Ga naar inhoud

Extra videokaart + 2e monitor


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik heb een vraag. Ik ben van plan een nieuwe videokaart te kopen, waarschijnlijk een asus gf4 ti 4400, ik heb nu een asus gf2 v7100. Ik ben ook van plan een nieuwe monitor te kopen, een 19 inch omdat ik veel grafische programma's gebruik en daarom een groot scherm erg fijn is (ik heb nu een 15 inch monitor). Mijn vraag is of ik mijn oude videokaart gewoon in de pc kan laten zitten, en hier mijn oude monitor op aan te sluiten. zodat ik dus 2 monitoren heb en 2 videokaarten, en ik zegmaar vensters van mijn ene naar de andere kan slepen. (ik heb hier namelijk ooit van gehoord maar heb geen idee hoe het werkt) dit is mijn systeem: WIN XP PRO AMD thunderbird 1100 mhz Asus A7PRO pc133/ 200mhz FSB Asus v7100 gf2 32 mb creative Sound blaster live player 1024 670 mb intern geheugen brander dvd-rom 2 harde schijven 7200 (20gig, 40 gig) Mijn 2e vraag is: zal de gf4 ti4400 goed lopen op mijn systeem? Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen, en misschien nog andere tips hebben alvast bedankt Mzzls Keon
Link naar reactie
[quote:142531a906="turbulence"]jah, is dat wel zo??? ik d8 dat je altijd een dualhead videokaart moet hebben..[/quote:142531a906] Mijn Geforce kaart ondersteunt ook dual VGA. Ik kan meerdere bureaubladen instellen, of een een groot bureaublad. Verder is te instellen wat je dan op een monitor te zien krijgt. Werkt volgens mij dus vrij gemakkelijk. Configureren van twee lossen kaarten lijkt me lastiger. Dualhead is een dacht ik Matrox term. Waar je wel op moet letten is dat de kaart 2 VGA aansluitingen heeft (eventueel eentje DVI). Soms wordt de TV-out ook gezien als de tweede poort, en daar past geen VGA monitor op.
Link naar reactie
Er zijn wat verschillen tussen de diverse merken, maar bij mijn weten hebben ze allemaal twee uitgangen. Soms twee keer vga, soms vga/dvi. Mijn MSI GF4ti 4400 heeft het laatste. Verloopstuk dvi/vga wordt bijgeleverd, en werkt goed, heb het uitgetest (extended desktop) met een tweede monitor. Als je toch een nieuwe kaart koopt, kijk dan gewoon even wat erop en erbij zit.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...