Ga naar inhoud

iets raars, snap er niets van


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb iets heel raars. Ineenkeer start m'n computer met z'n BIOS informatie op die helemaal uitgerekt staat naar links, waardoor m'n bios-info niet goed meer te lezen is. De eerste 3 of 4 letters verdwijnen en staan net te ver naar links. Start ie verder door in windows, dan zie je het opstartlogo ook te ver naar links staan en kom je echt in windows 98 of XP dan staat het ineenkeer goed. Dit is gekomen toen ik m'n nwe HDD erin geplaatst had en m'n BIOS de HDD opnieuw ging detecteren. prima en kon alles zien. Tegenwoordig na de 1e reboot staat het zwarte opstartscherm nu te ver naar links. Hoe kan dat ? Denk dat het met m'n Radeon8500 te maken heeft. Ik kijk op de TV-out op m'n TV en daar staat de BIOS-info goed gecentreerd op. Hoe kan dat ? + oplossing evt?
Link naar reactie
Heb je niet je resoluties veranderd? Het kan zijn dat ie in Windows goed staat, maar omdat het in het begin op een hele andere resolutie / frequency staat is ie daarom verschoven. Heeft niets met je harde schijf te maken. Je kan het gewoon goed zetten door met je monitor instellingen te kutten, maar ja dan is het in Windows weer niet goed. Mooi laten dus.
Link naar reactie
[quote:e3bbc0be8c="AswinW"]Dell Dimension 4400 Pent 4 1,7 Ghz (Willamette), 512 DDR RAM PCMark2002: http://service.madonion.com/compare?pcm=685488 3DMark2001: http://service.madonion.com/compare?2k1=4565311 Specs: http://docs.us.dell.com/docs/systems/dim4400/specs.htm#1101572[/quote:e3bbc0be8c] Kan dat niet in één regel?
Link naar reactie
[quote:dd88bd0838="AswinW"]Ja maar als ik alles op 50 zet... gewoon neutraal in het midden, komt het niet goed hoor ... Gr. Aswin[/quote:dd88bd0838] Ga maar eens in je bios zitten en verander dan je instellingen van je beeldscherm maar eens dat het er goed uitziet. De volgende keer dat je opstart zul je zien dat het allemaal goed staat. Maar zoals ik je al een paar keer probeer uit te leggen, zal er dan in Windows weer niets van kloppen.
Link naar reactie
Wat mij opvalt is bij de verticale inrichting hij in de BIOS op 32 staat (de onscreendisplay v monitor) en als ik doorstart tot windows staat ie op 50, centraal dus. Gewoon m'n BIOS info staat uit z'n verband. Ik zorg gewoon dat ik in de Bios zit, scherminstellingen goed zet. Dan bij rebooten, zorgt mijn superieur aan Geforce, mijn Radeon8500 voor een automatische aanpassing/overlay in Windows. Ik vind Radeon superieur ja in vgl Geforce.. nu ook weer de Radeon 9700 Pro. ATI maakt gewoon vette allroundkaarten en die drivers hebben ze allang op nivo. Hardwarematig zitten ze beter in elkaar als een geforce, softwarematig zijn ze volwassen geworden. Tja... Snap nie waarom veel mensen nog steeds voor Geforce kiezen. Snap het echt niet. Nvidia gaat markt verliezen, echt wel... zeker als kaarten van 1000 pieken geen fatsoenlijke TV-Out kan hebben. Alles werkt, alles doet het goed... Als het niet goed komt met die BIOS, nou en !! Als ie het maar goed doet in Windhoos... (ref. Turbulence idd.) Dit is mijn mening en niemand haalt mij daar van af. :-) De Radeon is 1 van m'n beste keuzes geweest. T'is alleen dat het me opviel ineenkeer... dat ie uit z'n verband was. Dit komt goed. Mensen, bedankt voor de ondersteuning Groet, A
Link naar reactie
[quote:78727c8d48="jammah"][quote:78727c8d48="Slashhead"]Dat is een typisch Radeon met TV-out probleempje waarop een TV aangesloten zit... Niets aan te doen, zover ik weet.[/quote:78727c8d48] Hahaha, geintje zeker? Ik dacht dat de Radeons voor tv-out superieur waren aan de N-videakaarten. Zo zie je maar: elk voordeel hep s'n nadeel.[/quote:78727c8d48] Je moet de TV afkoppelen en dan staat de zaak weer normaal. Ik weet ook niet waarom dat zo is. Maar ik heb dat tot nu toe bij 3 Radeon kaarten (7500,8500,9700pro) gezien.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...