Ga naar inhoud

Wat is de beste Grafische kaart?


Aanbevolen berichten

[quote:7ccce549df="w.roosenburg"]Tuurlijk, ik wil er ook vet mee kunnen gamen. Maar de Matrox Parhelia dan. Lijkt me ook een prima kaart, ofniet???[/quote:7ccce549df] Moet je perse het nieuwste van het nieuwste? Ander is een Radeon 8500 ook een leuke kaart voor weinig geld. Ongeveer even snel als een GF4ti4200, maar veel minder preformence lost bij anissio.
Link naar reactie
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Deze twee spellen zijn beide CPU-gelimiteerd: een snellere CPU levert betere prestaties op. Opvallend is dat de GeForce 4 Ti-kaarten in beide benchmarks beter presteren dan de Radeon 9700 Pro. Dit heeft te maken met de drivers van nVidia en ATI. Blijkbaar is de software van nVidia beter dan die van ATI. Vooral in Jedi Knight 2 loopt de Radeon 9700 Pro behoorlijk achter op de GeForce 4 Ti4600. ATI moet ervoor zorgen dat toekomstige drivers de CPU beter gebruiken. ach ja! ut ziet er leuk uit op papier en test programs kan je zo schrijven dat ze het beste resultaat geven voor je kaart, maar ja, ut gaat om de spelletjes.. hmmzzz toch maar een gf4 aanschaffen. :-)
Link naar reactie
Peidy jij snapt het, ga jij lekker een gf4 kopen en zet je fsaa aan en je aniso op minimaal 8 ;) tuurlijk zijn de detonators beter, die zijn al sinds de eerste geforce (misschien wel tnt) in ontwikkeling, zoveel is er in principe niet veranderd aan de basis van de geforce kaarten. Het is een grote door ontwikkeling op een oud concept. (tuurlijk steeds met nieuwe dingen toegevoegd) De Radeon 9700 is weer een nieuw concept, niet echt op de R8500 gebaseerd, het volwassen worden van drivers duurt even.
Link naar reactie
[quote:86ffbf7cdd="peidy"]Deze twee spellen zijn beide CPU-gelimiteerd: een snellere CPU levert betere prestaties op. Opvallend is dat de GeForce 4 Ti-kaarten in beide benchmarks beter presteren dan de Radeon 9700 Pro. Dit heeft te maken met de drivers van nVidia en ATI. Blijkbaar is de software van nVidia beter dan die van ATI. Vooral in Jedi Knight 2 loopt de Radeon 9700 Pro behoorlijk achter op de GeForce 4 Ti4600. ATI moet ervoor zorgen dat toekomstige drivers de CPU beter gebruiken. ach ja! ut ziet er leuk uit op papier en test programs kan je zo schrijven dat ze het beste resultaat geven voor je kaart, maar ja, ut gaat om de spelletjes.. hmmzzz toch maar een gf4 aanschaffen. :-)[/quote:86ffbf7cdd] Je moet dit even niet uit zijn verband rukken.. (dit is een quote uit het Radeon 9700pro artikel) Hiermee wilde ik alleen maar de driver testen. Je moet hier geen conclusies uittrekken dat daardoor een GF4Ti beter is dan een Radeon 9700pro.
Link naar reactie
[quote:356af30d21="peidy"]een gforce nemen en zeker geen ati, testjes zijn leuk ut gaat om de spelletjes , zelfs een ti4200 is sneller dan een ati :)[/quote:356af30d21] Ja leuk nieuw lid die geen verstand van videokaarten heeft cool :D welkom :) Je heb de radeon 9700 pro nog nooit gezien of getest zie ik het word tijd dat je eens wat meer op internet gaat lezen over de Radeon 9700 pro en de GeForce 4 ti.
Link naar reactie
[quote:c480b080ae="peidy"]:D jij kan uit 4 regels tekst opmaken of ik er verstand van heb of niet? :lol:[/quote:c480b080ae] Als jij beweert dan een ti-4200 sneller is dan een Radeon 9700 Pro wel ja. Dan is het zo klaar als een klontje 8) GA dit maar even lezen http://www.digit-life.com/articles2/radeon/hercules-r9700.html [quote:c480b080ae]The final version of the program showed excellent scores of the RADEON 9700 Pro. The best results are achieved in the heavy tests involving AA and/or anisotropy. Well, the RADEON 9700 Pro outscores the GeForce4 Ti 4600 in average by 43.1% without AA or anisotropy, by 146.6% with AA, by 158.3% with anisotropy and by 160.2% with AA and anisotropy. Taking into account that the RADEON 9700 Pro is 40% dearer than the GeForce4 Ti 4600: the solution looks much more advantageous, though at such a price far not everyone can afford it. [/quote:c480b080ae]
Link naar reactie
[quote:c71c553db2="Red Dragon"]Precies. .het is een prima kaartje. je kan hem vergelijken met elk ander merk GeForc e 4 ti 4600. helemaal geen verkeerd kaartje. Ik zou echter voor een Leadtek of een ander merk gaan wat net zo goed is maar goedkoper.[/quote:c71c553db2] Ik zou zoiezo niet voor een ti4600 gaan. Voor weinig meer heb je al een R9700 en een ti4200 csheelt qua prestatie echt niet zo veel en is wel veel goedkoper.
Link naar reactie
[quote:85c018428b="Red Dragon"][quote:85c018428b="peidy"]een gforce nemen en zeker geen ati, testjes zijn leuk ut gaat om de spelletjes , zelfs een ti4200 is sneller dan een ati :)[/quote:85c018428b] Ja leuk nieuw lid die geen verstand van videokaarten heeft cool :D welkom :) Je heb de radeon 9700 pro nog nooit gezien of getest zie ik het word tijd dat je eens wat meer op internet gaat lezen over de Radeon 9700 pro en de GeForce 4 ti.[/quote:85c018428b] Zo in deze topic te lezen is Red Dragon helemaal geil van die ATI, nou ja ok, hij mag op dit moment de snelste zijn (kwa 3mark puntjes en een aantal fsb meer die je niet eens meer merkt) maar toch zou ik gaan Nvidia en in dit geval Ti4400. WAAROM?? gewoon kwa prijs, hij is stukke goedkoper dan die ATI en qua prestatie verschil vind IK het die prijs niet waard. Dan zal ik liever voor een goedkopere gaan en wachte op de nieuwe Nvidia kaarten :lol: O ja Red Dragon: ik werk zelf ook al jaren in de computer industrie dus kweet wel wat een ati 9700 is hoor. en nog wat: noem eens 1 game die ik niet goed zou kunnen spelen met een gf4 Ti4400!!
Link naar reactie
De TI 4400 heb ik zelf een half jaar gehad en er is idd geen enkele game die je er niet mee kan spelen. het is idd een hele goeie kaart en heb er ook veel lol aan gehad. en zeker voor dat geld is hij erg goed. Je heb helemaal gelijk. probeer overigens eens UT2003 te spelen op 1024x768x32 met FSAAx4 en Aniso thropische filtering op level 8 (64 taps) met een ti 4400. je werkt tenslotte al jaren in de computer industrie dus hoef ik neit uit te leggen hoe je dat in moet stellen. vervolgens doe je het zelfde met een Radeon 9700 pro.
Link naar reactie
[quote:d0902ebe50="Schiplap"]Als jullie beloven om me niet uit te lachen, kan dan iemand misschien iets roepen over de Asus V8460 Ultra DT ? Die heb ik een beetje op het oog (in een nieuw systeem dan wel op een Asus A7V8X met p400 geheugen). [/quote:d0902ebe50] Koop bij je ASUS A7V8X 333Mhz (pc2700) geheugen ipv "p400", is sneller/goedkoper/stabieler 8)
Link naar reactie
[quote:5edebf7db2="Baxcorp"][quote:5edebf7db2="Schiplap"]Als jullie beloven om me niet uit te lachen, kan dan iemand misschien iets roepen over de Asus V8460 Ultra DT ? Die heb ik een beetje op het oog (in een nieuw systeem dan wel op een Asus A7V8X met p400 geheugen). [/quote:5edebf7db2] Koop bij je ASUS A7V8X 333Mhz (pc2700) geheugen ipv "p400", is sneller/goedkoper/stabieler 8)[/quote:5edebf7db2] Dat valt reuze mee, idd de test van oa Tomshardware gaven idd een lagere preformence met PC3200 erin, maar als jij die gewoon op 333mhz laat draaien kun je vervolgens nog mooi OC'en ook :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...