Ga naar inhoud

scores, not oc


Aanbevolen berichten

Hoi, Kijk in m'n signature. Dat zijn de hoogste scores die ik kan halen met mijn systeem, zonder te OC'en. Wat heb ik gedaan: 1. Nieuwe Harddisk 8 Mb Cache, WDC WD800JB 80Gb 2. system.ini aangepast met swapfilesettings, 32BitAccess=On e.d. tweaks 3. M'n Pagefile min en max grootte hetzelfde 4. Wat getweaked in m'n startup-options 5. visualisations onder XP op custom settings gezet en als die fading away enz. uitgezet. Resulteert in sterke performance. 6. Regedit: Namespace voor sneller browsen e.d. en meer tweaks. 7. BIOS-instellingen alleen de AGP-aperturesize op 256 gezet. Tja, zijn de scores voor het systeem zoals ze moeten zijn ? Zijn er nog meer settings waar ik aan kan denken, waardoor je een hogere PCmark of 3Dmarkscore kan halen ?
Link naar reactie
Ik doelde op allebei... PCMark en 3DMark... in verhouding tot een pent 1.7. Wat mij opvalt: PCMark geeft aan: pent 1650 mhz 3Dmark geeft aan: 1694 Mhz Zeker kan een Hdd invloed hebben op je graphics.. namelijk hij gebruikt mogelijk een stuk pagefile. En die staat op disk. Als je disk sneller is, is ook dat stukje mem ook sneller beschikbaar. Ja, die harddisk is super gewoon. Overallperformance is sterk nu. Harddisk maakt ook veel uit. Waar je het heel erg in merkt is Internetten. Internetexplorer maakt veel gebruik van z'n cache op disk. Zodoende. Als je 'm ook krijgt, dan wordt je blij ja. Groet, Aswin
Link naar reactie
Gehakt ???? En ik heb m'n score zelfs vergeleken met een computer ook P4 1.7 met 512 en op 100 Mhz en.. en.. dus bijna hetzelfde, en die had 1370 punten. alleen 1 verschil: hij had 2 disken in 1 raid 0 oplossing *lol*... Kan je nagaan dat ik de goede versie heb :-) met m'n ruim 1127. Je moet de versie WDC800JB hebben met 2 platters van elk 40 Gb. Da's de snelste. Er loopt ook nog een serie WDC800JB met 3 platters van elk 27 Gb en da's stukje langzamer ... zorg dus dat je de goeie hebt. Mijn serie komt uit september 2002 en wel 03 sept 2002. Gekocht bij salland automatisering. Dus, als je interesse hebt... zeker aan te raden. En stil ! Groet, Aswin
Link naar reactie
Ik kan 'm niet OC'en... een DELL met afgeschermde BIOS. Tevens wil ik de 3 year next businessday onsite niet verneuken. Door m'n settings: 3Dmark is met ruim 2000 punten gestegen PCMark is met HDD met 35 % gestegen en CPU met 3 % en Mem met 4% komt goed joh... ben niet trots. Gaat erom of het voor een PENTIUM 1.7 geen achterblijvertje is. Ik kan toch niet tegen een P4 2,8 Ghz met Matrox Parhelia of Radeon 9700 op. Zo kan ik nieuwe comp's blijven kopen. De mijne is nu 1/2 jaar oud. Dus, wat ik wilde horen is : zijn mijn scores nu goed en 1 van de betere P4 1.7's ? Of kan het nog meer... ?
Link naar reactie
[quote:4878ae6bfd="AswinW"] Dus, wat ik wilde horen is : zijn mijn scores nu goed en 1 van de betere P4 1.7's ? Of kan het nog meer... ?[/quote:4878ae6bfd] nou die score is dus prima :) nog over die hdd ik heb 2x 7200rpm 40GB ATA133 Maxtor schijven op een ata133 raid controller op Raid 0 en de 3dmark2001 score werd daar niet hoger van. Je Page file theorie klopt op zich wel maar gaat bij 3dmark2001 niet op.
Link naar reactie
Ok, thanx Red Dragon.. Ja, ik zat gewoon even hardop te denken. Het moet wel iets uitmaken, maar waarschijnlijk zoooooo weinig... M'n score ging ook maar 20 puntjes of zo... da's onder 1 %. Dus je hebt gelijk. Het is echt wel een heerlijke harddisk hoor... tjsongejonge.. Nu ik hier zo typ en internet... heerlijk. Kom ik op m'n werk loop ik te ergeren... Groet, Aswin
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...