Ga naar inhoud

Tv-out zorgt voor crash.


Aanbevolen berichten

Na heel wat Faq's te hebben gelezen, de juiste connectors, juiste drivers en ga zo maar door, blijf ik toch met een groot probleem zitten. Het volgende: Ik wil film kijken op mijn tv via de tv-out van mijn computer (zie specs onder de tekst). Computer gaat uit. S-vhs connector erin die via scart (op input) is aangesloten op de ext2 van mijn Philips tv. Normalerwijs zou ik nu de tv aan moeten zetten, dan pas de pc. Zo snel de pc aangezet wordt sluit deze weer af :( . De ene keer gaat het goed, kan ik een hele film kijken, andere keer niet. Zeer frustrerend. Als het goed gaat, wat "wel eens" gebeurt, kom ik gewoon in windows XP, kan de kloon functie kiezen en na wat gedoe krijg ik uiteindelijk ook kleuren. Maar dan nog.. kan zijn dat de pc na 5 minuten of na een kwartier toch afsluit. En dan bedoel ik niet via de windows-aflsuit methode maar de minder prettige manier dat de computer in een soort van standby-modus valt waarna ik de on/ off knop tijdje ingedrukt moet houden wil ik weer op kunnen starten. Dus Tv-out werkt wel, ik krijg goed beeld, zelfs clone-functie werkt maar de pc sluit zichzelf telkens af. Dit is ook het geval als ik alleen de tv aansluit zonder de monitor. Volgens CPU-cool zijn mijn voltages ook nog binnen de marges dus zou ook niet aan mijn voeding moeten liggen. De videokaart zelf presteert ook aardig, 9600 in 3dsmark2001 SE. Zou het probleem met het bios te maken hebben? (award bios 1006). Werkt de cx25871 chip niet lekker met philips-tv's? :evil: (Oh By the way.. met een ouder viper2 z2000 kaartje was het precies hetzelfde probleem. Trouwens ook op een andere pc, 600 mhz duron, asus a7v133 ook award bios.)
Link naar reactie
Ondertussen bios-upgrade naar 1013 gedaan, mocht niets baten. Temperaturen en stroomverbruik vallen nog gunstiger uit dus daar zou het al helemaal niet meer aan liggen. Ik begin er onderhand flink de balen in te krijgen wanneer ik lees dat veel mensen het "wel" lukt. Koop je een tv-out kaart, werkt het spul niet :evil: Probleem is dat het me niet zo een gezond iets lijkt voor mijn systeem. "Als" ik de moed op kan brengen de tv-out aan de praat te krijgen om film te kijken op de tv kan het makkelijk voorkomen dat het systeem een keer of 20 moet worden herstart. Ik heb ook al enkele keren de schijf leeg moeten halen omdat die (winxp) ook steeds kuren begon te vertonen, nu nieuwe schijf. Maar prettig is anders.. Iemand anders ideetje waar ik overheen kijk?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...