Ga naar inhoud

-= Radeon Topic deel 11 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:5be054e80c="2morrow"]Waar kun je eigenlijk Linux drivers krijgen voor de Radeon 9700 Pro? Via de site van ATi kom ik [url=http://dri.sourceforge.net/]hier[/url], maar ik weet niet wat daar nou helemaal de bedoeling is. Heeft ATi zelf geen drivers voor Linux?[/quote:5be054e80c] Zoek maar eens op het forum van rage3d, ik dacht dat ik gelezen had dat die er waren.
Link naar reactie
Weet niet of deze ooit is langs gekomen en wat ik er van moet geloven maar lijkt me wel een leuk kaartje :lol: [img:86c4a97965]http://www.hunterspc.nl/usr_images/aanbiedingen/extreme.jpg[/img:86c4a97965] [color=blue:86c4a97965][b:86c4a97965]ATI radeon 9700 pro EXTREME[/b:86c4a97965] De Ati radeon 9700 pro EXTREME is de bekende Ati radeon 9700 pro met een Cristal Orb cooler fan erop waardoor de Ati radeon kaart 25 % sneller draait. Er onstaan betere grafische effecten. (3D mark 2001 gaat van 14000 naar 17000 punten) Deze kaart komt met tweak tools.[/color:86c4a97965] Komt van deze zaak: http://www.hunterspc.nl/ Ooit van gehoord?
Link naar reactie
[quote:4f94a7f3c0="hjs"]leuke kaart, maar wat moeten we hier nu mee? [b:4f94a7f3c0][color=blue:4f94a7f3c0]Er onstaan betere grafische effecten.[/color:4f94a7f3c0][/b:4f94a7f3c0] door een andere koeler erop kan hij opeens meer? hoogstens sneller, maar meer? vertrouw de zaak gelijk niet meer :roll:[/quote:4f94a7f3c0] Idd vond ik ook erg vreemd en dom van die zaak omdat er zo neer te zetten, een andere koeler zorgt niet voor betere effecten :-? Vraag me trouwens ook af waar die nu op loopt.. Ga die zaak maar eens mailen denk ik zo.. leuk kaartje voor de Hccdagen 8)
Link naar reactie
Staat op hun site: [color=blue:fe21b26f57]Videokaart koelers Zoals u al weet kunt u uw videokaart ook met water-/vrieskoeling koelen, dit doe je door een extra blokje in het koel systeem toe te voegen en die op de processor van de videokaart te bevestigen. Wat u ook kunt doen is een apparte lucht koeler kopen voor uw videokaart. De beste koelers hiervoor zijn op dit moment: -Cristal Orb koeler -ThermalTake koeler De cristal Orb koeler word bij ons gebruikt voor de ATI Radeon 9700 pro. Wij halen hier de standaard koeler er af, en monteren dan een Cristal Orb koeler er op. Hierdoor kunt u uw kaart 25% sneller laten draaien. De bench Mark 2001 scores gaan van 14000 naar 17000. Ook hebben wij voor deze kaart nog speciale cold plates om het geheugen te koelen waardoor de kaart de betere prestaties behoud. De Thermal Take koelers gebruiken wij voor op de Geforce 4. Ook hier halen wij de standaar koeler en heatsink van de GF4 er af en monteren wij de thermal take voor de GF4 er op. Ook voor de Geforce 4 hebben cold plates die we op het geheugen kunnen monteren[/color:fe21b26f57] Alleen bij hun verkrijgbaar dus.. hmz, dat moet wel een vreselijk grote overklok zijn willen ze 3000 3Dmarks omhoog gaan!! :o
Link naar reactie
Trap er niet in, tenzij de prijs redelijk is, want volgens mij bieden die kaarten alleen eyecandy en een review van die Tyan bracht aan het licht dat hij niet echt hoog te klokken was. Mijn Club3d draait zonder pardon 380/365 core heb ik nog niet hoger geprobeerd, maar wie weet kan die nog hoger. Die Tyan draait ook op maar op 325/310, dus ik zou er geen meerprijs voor betalen.
Link naar reactie
http://www6.tomshardware.com/business/02q4/021119/comdex_day_1-08.html [i:ec99234c99]volgens mij kunnen er geen plaatjes gelinkt worden van toms[/i:ec99234c99] Dat vind ik nu eens een creatief ontwerpen! 8) Ik hoop dat een losse Zalman GPU cooler hetzelfde bereikt i.c.m. bijv. een budget club3d R9700. Heeft iemand reviews hierover gevonden???[/i]
Link naar reactie
zucht... oud nieuws, als je [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=74890&postdays=0&postorder=asc&start=40]deze topic[/url] had gelezen had je kunnen lezen dat [b:445544a774]IK[/b:445544a774] al met suc6 een Club-3d Radeon 9700 pro met de Zalman ZM80-HP heb getest. geen review nodig als ik hem zelf al heb gehad. ;) vraag maar wat wil je weten?
Link naar reactie
:oops: Sorry...heb al een tijdje niets meer gevolgd op dit forum, ik wilde eigenlijk precies weten wat je in dat topic beschreef... :oops: 8) Oh ja, begrijp ik het nu goed dat bij wintelco je een combo kunt kopen? Ik kan daar dus bijv. een Club3d Radeon 9700 + Zalman ZM-80HP Cooler bestellen via internet? Ik bedoel dus gemonteerd en wel? Ik kon het niet vinden op hun site...
Link naar reactie
Ja dat kan, je moet er specfiek in een mail om vragen. Je kan het zelf ook doen maar dan zit je met de garantie als het stuk gaat. als je het WIntelco laat doen dan moetje 15 Euro assamblage extra betalen. echter dan heb je wel een Radeon 9700 pro met de cooler en garantie. 15 Euro lijkt veel geld misschien maar het is een heel werk om dat ding erop te zetten. de Saphire met Zalman is nog niet te koop in nederland en zal wel meer dan 500 euro gaan kosten schat ik, dus je bent goedkoper uit als je het met een CLub-3d radeon 9700 pro laat doen bij Wintelco: Club-3d Radeon 9700 pro 443 Euro Zalman ZM80-HP 33 Euro Assamblage 15 Euro 491 Euro Het is echter wel zo dat je de rest van je systeem ook stil moet hebben anders heb je er niets aan, zorg dus ook voor een stille voeding (antec True power 430watt) en pabst case fans. en een Zalman cooler op je CPU. als je een fan op je Northbridge (chipset) van je moederbord heb, verwijder deze dan en zet er een pasive Zalman Northbridge cooler in. dan heb je dus echt een stil systeem, het kost wel wat maar dan heb je ook wat :)
Link naar reactie
Bedankt Red Drago maar ik denk dat ik de club3d R9700 en de ZM-80HP aanschaf op de HCC beurs en 'm zelf in elkaar knutsel, het gaat namelijk om de hobby nietwaar? 8) Beetje dure hobby als het misgaat maar toch :wink: . Op de beurs moet zo'n club3d kaartje toch wel voor ongeveer 400 euro te vinden zijn dus dan maak ik wel 43 euro winst + 15 assemblage kosten + de fun van het in elkaar zetten! Verder heb ik een 350Watt Enermax met FMA voeding en een Papst casefan, zo'n Zalman bloempje ga ik aanschaffen dus het moet toch aardig stil worden... 8) Hoe uitvoerig is die Club3d kaart van jullie getest? Ik heb op Rage3d gelezen dat iemand ook een zalman cooler erop gezet heeft en dat ie tijdens gamen problemen kreeg met oververhitting... :cry: Ik kan gelukkig evt. nog een extra casefan plaatsen op het montagestuk van de Zalman Flower zodat ie recht op de videokaart blaast
Link naar reactie
Je kan het op zich ook prima zelf doen. op de site van zalman www.zalman.co.kr (rechts bovenaan de site op "englisch" klikken ;) ) kan je een duidelijke uitleg vinden hoe je de cooler op de kaart moet plaatsen. Ook word er een duidelijk uitgelgd bij de cooler zelf Als je de aanwijzingen volgt dan is het prima te doen. Wij hebben er een half uur UT2003 mee gespeeld zonder enig probleem. dat is niet lang maar het geeft toch een indicatie. in de kast zaten 3 case fans en een Antec True power 430 watt voeding. een goeie "air flow" is natuurlijk wel van belang met deze opstelling. ik weet niet of die persoon op Rage3d is wezen overklokken want dat moet je natuurlijk niet gaan doen. De eigenaar van het systeem heeft zich nog niet bij mij gemeld met problemen dus het zal wel goed zitten. :)
Link naar reactie
Anandtech: ATI's Radeon 9500 Pro - Now Shipping & Faster http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1756 Raad eens wat er voor het einde van het jaar te vinden is in mijn comp! 8) Echt een zeer goede performance increase, van ongeveer GF4TI4200 prestaties tot GF4TI4600+ prestaties...helemaal met AA&AF! DirectX9.0 ondersteuning, wat wil je nog meer? 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...