Ga naar inhoud

nieuwe pc -> oude monitor houden?


Aanbevolen berichten

[quote:41a4b8bf68="Bosje"]Als je monitor 75HZ bij 1024x768 aankan dan zou ik hem houden. Hele hoge HZ opgeven verkorten trouwens de levensduur van je monitor. Kennis van mij is namelijk monitor reparateur[/quote:41a4b8bf68] Dan zou ik hem dus gelijk de deur uitschoppen. Dat is namelijk zonde van je grafische kaart. Ik heb me net door Red Dragon laten aanpraten dat je minimaal op 85hz moet spelen omdat het anders slecht voor je gezondheid is en 1024x768 is ook wel de miniumum resolutie en dan is 75hz dus wel erg weinig. Ik heb een Philips 109S en speelde games altijd op 1920x1440@60hz maar ben nu toch maar overgegaan naar 1280x1024@85hz ivm mijn gezondheid :P Ik zou zelf als je een beetje van games houdt een nog beter scherm kopen dat 1600x1200@85hz aankan, want dit is nu echt afzien in vergelijking met eerst :(
Link naar reactie
Volgens [url=http://www.zangscomputers.com/store/item77.html]deze pagina[/url] is de maximum resolutie 1280x1024@60Hz. Dat laatste is absoluut te weinig. Zou eens kijken wat voor frequentie je hebt bij 1024x768, op zich wel een aardige resolutie voor 17". 75Hz is minimaal, liever 85. Hij wordt herkend door win98se, staat tenminste in de lijst. Kwestie van uitproberen dus.
Link naar reactie
[quote:b099456403="diniz"]Zou dat ook nog gelden voor nieuwe monitoren? Ik vraag het me af.[/quote:b099456403] 1. 75 Hz is een goede refreh rate ongeacht de resolutie goed voor je ogen. 2. 85 HZ is ook goed en die zal je levensduur niet verkorten. Had, beter 75 HZ-85 hz kunnen zeggen. Zelf daai ik op een Syncmaster 85 HZ. Ga je naar 100 en hoger zoals 120 dan gaat je monitor er eerder aan, hij heeft het me uitgelegd waarom, maar als leek snap ik het niet. Maar ik hou gewoon aan wat ie zegt. 3. Ja dat geldt ook voor nieuwe monitoren, hij repareert vaak topmerken zoals Ilyma Eizo (meestal van bedrijven). In veel gevallen komt het opmdat mensen de refresh rate tegen de 100-120 zetten
Link naar reactie
[quote:e80e5c805c="diniz"]Zou dat ook nog gelden voor nieuwe monitoren? Ik vraag het me af.[/quote:e80e5c805c] Ja dat geld nog steeds, om de simpele reden dat de monitor veel harder moet werken als je hem op bv 100hz zet ipv 85. Slashhead had ooit een mooi rekenvoorbeeld daarvan. 85 hz is een mooie waarde, lager zie je trillingen, hoger is overbodig (voor mijn ogen dan)
Link naar reactie
Zal ik me er ook maar mee bemoeien ik draai ook alles op 85hz. Omdat dat het prettigst is en hoger niet nodig is en idd je levensduur van je monitor verkort (ligt uiteraard bij welke resolutie) 85hz is de waarde die de Arbowet aangeeft voor kantoor personeel. de hele dag kijken naar 85hz is gezonder dan 75hz. ook al zie je het verschil misschien niet.
Link naar reactie
[quote:c2866299a0="Red Dragon"]Zal ik me er ook maar mee bemoeien ik draai ook alles op 85hz. Omdat dat het prettigst is en hoger niet nodig is en idd je levensduur van je monitor verkort (ligt uiteraard bij welke resolutie) 85hz is de waarde die de Arbowet aangeeft voor kantoor personeel. de hele dag kijken naar 85hz is gezonder dan 75hz. ook al zie je het verschil misschien niet.[/quote:c2866299a0] De flikkergerens ligt idd pas bij 72hz. Op welke resoluti heb jij dan nog 85hz? Ik maar op 1280x1024 :(
Link naar reactie
Ikzelf heb een Daewoo CMC 1703B. Ik zou die niet zomaar wegdoen, maarre vervangen is wat anders. Een resolutie van 1024x768 vind ik niet zo scherp. 19 inch is natuurlijk toch wel mooier. En echt scherp beeld is nog beter. Tja, of het antwoord in die Hz dat weet ik niet, de dot pitch zou ik minstens zo belangrijk vinden. Wat heb ik aan een perfect stilstaand beeld als die niet scherp is in de hoge resoluties. Dan heb ik nog steeds een onbruikbare monitor.
Link naar reactie
[quote:04699380af="E gozeling"]Mijn monitor (15 inch) heeft een resolutie van 800x600. En een frequentie van 60Hz, bevalt me prima.[/quote:04699380af] :o Serieus? 800x600? Dat heb ik moeten draaien toen mijn videokaart weg moest wegens een defect :( Ik heb nog nooit zo geleden als die 6 dagen. Ik kan echt geen website ed bekijken op zo'n resolutie :(
Link naar reactie
[quote:f6e818945b="E gozeling"]Serieus, bij hogere resoluties zijn sommige letters gewoon niet meer te lezen. (is maar 15 inch)[/quote:f6e818945b] BA heeft ook een 15inch maar die heeft dacht ik toch echt zijn desktop op 1280x1024 of iig zijn games. Het scheelt natuurlijk wewl dat het een 15inch is. 800x600 op een 19inch is echt: snel waar is mijn kotsbak ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...