Ga naar inhoud

-= Radeon Topic deel 11 =-


Aanbevolen berichten

De Radeon 9500 pro is zeker een erg itteressante kaart. ik ben benieuwd hoeveel hij moet gaan kosten hier in nederland. De Radeon 9500 (non-pro) is al wel te krijgen her en der voor 120 a 130 Euro, maar deze kaart is met zijn 4 pipelines minder itteressant. De Radeon 9500 pro en 9700 (non-pro) vind ik mitst een goeie prijs veel itteressanter.
Link naar reactie
  • Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Op dit moment is het prijs verschil tussen de Radeon 9700 en de Radeon 9700 pro nog niet bekent. De Radeon 9700 is een hele itteressante kaart als deze ene stuk goedkoper word als de Radeon 9700 pro. Op de zelfde manier op hoe de Ti 4200 erg itterssant is. Als de Radeon 9700 goedkoop word dan gaat Upke's vlieger op Als de Radeon 9700 bijna net zo duur is als de Radeon 9700 pro dan klopt het weer wat Mobfigure zegt. Het blijft dus nog even afwachten
Link naar reactie
Dat hou je altijd met videokaarten. als ik dadelijk een GeForce FX koop staat er weer wat anders van ATI om de hoek wat nog weer leuker is. Je moet gewoon tevreden zijn met wat je heb. Overigens schat ik dat de GF4 Ti 4200 sneller is dan een Radeon 9500 (non-pro) omdat deze slechts 4 piplines ipv 8. de Radeon 9500 pro is wel weer sneller maar die is ook weer een stuk duurder. [quote:4946bb98da] If you observe the standard performance, the 9500 PRO makes the swing up to the level of a GeForce 4 Ti 4400. However, [b:4946bb98da]it remains a question whether the 9500 (non-PRO) will be able to beat its direct competitor, the GeForce 4 Ti 4200 series, because the latter has a much better fill rate in the multitexturing context. With regard to price, both of these will be sure to put up a hard fight.[/b:4946bb98da] [/quote:4946bb98da] Wachten op Benchmarks van de Radeon 9500 (non-pro)
Link naar reactie
[quote:b2f4099083="Upke"]Ja das waar dragon..... Maar je/ ik moet toch bij blijven, met de techniek, al maak je er dan nooit gebruik van... :)[/quote:b2f4099083] Ach dan koop je toch gewoon een Radeon 9700 pro nu? of een GeForce FX? en als je daar geen geld voor heb moet je ook de wens hebben om altijd maar de laatste techniek te hebben. want dat kost een flinke duit geld maar zoals HJS al aangeeft. een Radeon 9500 pro is niet duur :D
Link naar reactie
Nog wat ATI nieuws: [quote:f78ed3046a]CSFB Annual Technology Conference - ATI Technologies Inc - 4:14 am EST - MrB Dave Orton, ATI'S COO has done a presentation at CSFB conference. I've meet Dave in person and he's a great guy to talk to. Very easy going and responsive. There's a ton of interesting info from what I gather. I havent' had a chance to listen to it, (later today when I wake up) as it's 4am here and I've finally had free time to do some posting. You can listen to it by registering at on24. Discuss about it in our forums Here's a list of interesting facts taken down by Joe DeFuria at B3D DX9 notebook part in Spring. (M10) Attitude is "Capture the Flag" (technology leadership) and hold on to it. No "one shot wonders." Continue to drive that technology into lower cost segments. [b:f78ed3046a]Based on what they saw at Comdex (NV30). ATI feels very good about their lineup through the spring when they'll introduce some new products, up to the R400 in the Summer (post July). ATI is trying to continue its "revolutionary" tech / product introduction on a 12 month cycle, with a "kicker" in between (at about the 6 month point.) When asked if ATI might unleash the R350 to pre-empt the NV30 given NV30 expected availability in Feb, Orton said something like R350 will be ready for "spring"...but said he was keeping "exactly when in spring" close to his vest...and it likely depended somewhat on exactly what the competition produces and when. Sounds like R400 is expected to be introduced sometime "after July". [/b:f78ed3046a]Integrated chipset solution strategy: target notebook market first, then migrate to PC market. Claims ATI's integrated solutions captured 18% of notebook market in 8 weeks...about 50/50 AMD/Intel platforms. Expect ATI to start to really push desktop integrated solutions next summer. (Will still concentrate on notebooks for now.) ATI did not want to be held hostage by memory tech for its bandwidth, and was the reason to go to 256 bit bus. Feels that they have a lot of overhead against the competition for the "spring performance benchmarks"...given they have both 256 bit bus and DDR-II to draw from. Personally I can't wait to see what ATI has to offer in their next generation integrated chipsets. They've learned a lot in their design of the IGP/IXP chipset.[b:f78ed3046a] Of course everyone wants R350/R400 info but we'll have to wait for the standard rumours when the time comes nearer. [/b:f78ed3046a][/quote:f78ed3046a] Allemaal geruchten maar ja... wel weer leuk om te te lezen [url=http://www.rage3d.com/#1038993251]BRON[/url]
Link naar reactie
Heeft iemand ervaring met het fenomeen "Built by ATI, Shipped by Club3d"? Dit schijnt gebeurd te zijn met de eerste R9700PRO's die Club3d leverde? Zit hier een ATI of een Club3d cooler op en hoe is de beeldkwaliteit i.v.g. met bijvoorbeeld hercules, gigabyte of een "echte" built by ATI??? (Voor het beantwoorden van deze laatste vraag komt voornamelijk Slashhead in aanmerking dunkt me... 8) )
Link naar reactie
Ik hoop dat ik ook antwoord mag geven :wink: Ik heb zelf 3 weken een Club-3d Radeon 9700 pro gehad, deze beviel mij prima. Ook heb ik een Club-3d Radeon 9700 pro om laten bouwen met een Zalman ZM80-HP voor een klant van me. Dat ging ook perfect Er heeft onlangs een test van ATI Radeon 9700 pro van diverse merken gestaan in C!T getest en geschreven door R. Koning aka Slashhead :) Ik heb een tijd geleden uitgebreid telefonisch contact gehad met Slashhead over de Radeon 9700 pro. Hij wist mij te vertellen dat de 2D kwaliteit onderling allemaal even goed waren. Dit komt voornamelijk omdat ATI erg strenge richtlijnen heeft en daardoor zo goed als alle merken het "Reference" design van Ati als leidraad gebruiken voor het maken van hun kaarten. Oftewel ze zijn gewoon exact het zelfde. Kortom een Club-3d is net zo goed als een "Pure" ATI radeon 9700 pro en een Hercules 9700 pro Wat de kaarten onderscheid is dus niet de kwaliteit. ze zijn alle maal uitstekend. De Hercules onderscheid zich door de erg goeie koeling en is dus interessant voor OCers. De Club-3d die ik had wou niet zover overklokken, maar met de Zalman ZM80-HP cooler gaat hij hoger, ondanks de passieve cooler. Als je niet van plan bent om te gaan overklokken zou ik gewoon de goedkoopste Radeon 9700 pro nemen die je kan krijgen. je zult niet teleurgesteld zijn. het is dus niet zo dat een merk als Club-3d "el cheapo" LP-Filters of zo gebruikt en daardoor slechter beeld heeft e.d. (Dit in tegenstelling met nVidia videokaarten) een Gigabyte of Club-3d of MSI e.d maakt dus niets uit. Als je wel zwaar wilt gaan overklokken dan kan je beter een Hercules nemen ivm de goede koeling.
Link naar reactie
Ieder redelijk gefundeerd antwoord is altijd welkom RedDragon! 8) Ik zat zelf meer te denken aan een Radeon 9500 PRO. Zeer aardige prestaties met AA&AF en het ondersteund Directx 9.0 (om tech demo's te bekijken 8) ). Ik ben niet zo'n First Person Shooter fanaat, meer RPG en RTS dus is de 9700 een beetje te veel van het goede. Het prijsvershil houd ik gewoon in m'n zak en gebruik ik om over een jaartje of zo weer een nieuwe videokaart te kopen... 8)
Link naar reactie
RedDragon, ik weet niet zeker of je me helemaal hebt begrepen; met "built by ATI, shipped by Club3d" bedoel ik niet gewoon de Powered by ATI kaarten die Club3d levert maar de allereerste samples die naar verluidt door ATI zelf gestuurd wordt naar Club3d om alvast te verkopen totdat Club3d hun eigen kaarten kan maken. Deze schijnen een originele cooler van ATI op de chipset te hebben ipv een Club3d. Dit is allemaal maar speculatief en ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze kaarten (Radeon 9700PRO's) 8) .
Link naar reactie
Club3D maakt geen kaarten.... ze verkopen alleen kaarten. Het gaat ongeveer als volgt, zij leggen een order neer voor 50.000 kaarten in Taiwan. Op verzoek worden die voorzien van een Club3D koeler. Ze sturen daarvervolgens even zoveel lege Club3D dozen naar toe. Deze dozen komen gevuld :D weer terug en verdwijnen in de Nederlandse en Duitse handel. Ik weet niet wie hun grafische kaarten maakt, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk als dat door dezelfde fabriek gebeurd die de originele ATI kaarten maakt. De moederborden van CLub3D worden gemaakt door Albatron, volgens bovenstaande methode. In de huidige Radeon 9700pro kaarten zie ik geen verschillen in de beeldkwaliteit. Ook Hercules maakt de kaarten NIET zelf. Ik vermoed dat de afdelingen die voorheen de kaarten onder de naam van ATI maakten dat nu doen voor alle andere, behalve Gigabyte. Naar mijn weten zijn zij de enige ATI leverancier die echt de kaart zelf bouwt.
Link naar reactie
thx voor de informatie Slashhead, ik denk dat ik nu met een gerust hart een club3d radeon9500Pro ga aanschaffen 8) Economie is nu niet meteen m'n sterkste vak, maar ik vind het een beetje een onhandige constructie van ATI om zo haar kaarten in Europa te verkopen. En als alleen Hercules er wat moois van maakt (meer dan "mooi" kun je het niet noemen als je alleen de HELFT van de geheugenchips goudkleurige heatsinks geeft 8) ) dan heeft het ook weinig variatie tot gevolg. Eigenlijk geeft het alleen maar verwarring onder de consument EN hogere prijzen aangezien de werknemers van club3d e.d. ook nog willen eten... :cry:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...