Ga naar inhoud

ATI DRIVER


Aanbevolen berichten

Weet iemand waar ik de beste driver voor mijn videokaart kan vinden? Ik heb namelijk een paar problemen met spelletjes (startopia) die witte gedeeltes laten zien waar eigenlijk details moeten staan van de kamers die je bouwt. het volgende stukje is een gedeelte uit mijn dxdiag, ik hoop dat jullie er wijzer uit worden dan ik. En owjah, de site van ATI is bagger als je hulp zoekt! --------------- Display Devices --------------- Card name: RADEON 7200 Series Manufacturer: ATI Tech. - Enhanced Chip type: DAC type: Device ID: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_05381002&REV_00\000800 Display Memory: 32.0 MB Current Mode: 1280 x 1024 (32 bit)(optimal refresh rate) Monitor: Plug en Play-monitor Monitor Max Res: 1600,1200 Driver Name: ATI2DRAG.DRV Driver Version: 4.12.01.3056 (English) DDI Version: 7 Driver Attributes: Final Retail Driver Date/Size: 8/10/2000 23:02:36, 61920 bytes Driver Signed: No WHQL Date Stamp: None VDD: *vdd,*vflatd Mini VDD: ATI2VXAG.VXD Mini VDD Date: , 0 bytes Device Identifier: {D7B71EE2-1204-11CF-917B-3925A3C2C935} Vendor ID: 0x1002 Device ID: 0x5144 SubSys ID: 0x05381002 Revision ID: 0x0000 Registry: OK DDraw Status: Enabled D3D Status: Enabled AGP Status: Enabled DDraw Test Result: D3D7 Test Result: D3D8 Test Result:
Link naar reactie
je zou nog een aantal zaken op een rijtje kunnen zetten zoals 1. DX 7 of 8 geinstalleerd? 2. is er een patch beschikbaar op de site van de spelletjesmaker? heb zelf regelmatig problemen gehad met vooral (oudere) spelletjes die na een driverupdate problemen gaven of het helemaal niet meer deden. de update voor de ene game kan fnuikend zijn voor de laatste nieuwe. dit heb ik vooral meegemaakt met de over het algemeen veelgeprezen NVIDIA-drivers!! sinds de aanschaf van een RADEON 9000 pro en de installatie van de laatste ATI-reference drivers nog geen enkel probleem gezien. oudere spellen met (texture) fouten bij NVIDIA drivers nu zonder problemen!
Link naar reactie
De drivers voor je videokaart: (Built by ATI of van een third party manufacturer...maakt volgens mij meer niet uit de laatste tijd) http://mirror.ati.com/support/products/pc/radeon7200/winme/radeon7200winmedrivers.html?cboOS=Windows+ME&cboProducts=RADEON+7200&cmdNext=GO%21 Vergeet niet het control panel ook te downloaden en die [b:4a2e6fc636]na[/b:4a2e6fc636] de display drivers te installeren. [u:4a2e6fc636]Verwijder eerst ELK spoortje van alle oude videodrivers die je op je computer kunt vinden!!![/u:4a2e6fc636]
Link naar reactie
Download eens een Radeon tweaker en ga spelen met al de opties ;) Dat zijn er best veel, dus wees gewaarschuwd. www.rage3d.com moet je gaan zoeken. Persoonlijk werkte ik altijd graag met de Radeon Tweaker. http://radeontweaker.sourceforge.net/shots.html Maar die is al een tijdje niet meer in ontwikkeling en je heb dus grote kans dat hij niet meer met de huidige drivers werkt. De Rage3d tweaker wordt denk ik het beste bijgehouden. IPV van nieuwe drivers kun je ook juist eens oude drivers proberen. ATI kijkt nu natuurlijk meer naar de R9000 serie voor de driver ontwikkeling. http://www.rage3d.com/radeon/
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...