Ga naar inhoud

-= Radeon Topic deel 11 =-


Aanbevolen berichten

//Edward Ik ben daar ook heel erg benieuwd naar. Anandtech had een keer een test gedaan met de Intel Xeon cpu waar deze funcie al in zat. hun behaalden er geen winst mee, echter is het in een P4 een ander verhaal denk ik, de show die Intel gaf op IDF fall 2002 zag er wel netjes uit. een DVD rippen terwijl je een DivX aan het kijken was of een game aan het spelen was geen probleem. ik ben erg benieuwd.
Link naar reactie
  • Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ja van wat ik er begrepen heb, heb je er vooral bij multitasks veel aan, dus in de professionele sector zal deze CPU interresant zijn. Ik merk bij UT2003 dat er weer veel van de CPU gevraagd wordt met botmatches, vooral met de skilled en hogere instelling dus AI. De levels zonder bots lopen als boter maar met zware actie voel je toch dat je nog meer power nodig hebt voor de CPU, ik haal in de botmatches ook maar 67/68 fps met de timedemo tegen 137 fps in de flyby in 1280x960 4xaniso.(perf)
Link naar reactie
waarom draai je anisox4 performance.? toen ik de radeon 9700 pro had draaide ik Aniso x8 Quality. (ik heb echter er geen UT mee gespeeld dus weet natuurlijk niet hoe die setting is) Ik had een tabel gezien ergens en daar in kon je zien dat AnisoX8 Performance qua grafische kwaliteit het zelfde was als Anisox4 Quality. dus Anisox4 Pref. is niet veel dan.. als je het zo bekijkt. is Anisox8 Quality niet speelbaar dan? wat UT2003 betreft. ik heb het spel niet maar de demo gaf al behoorlijk aan dat een Botmatch ernstig tege de CPU aan leunt. een P4 3ghz of sneller of een AthlonXP 3000+ (Barton) zal zeker wel een flinke boost geven in ut2003.
Link naar reactie
Ja ik krijg een behoorlijke hit op quality aniso (=trilinear+aniso) en ik zie niet veel verschil in kwaliteit, omdat de mipmap randen wat minder zichtbaar zijn met perf(bilinear) dan de R8500 dus kies in UT2003 dan maar voor perf. Ik speel nou op 8xaniso trouwens, is toch wat mooier en zowat even snel.
Link naar reactie
[quote:5cea151208="SkinnerEd"]Ja ik krijg een behoorlijke hit op quality aniso (=trilinear+aniso) en ik zie niet veel verschil in kwaliteit, omdat de mipmap randen wat minder zichtbaar zijn met perf(bilinear) dan de R8500 dus kies in UT2003 dan maar voor perf. Ik speel nou op 8xaniso trouwens, is toch wat mooier en zowat even snel.[/quote:5cea151208] 8x Aniso pref neem ik aan. dat moet haast toch ook wel speelbaar zijn met jou config. Ik speelde met mijn Config en de Radeon 9700 pro bijna alle games op 1280x1024x32 alles max Anisox16 quality. (UT2003 niet gespeeld) Alle games behalve batlefield 1942 waren op die manier speelbaar.
Link naar reactie
[b:dab6a86f5b]ATI and DRAM industry leaders announce specification for GDDR-3 [/b:dab6a86f5b] Next generation graphics DRAM specification available now [b:dab6a86f5b]MARKHAM, Ontario / Munich (October 7, 2002) [/b:dab6a86f5b]- In a collaborative effort with the world's leading dynamic random access memory (DRAM) vendors, ATI Technologies Inc. (TSX: ATY, NASDAQ: ATYT) has announced the completion of the specification for the third generation of double data rate (DDR) DRAM for graphics, known as GDDR3. While today's DDR DRAM allows for speeds of up to 400MHz, GDDR3 was designed to initially provide memory clocks of 500MHz, with headroom for up to 800MHz. GDDR3 is targeted for introduction in 2003. "GDDR3 is the DRAM that will fuel the continued trend in graphics towards life-like virtual worlds," said Rick Bergman, Senior Vice President, Marketing and General Manager, Desktop, ATI Technologies Inc. "ATI is committed to leading innovation on the PC platform, and GDDR3 will allow us to continue to raise the bar and define the industry standard for computer graphics in upcoming product generations." Over the past four years, advancements in DDR DRAM have allowed simple graphic accelerators that rendered primitive 3D worlds to evolve into Visual Processing Units (VPUs) that render life like cinematic worlds in real time as recently demonstrated for the first time with ATI's RADEONä 9700 PRO and ATI's FIREGLä X1. GDDR3 not only continues the trend for the graphics industry to be an early adopter of DRAM technology, but is the first DRAM designed specifically for a market before an industry standard is available. "Our expertise in memory characterization and system implementation is enabling GDDR3 as the ideal high-speed DRAM for graphics," said Terry Lee, Executive Director of Advanced Technology and Strategic Marketing for Micron's Computing and Consumer Group. "We believe the significant performance advantages realized by this device will rapidly drive its adoption in the graphics arena. We expect it will then migrate into a broad range of applications." "The graphics market has always been an early adopter of new DRAM technology," said Peter Schaefer, vice president, memory products for Infineon Technologies North America Corp. "Infineon has also led the way to bringing high speed memories to market. GDDR3 complements Infineon's development of the high speed graphics DRAMs that are used in today's cutting edge products." [b:dab6a86f5b]Evolution of existing DRAM [/b:dab6a86f5b] Key to creating an ideal high-speed memory for graphics was the improvement in key technical areas such as high speed signaling that is important in designing DRAM for graphics, leveraging the work of JEDEC in defining DDR-II for the commodity memory market. "As a technology leader in high speed DRAM, Elpida congratulates ATI on rallying and leading the industry in defining the GDDR3 specification," said Jun Kitano, director of Technical Marketing at Elpida Memory (USA), Inc. "Leveraging our experience in developing and manufacturing our DDR-II device, Elpida is happy to have collaborated with ATI during the definition stages, as GDDR3 fits into Elpida's plans to become a premier supplier of high speed memories to the graphics market in 2003." "The graphics market is all about speed", said Farhad Tabrizi, Vice President of Worldwide Marketing at Hynix Semiconductor America. "As the leader in graphics DRAM, Hynix is committed to continue to provide high speed DRAMs to a market that values innovation in a timely manner." [b:dab6a86f5b]Specification complete [/b:dab6a86f5b] With the completion of the specification late in the summer of 2002, DRAM vendors and users of high speed DRAMs can focus on the next step in the process of delivering products to market. GDDR3 will become available in 2003 and should continue to be an important inflection in graphics for years to come.
Link naar reactie
[quote:7a3aa58e88] 8x Aniso pref neem ik aan. dat moet haast toch ook wel speelbaar zijn met jou config. Ik speelde met mijn Config en de Radeon 9700 pro bijna alle games op 1280x1024x32 alles max Anisox16 quality. (UT2003 niet gespeeld) Alle games behalve batlefield 1942 waren op die manier speelbaar.[/quote:7a3aa58e88] UT2003 op max settings is zwaar, heel zwaar, maar de CPU speel ook een erg grote rol, want als ik er 4x FSAA overheen gooi, is het niet veel langzamer, maar eigenlijk te traag voor een multiplay/deatmatch spel, ik zit nog een beetje te kijken wat het beste speelt en eruit ziet; 1024 met 4xfsaa of 1280 zonder aa , is zowat even snel namelijk.
Link naar reactie
[quote:e6acb5202c="Red Dragon"]UT2003 is idd CPU intensief. net als UT dat destijds ook altijd al was. in een Shooter maak ik nooit gebruik van FSAA. alleen van Aniso. ik zou als ik jou was gewoon 1280x1024x32 doen met aniso. zoals je al zei dat je dat deed.[/quote:e6acb5202c] Ik vind in shooters al UT2k3 juist FSAA veel beter zichtbaar dan anisio omdat je die randen wel ziet als je snel voorbij rent maar de textures op de grond je veel minder opvallen vind ik.
Link naar reactie
[quote:5eee97b430="Marcel de Reus"][quote:5eee97b430="Red Dragon"]UT2003 is idd CPU intensief. net als UT dat destijds ook altijd al was. in een Shooter maak ik nooit gebruik van FSAA. alleen van Aniso. ik zou als ik jou was gewoon 1280x1024x32 doen met aniso. zoals je al zei dat je dat deed.[/quote:5eee97b430] Ik vind in shooters al UT2k3 juist FSAA veel beter zichtbaar dan anisio omdat je die randen wel ziet als je snel voorbij rent maar de textures op de grond je veel minder opvallen vind ik.[/quote:5eee97b430] dat is dan geheel persoonlijk ik heb dat precies 100% omgedraaid. ik zie de randen juist weer niet maar wel heel erg duidelijk de Mip map textures lagen voor me uit schuiven. juist als ik heel hard ren in een fps
Link naar reactie
Guru3d [color=darkred:77f3cd88ea] Hot news, even before an official statement from ATi. I just received a press-statement from Gigabyte. They announced their Radeon 9500 based GV-R9500E! And yes, it supports AGP 8X and is Microsoft DirectX 9.0 compatible. [i:77f3cd88ea] Taipei, Taiwan, 24-Oct-2002 The computer games have placed main focus on the 3D performance. The 3D texture, computational performance as well as price are the crucial factors for graphics accelerator. The economic slowdown has adversely impacted PC market, particularly there has been a shift in technology spending. People are yearning for a best performance and cost effective graphics solution. In order to cater to the market requirement, Gigabyte well-timed announces much-anticipated GV-R9500 graphics accelerator, fulfill our commitment to the requirements of our customers. Gigabyte has always concentrated the efforts in bringing top-of-the-line and admirable product to the global market. GV-R9500 3D graphics accelerator, the masterpiece with newly released ATi Radeon 9500 graphic chip, offers numerously genius designs and utilities you have never seen. It also supports high-speed AGP 8X interfaceADirectX 9, ensured a outstanding 3D graphics performance even in the high loading of 3D Applications or 3D multi-work. As the GV-R9500 required a better heatsink, not surprisingly the card is fitted with a bigger fan-sink as well as heatsinks high performance on the RAM module to make the overclocked components run as stable as possible. [/i:77f3cd88ea] Core Clock 275 MHz, Mem 3.6ns 550MHz. [/color:77f3cd88ea]
Link naar reactie
http://www.chip.de/produkte_tests/unterseite_produkte_tests_8878387.html [img:f84bcaee32]http://www.chip.de/artikelbilder/3038795_867948f191.gif[/img:f84bcaee32] Bitte beachten Sie, dass uns bei den Radeon-Werten nur die reinen Zahlen zugespielt wurden (rote Farbe). Wir konnten das Ergebnis für die Radeon 9700 Pro und Radeon 9700 (Ocker-Farbe) mit einem unserer Benchmark-Systeme mit einer Genauigkeit von unter 0,1 Prozent bestätigen. Danach haben wir auf dem gleichen System eine GeForce4-Ti-4600 und GeForce4-Ti-4200 (beide in blauer Farbe) dagegen getestet. Wir weisen deshalb ausdrücklich nochmals darauf hin, dass das Ergebnis nicht richtig sein muss, zumal sich durch Treiber-Updates meist nochmals Verbesserungen ergeben. Die Testplattform: Pentium 4/2,8 GHz, MSI 6398E (i845E), 512-MByte-DDR266-Speicher (CAS 2), Soundblaster Live 5.1, IBM DTLA-307030 ATI Radeon 9700/Pro (275/540 MHz und 325/620 MHz), GeForce4-TI4600 (300/650 MHz), GeForce4-Ti-4200 (128 MByte, 250/460 MHz) Treiber: ATI Catalyst 7.75, Nvidia Detonator 30.82 Betriebssystem: Windows XP Professional
Link naar reactie
[quote:982185ab22][size=18:982185ab22][color=darkred:982185ab22][b:982185ab22]Hercules to Sell 99 Water-Cooled RADEON 9700 PRO Based Graphics Cards[/b:982185ab22][/color:982185ab22][/size:982185ab22] As I have noticed over [url=http://www.golem.de/]this[/url] German web-site, Hercules wants to sell its biggest fans 99 RADEON 9700 PRO graphics cards that are intended for water-cooling. The water-cooling device or waterblock is pre-installed, the user will only have to purchase the water-pump and pipes. The novelty will be called 3D Prophet 9700 Water Cooled Edition (WCE) and will have no differences from the ordinary RADEON 9700 PRO based graphics cards from Hercules. The newcomer will be made according to the reference design and equipped with D-Sub, DVI-I and TV-Out connectors. The graphics cards will come clocked at the same 325MHz for the GPU and 620MHz for the DDR SDRAM memory, as the original RADEON 9700 PRO. A software DVD-player and Morrowind game will be bundled. Of course, the most important “feature” of the novelty is the quantity of the products that Hercules is going to provide. According to the source, the company will only sell 99 of such devices via their online store. The retail cost of one baby is about 550 Euros, but given that there are a lot of fans who like Hercules very much, the price will not become a problem for the vendor. I would like to point out that those who want to grab this rarity will also have to get a pump and pipes themselves, as a result, no one can guarantee that such system is able to work fine, stable and without water-leaks. [/quote:982185ab22] Slashhead regel er even een en test hem eens grondig 8)
Link naar reactie
Leuk dingetje, maar jammergenoeg is de core niet het meest slechtst oc-baar en levert het mem. oc meer op. Ik las op rage3d dat er R9700's met DDRII zijn gesignaleerd: An ATI rep was on TechTV last night and he brought along a nice new toy out of ATI's labs, a Radeon 9700 with DDR II ram. I didn't catch it but McTurok from the forums wrote a good summary. It wasn't really a "HUGH" interview about the "new" ATI Radeon 9700 Pro with DDRII memory. It was basically to talk about DDRII memory and describe how it works and functions on/with a video card, etc. However, I will restate this again. The ATi guy had in hand a ATi Radeon 9700 Pro with DDRII memory "fresh from the labs" he said. They did show a screen with the DDRII card running next to another card (9700 Pro DDR RAM???) I'm not sure. There was a lot more detail with the DDRII card. Again I'm not sure what the other card was, they didn't say. Nothing was mentioned about a release of the DDRII card or anything. I think the ATi guy wanted to talk about it more but he got pushed/cut off a bit by Leo the host. Got to keep it on topic I guess. The card that was on the show was only 128 MB of DDR II memory. Basically what he was outlining on the show was that DDR II is the same thing as DDR memory just that fact they have tweaked the inside of the DDR to make the clock cycle much fasters. Therefore they can raise the clock speeds of the GPU and RAM to get more data through the card, improving FPS, and image quality and detail. He also said that "they" (ATi, I'm guessing) thinks they can get over 550 Mhz or greater out of DDR II. http://www.rage3d.com/#1034776458
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...