Ga naar inhoud

Wat is de beste Grafische kaart?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:e1a03ee3f4="xiliduur"]Wat is nu precies het voordeel van de 128 ti4200 tov de 64 mb versie?? Ik dacht dat de 64 mb sneller was??? sneller geheugen.[/quote:e1a03ee3f4] waarom post je dat in dit draad en niet in een nieuwe? :roll: als op deze vraag een antwoord zoekt moet je de eerste 3 pagina's van dit [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=60736&postdays=0&postorder=asc&start=0]Draad[/url] maar lezen. dit onderwerp is al behoorlijk vaak behandeld.
Link naar reactie
OK. vandaar. tis namelijk wel vaag als je ineens van onderwerp veranderd. maar goed, het kwaad is reeds geschiet ;) de computer boer is geen leugenaar hoor. het geheugen van de TI 4200 64mb is idd sneller. en de kaart daardoor in bepaalde gevallen ook. maar als je het draad gelezen heb dan zul je weten dat de 128mb een betere keuze is, ondanks de 64mb die sneller is.
Link naar reactie
[quote:b551f98753="Marcel de Reus"][quote:b551f98753="Boerke87"]Noem jij mij dan na de Radeon 9700 nog eens een betere kaart dan je Ti4600...[/quote:b551f98753] Het gaat erom dat die GF4 ti4600 helemaal niet meer meedoet. Wie koopt er nu een slechtere grafische kaart voor hetzelfde geld? Noem dan de GF4 ti4200 128MB als 2e optie[/quote:b551f98753] check jij de pricewatch eens op tweakers.net ;) http://www.tweakers.net/pricewatch/?Query=4600 vs http://www.tweakers.net/pricewatch/?Query=9700
Link naar reactie
[quote:5c528d65b7="Red Dragon"][quote:5c528d65b7="The One"]Ik zou voor de Leadtek GeForce 4 Ti 4400 128 Mb gaan. Die heb ik zelf en ben er zeer tevreden over.. lekker snel en zeer scherp beeld en kleuren!![/quote:5c528d65b7] :roll: :roll: heb jij ook al niet de vraag gelezen? de vraag is wat is de beste kaart? de ti 4400 is leuk en snel maar niet de beste en de snelste kaart van dit moment. ik weet niet of ik het al eerder heb gezegd in dit draad maar de beste kaart op dit moment is de Radeon 9700 pro. dat heb ik toch nog niet eerder gezegd he? Ik heb zeker ook nog niet gepost dat ik een ti 4400 heb gehad en nu een radeon 9700 en dat ik ze heb kunnen vergelijken? Ik heb zeker ook nog niet verteld dat de radeon 9700 pro het beste is? ps. de Radeon 9700 pro is het beste op dit moment? zou er nu nog iemand een ti 4x00 adviseren? :roll: vast iemand die nog nooit een r9700 pro in ze pc heb gehad.[/quote:5c528d65b7] Volgens mij is die Radeon 9700 Pro helemaal niet de beste kaart voor alles.....(zie de CT review en de Tweakers.Net Review) Ok dat hij de meeste power heeft en met de huidige spellen en demo's de beste score haalt vind ik logisch...maar met veel oude spellen (ik noem Commanche 4, Jedi Knight 2) en zakelijke toepassingen is de Geforce sneller..... dat die GeForce bij jou nou stuk ging....dat kan gebeuren, maar daarom is het niet meteen een slechte kaart.... ik vind hem qua prijs/prestatie gewoon goed en hij is +/- 170 Euro goedkoper. :o :lol: :lol: :lol: :o
Link naar reactie
[quote:7a4e8c2038="The One"] Volgens mij is die Radeon 9700 Pro helemaal niet de beste kaart voor alles.....(zie de CT review en de Tweakers.Net Review) Ok dat hij de meeste power heeft en met de huidige spellen en demo's de beste score haalt vind ik logisch...maar met veel oude spellen (ik noem Commanche 4, Jedi Knight 2) en zakelijke toepassingen is de Geforce sneller..... dat die GeForce bij jou nou stuk ging....dat kan gebeuren, maar daarom is het niet meteen een slechte kaart.... ik vind hem qua prijs/prestatie gewoon goed en hij is +/- 170 Euro goedkoper. :o :lol: :lol: :lol: :o[/quote:7a4e8c2038] dat mijn GeForce 4 ti 4400 stuk ging heeft hier niets mee te maken. ik vind de Geforce 4 ti nog steeds een goeie kaart, ik heb nooit gezegd dat ie slecht is. Ik kan hem echter vergelijken met de Radeon 9700 pro omdat ik ze beiden heb gehad in het zelfde systeem. dat kan jij niet. Ook in Jedi Knight II is hij sneller op hogere resoluties en Anisothroipische filtering op x8 in zakelijke toepassingen zoals Excel e.d. is hij net zo snel als als een geforce 4 verder klopt hij de Ti 4600 op alle punten. Het is gewoon de kaart van dit moment. ik heb het geluk om hem te mogen testen en kan hem daardoor vergelijken met een ti 4400 en doordat ik dat heb kunnen doen weet ik wel zeker dat de Radeon 9700 een top kaart is. zeker ook in oude games. Ik denk overigens ook dat Hercules de beste kaart leverd.
Link naar reactie
[quote:53c71f8601="The One"] Volgens mij is die Radeon 9700 Pro helemaal niet de beste kaart voor alles.....(zie de CT review en de Tweakers.Net Review) Ok dat hij de meeste power heeft en met de huidige spellen en demo's de beste score haalt vind ik logisch...maar met veel oude spellen (ik noem Commanche 4, Jedi Knight 2) en zakelijke toepassingen is de Geforce sneller..... dat die GeForce bij jou nou stuk ging....dat kan gebeuren, maar daarom is het niet meteen een slechte kaart.... ik vind hem qua prijs/prestatie gewoon goed en hij is +/- 170 Euro goedkoper. :o :lol: :lol: :lol: :o[/quote:53c71f8601] Die test die jij nu noemt zijn erg cpu afhankelijk. Dus op default waarde kan de Geforce net ff sneller zijn (minimaal verschil volgens mij) omdat de drivers volwassen zijn, die van de R9700 staan natuurlijk nog in de kinderschoenen. En zodra je Aniso of FSAA aan zet is de Radeon meteen weer flink sneller.
Link naar reactie
Ook ik zit nog een beetje te twijfelen over de kaart. Maarreh of je nu 100 fps haalt of 120 fps, dat maakt toch geen bal uit? Dat merk je echt niet. Of ik nu een 4400 of een 4600 GF4TI haal, ze zijn kwa features toch hetzelfde, alleen wat verschilt is de core-geheugen snelheid, de chipset-snelheid, toegangstijd tot geheugen en RAMDAC's ? Waar het mij om gaat, is de BEELDKWALITEIT (dus niet snelheid) van een Radeon 9700 ook zoveel MERKBAAR mooier dan een GF4???
Link naar reactie
[quote:7e8c473b0a="w.roosenburg"]Ook ik zit nog een beetje te twijfelen over de kaart. Maarreh of je nu 100 fps haalt of 120 fps, dat maakt toch geen bal uit? Dat merk je echt niet. Of ik nu een 4400 of een 4600 GF4TI haal, ze zijn kwa features toch hetzelfde, alleen wat verschilt is de core-geheugen snelheid, de chipset-snelheid, toegangstijd tot geheugen en RAMDAC's ? Waar het mij om gaat, is de BEELDKWALITEIT (dus niet snelheid) van een Radeon 9700 ook zoveel MERKBAAR mooier dan een GF4???[/quote:7e8c473b0a] 100 of 120 maakt niet uit (hoewel sommige beweren van wel) maar 30 of 40 maakt wel degelijk uit. De BEELDKWALITEIT wordt bij games merkbaar mooier omdat je beeldverfraaiers aan kan zetten zonder dat het spel onspeelbaar wordt (aniso-filtering en fsaa) In 2d zal het denk ik niet veel uitmaken, maar daarvoor moeten we even wachten op de mening van iemand met ervaring (Red dragon? Slashhead?) Staat me bij dat ik Slashhead heb horen zeggen dat de beeldkwaliteit van de Radeon beter was dan die van de Matrox Parhelia !?!?
Link naar reactie
Ik vind de beeldkwalitiet van de Radeon 9700 op hoge resoluties mooier dan die van een GeForce 4 ti. op 1024x768 zie ik geen verschil Ik heb het op een andere pc getest met een 19" scherm en dan 1600x1200@85hz op het bureau blad. ik vond dan de radeon 9700 mooier. als je het kan veroorloven zou ik zeker voor de Radeon 9700 pro gaan. door de beeldvebeterende functies die hij heeft wat HJS al noemt en het scherpe 2d. de TV-out is ook beter dan dat van de GeForce 4. geen zwarte balken e.d. als je iemand bent die niet elk jaar een videokaart koopt van 450 Euro maar eens in de 3 jaar of zo. dan zou ik helemaal voor deze kaart gaan. met Direct 9 ondersteuning is deze kaart een stuk meer "future Proof" dan de GeForce 4.
Link naar reactie
[quote:251acc0218="w.roosenburg"]Ook ik zit nog een beetje te twijfelen over de kaart. Maarreh of je nu 100 fps haalt of 120 fps, dat maakt toch geen bal uit? Dat merk je echt niet. Of ik nu een 4400 of een 4600 GF4TI haal, ze zijn kwa features toch hetzelfde, alleen wat verschilt is de core-geheugen snelheid, de chipset-snelheid, toegangstijd tot geheugen en RAMDAC's ? Waar het mij om gaat, is de BEELDKWALITEIT (dus niet snelheid) van een Radeon 9700 ook zoveel MERKBAAR mooier dan een GF4???[/quote:251acc0218] Maar wil je er wel mee gamen? Anders zou ik gewoon voor een Matroc G550 gaan. Die zijn niet zo duur en hebben een heel sterke beeldkwaliteit
Link naar reactie
[quote:5de67c3676="w.roosenburg"]Tuurlijk, ik wil er ook vet mee kunnen gamen. Maar de Matrox Parhelia dan. Lijkt me ook een prima kaart, ofniet???[/quote:5de67c3676] Matrox Parhelia is een schitterende kaart voor wat 2d betreft e.d. voor een Die-Hard gamer echter minder itteressant. dan kan je beter voor de Ti 4600 of de Radeon 9700 Pro gaan. de Moderator [i:5de67c3676]Slashhead [/i:5de67c3676]en de user[i:5de67c3676] skinnered [/i:5de67c3676]hebben beiden een Ti 4600, Matrox Parhelia en een Radeon 9700 pro gehad en kunnen vast wel hun mening hier over kwijt. :)
Link naar reactie
[quote:f00e7478b4="Red Dragon"][quote:f00e7478b4="w.roosenburg"]Tuurlijk, ik wil er ook vet mee kunnen gamen. Maar de Matrox Parhelia dan. Lijkt me ook een prima kaart, ofniet???[/quote:f00e7478b4] Matrox Parhelia is een schitterende kaart voor wat 2d betreft e.d. voor een Die-Hard gamer echter minder itteressant. dan kan je beter voor de Ti 4600 of de Radeon 9700 Pro gaan. de Moderator [i:f00e7478b4]Slashhead [/i:f00e7478b4]en de user[i:f00e7478b4] skinnered [/i:f00e7478b4]hebben beiden een Ti 4600, Matrox Parhelia en een Radeon 9700 pro gehad en kunnen vast wel hun mening hier over kwijt. :)[/quote:f00e7478b4] Of je moet 3 monitoren hebben welke je wil aansluiten tijdens een spel, dat kan alleen de Parhelia ;)
Link naar reactie
Parhelia is goed, behalve dan dat anisotropisch filteren sucked. Maar dat kon je lezen in de laatste Computer!Totaal magazine ;) GeForce 4 Ti4600 is een betere game kaart. Radeon 9700pro is de beste game kaart. Helaas wat problemen met AGP 8x. Ik gebruik zelf in mijn gewone systeem de Matrox Parhelia. Maar ik speel dan ook nauwelijks spellen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...