-end video cards using the chip will be available before Christmas[/b:013fd5ca76]. PC manufacturers reportedly have just received samples of the chip and may show demonstration PCs--including models running Advanced Micro Devices' latest Athlon processors--at the Comdex trade show, running the week of Nov. 18 in Las Vegas. But retail shipments of PCs running the NV30 are unlikely to materialize until several months into 2003--a traditionally weak time of the year for PC sales.[/quote:013fd5ca76] het blijft afwachten wat er precies gaat gebeuren.
Link naar reactie
[quote:7a102ce9ec="Red Dragon"]Nee dat is een gerucht, dat weet niemand het kunnen er ook 0 zijn of 200.000. als je deze Topic goed had gevolgd/gelezen had je dat wel geweten,. :-? http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=71609&postdays=0&postorder=asc&start=40 onderaan ongeveer.[/quote:7a102ce9ec]Ik heb die quote wel gelezen, maar de precieze getallen heb ik niet onthouden. Maar ik wist dat ik die 1500 eerder had gelezen :roll: . Ik probeer me gewoon een beeld te vormen van de beschikbaarheid/kwaliteit van NV30 eind dit jaar, en het lijkt er op dat hij pas begin volgend jaar (echt) beschikbaar komt. Btw: had het artikel van C|Net ook al gezien op Gamers.nl ; )
Link naar reactie
www.guru3d.com meld dat nVidia´s NV30 campagne vrolijk door gaat: [quote:fe00fe00c7] [b:fe00fe00c7]Are you Ready? [i:fe00fe00c7]Update[/i:fe00fe00c7][/b:fe00fe00c7] Yep nVidia's [url=http://www.nvidia.com/content/areyouready/index.htm]Are you Ready?[/url] site has been updated. Nothing big but rumour is it's to be checked out every few days or so [/quote:fe00fe00c7] http://www.nvidia.com/content/areyouready/index.html
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...