Ga naar inhoud

Riva Geforce IV Ti 4200 ???


Aanbevolen berichten

In een advertentie van een computerwinkel kom ik een systeem tegen uitgerust met een [i:b0345affd9]Nvidia, Riva Geforce IV Ti 4200, 128 MB DDR, TV out DVI kaart[/i:b0345affd9]. Mijn vraag is waar staat Riva voor. Is dat de kaart fabrikant? Of is het een kaart van Nvidia met een toevoeging Riva? Echt veel weet ik niet van grafische kaarten, dus kan iemand mij helpen? zoudenbalch
Link naar reactie
Idd, het was toch de nvidia Riva TNT? (die heb ik :) ) Dus gewoon een fout (al dan niet expres). Dat is het zelfde als in een advertentie zetten: Intel Celeron Pentium II processor, dat zie je ook nog wel eens. nvidia maakt volgens mij zelf geen grafische kaarten, maar levert wel de chips (GPU = grafische processing unit) en ook layout van de kaarten. Producenten kunnen daarmee aan de slag en maken eigen layouts of passen ze aan. Daardoor kunnen er kwaliteits of prestatieverschillen optreden, evenals verschillen in de mogelijkheden. De basis van de kaarten is echter op dezelfde GPU gebaseerd (dus op bijv. de ti-4200), en dan voegen ze 128 of 64 mb geheugen toe, en eventuele TV-out's enzo.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...