Ga naar inhoud

helderheid en contrast van mijn monitor "kapot"?


Aanbevolen berichten

Afgelopen week heb ik een leuk, ietwat oud, Fujitsu 17" monitortje gekregen. Deze heeft echter het probleem dat het beeld enorm donker is. (alle kleuren met donker- ervoor zijn zwart) In het monitor menu staan de helderheid en het contast allebei zo hoog mogelijk en in windows de helderheid en contrast aanpassen geeft een heel lelijk beeld dat bovendien niet eens "werkt" bij films en games. Nu heb ik gehoord dat je de monitor kan openschroeven en dan ff wat draaien aan een paar knopjes... erg vaag in ieder geval. En dan zou het probleem opgelost zijn. Iemand enig idee hoe dit kan? (of hoe het op een andere manier opgelost kan worden?)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:6ba77f36a3="atvdlaan12"]Ik zou er niet zelf aan gaan sleutelen gezien de enorme spanningen die opgewekt worden (ook zonder stekker in stopcontact).[/quote:6ba77f36a3] Dat is makkelijker dan je denkt hoor: -Beeldscherm open schroeven (de stekker in het stopcontact laten en het scherm aan laten staan) -OPPASSEN VOOR DE GELE CONDENSATORS en zorg dat je de printplaat niet aanraakt (kun je 37.500 Volt door je sodemieter heen krijgen, maar daar ga je niet dood van, als het goed is 8) ) -Ergens aan de achterkant zitten als het goed is van die regelbare weerstanden waar je je schroevendraaier in kunt steken. De ene is voor scherpte de andere voor helderheid. -Voorzichtig afstellen totdat het beeld scherp en helder is -Zorg dat je geen stroom krijgt -Doe schoenen aan met rubberen zolen (isoleert) Nog vragen? roep dan maar :)
Link naar reactie
Sorry iedereen, beetje errug late reactie. :oops: Ik heb het net voor elkaar gekregen. Gewoon de kast openschroeven en de rgb kleuren (elke kleur een eigen knop) bijstellen tot het beeld weer helderder is. Meer knoppen (helderheid? contrast?) waren er niet maar de onscherpte is ook weg. Overigens heb ik niet onder stroom gestaan... :) Bedankt voor de reacties iedereen!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...