Ga naar inhoud

-= Nieuwe Detonators deel 2 =-


Aanbevolen berichten

Maar het is niet erg [b:39e5017d5e]praktisch[/b:39e5017d5e] om 120hz gewend te zijn. Als je duidelijk verschil ziet tussen 120 en 85 heb je zo goed als altijd last als je ergens anders achter de pc zit, op school bijvoorbeeld, of op je werk (tenzij die spullen daar dat aankunnen en op je kamer oid staan). Dat lijkt me wel irritant :-?
Link naar reactie
  • Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
//Soepkip ja daar zit wel wat in. je bent dan elders gauw niet tevreden omdat het beeldscherm niet zo is afgesteld zoals je gewend bent. //Marcel Het klopt dat hoge Freq niet goed is voor de duurzaamheid van je monitor. echter je kan niet als vuistregel "120hz is slecht voor je monitor" gaan hanteren zoals jij nu doet. zo simpel is het niet. Als jou monitor volgens de specs op 1024x768 makkelijk 180hz of hoger haalt maakt het echt niet uit voor je monitor of je hem op 120hz laat draaien ipv 85hz.. heb je echter een monitor die op die resolutie meteen aan ze max zit, tja. dan gaat jou vlieger wel op.
Link naar reactie
nou nou, kwist niet dat het zoveel reactie op kwam over dit onderwerp. Ok, ben het met soepkip eens, praktische gezien zou je geen verschil moeten zien, maar helaas zie ik het wel vooral op grote witte stukken zoals bijvoorbeeld dit forum. Misschien leg het wel aan me monitor (IIyama vision master pro 450) elders heb ik er nooit last van maar dat zijn ook vaak kleinere monitoren, misschien is dat het probleem. Maar goed het maakt niet uit, misschien dat de levensduur korten wordt van me beeldbuis, maar liever dat dan me ogen... Trouwens volgens mij ging deze topic over de prestatie's van de nieuwe nvidia drivers. (tot ik kwam met een vraag over "120Hz" sorry,sorry) 3dmark 2001 SE score: driver 30.82: 8525 40.41: 9002 40.52: 9206 40.71: 9276 En dit alles op een STANDAARD systeem: MSI K7t266 pro2 - XP1600 - 512MB - Asus GF4 Ti4400 Ben dus goed te spreken over de drivers!!
Link naar reactie
//Geomatrix Mooie vergelijking tussen de laatste 4 drivers. zo te zien zit die 40.71 driver aan de top. btw.. er zijn WEER nieuwe drivers. de 30.87 is uit :) [img:d6dc451105]http://www.guru3d.com/uploads/20020828-02.jpg[/img:d6dc451105] [url=http://www.guru3d.com/files/detonator]Dowload ze hier[/url] Voor alle mensen die iets anders wilen den de 40.xx drivers :)
Link naar reactie
30.87: 8547 niet echt om over naar huis te schijven dus. Helaas is mij wel opgevallen dat er in de 40.** drivers een aantal gigantische bugs zitten mbt nView. 30.87 werkt wel perfect. Maar ja 700 3dmark puntjes meer of een goeie nView. ehhhhh denk toch maar die puntjes...... en hopen dat het in de volgende 40.** driver is opgelost.
Link naar reactie
Tja. de 30.87 zijn nog gemaakt op het oude profiel zeg maar. de 40.71 drivers en consorten zijn op een nieuwe basis. opvallend is dat de NV30 word ondersteund door de 40.52 en 40.71 drivers. ik denk dan ook dat tegen de tijd dat die uitkomt en als DirectX 9 officieel uitkomt dat dan de 4x.xx drivers ook wel op een goed niveau zijn. tot die tijd lijken de 30.82, 30.87 en 31.00 drivers een betere keuze. tenzij je wil scoren met 3dmark2001se natuurlijk 8)
Link naar reactie
Weer een driver gevonden! [b:01d7904574]Detonator 31.40 WHQL[/b:01d7904574] [quote:01d7904574]I just found some new unreleased detonator drivers on the web. They are not based on the new 40.xx series but based on the very popular 31.xx series. These 31.40 Detonator drivers are WHQL certified. And can be considered official reference drivers from NVIDIA with WHQL Certification (microsoft approved) all NVIDIA graphics cards are supported. An easy to use installer is included. The binaries have been placed on our file-server. http://www.guru3d.com/files/detonator/ [/quote:01d7904574] Let op deze zijn misschien wel langzamer dan de 40.71 maar wel WHQL ipv beta!!
Link naar reactie
ze zijn iig stabiel. over beeldkwaliteit kan ik niets zeggen omdat de TNT2 altijd belabberd beeld geeft IMHO, maakt niet uit wat voor drivers ik erop zet :) anderen hier in dit draad zijn over de 40.71 een stuk positiever dan over de 40.41. ik verwacht volgende week me ti 4400 weer terug te hebben dan kan ik ze beter testen
Link naar reactie
40.72 is uit [color=blue:0fb4f837a9]Windows 95/98/Me Version: 40.72 Beta File Size: 11.9 MB Release Date: October 3, 2002 WHQL Certification Pending[/color:0fb4f837a9] http://www.nvidia.com/view.asp?IO=win9x_archive [color=darkblue:0fb4f837a9]Windows XP/2000 Version: 40.72 Beta File Size: 14.4 MB Release Date: October 3, 2002 WHQL Certification Pending[/color:0fb4f837a9] http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_archive
Link naar reactie
Fraps 1.9 is ook uit :D http://www.fraps.com/FRAPS19.EXE [color=brown:cc596531a2]Fraps 1.9 is out the door. Many thanks to all the beta testers for their help on this one. Changes are as follows: Fixed the colour of the counter in some OpenGL games. It wasn't always Fraps yellow :) Fixed screen capturing for Win2K users with DX8 games. Added the ability to capture gameplay to AVI movie files (more about this below). Added the option to include the framerate counter on screenshots. A few brief notes about the movie support that's new in Fraps 1.9. Firstly you need a fast system to play the game and record at the same time. Typically you will need Win2K or XP, a 1gHz+ processor, and a 7200RPM hard drive. Although Fraps compresses the frames to YUV to save space, at the maximum capture setting of 30fps you will still be recording 14 megabytes every second. This means you should defrag first as any seeking dramatically reduces the peak transfer rate of your hard drive and will induce stuttering. Movies are currently limited to a maximum resolution of 640x480. Make sure you set the game to this resolution before you capture. It can be difficult using movie capture with DirectX games. DirectX does not use DMA to transfer data back to the computer and performance is therefore greatly affected. If the game supports both OpenGL and DirectX then use OpenGL to capture the movies. It's much faster. If the game only supports DirectX then you can use these tips to try and improve capture performance. Set the game to 16 bit colour mode. This halves the data being read from the card. Different cards have different latencies when reading data. ATI cards typically have lower latency reads and are better for capturing DirectX than the Geforce range. For advanced users only: Clock up the AGP bus in your BIOS settings. AGP normally operates at 66mHz, but most current cards tolerate a bus speed of 100mHz or higher. A higher AGP bus speed allows more data to be transferred back to the computer. The AGP bus speed is generally set as a divider from your FSB. One last thing. There's no sound captured currently, the movies are video only. Sound is a lot more work, and will be in a version down the road. That's it! [/color:cc596531a2]
Link naar reactie
[quote:028f0fd227="hjs"][b:028f0fd227][color=darkred:028f0fd227]nVidia Detonator 31.40 whql [/b:028f0fd227] I found the nVidia Detonator 31.40 whql drivers for Windows 9x/ME/2000/XP. Note that these are not supported by nVidia!! [/color:028f0fd227] http://www.driverheaven.net/#565[/quote:028f0fd227] sukkel..eerst kijken of het niet al gepost is :-? :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...