Ga naar inhoud

nieuwe videokaart


Aanbevolen berichten

[quote:22b9cc22db="kees"]hoi, ik heb advies nodig voor een nieuwe videokaart. systeem: Abit BE6, celeron 466/525, 256 mb, Matrox G400 32mb en voeding 200W Wat zijn de mogelijkheden om een snellere videokaart te plaatsen. Ik dacht een ATI readon 8500 of een gf3 ti 200. groetjes Kees :roll:[/quote:22b9cc22db] Vertel eerst eens wat je met een nieuwe videokaart wenst te bereiken. In principe is een snellere videokaart altijd beter, ook al heb je een oud systeem.
Link naar reactie
[quote:ba1e05e894="Slashhead"][quote:ba1e05e894="kees"]hoi, ik heb advies nodig voor een nieuwe videokaart. systeem: Abit BE6, celeron 466/525, 256 mb, Matrox G400 32mb en voeding 200W Wat zijn de mogelijkheden om een snellere videokaart te plaatsen. Ik dacht een ATI readon 8500 of een gf3 ti 200. groetjes Kees :roll:[/quote:ba1e05e894] Vertel eerst eens wat je met een nieuwe videokaart wenst te bereiken. In principe is een snellere videokaart altijd beter, ook al heb je een oud systeem.[/quote:ba1e05e894] Ja maar de preformenence winst van een R7500 tov van een R8500 is op zo'n systeem maar heel heel weinig en het prijsverschil is dat niet waard.
Link naar reactie
hoi, bedankt voor de antwoorden. Ik gebruik windows xp pro en die heeft dx8.1 en mijn videokaart is volgens mij voor dx7. Bumpmapping wil ik er wel weer bij hebben. Ik ga ook wel een keer upgraden naar een snellere pc maar dat duurt nog even. Vandaar de vraag of een deze kaarten kan gebruiken ookal is het overkill. groetjes Kees :wink:
Link naar reactie
Alle DirectX 8 compliant kaarten ondersteunen EMBM, dus als je een van die kaarten koopt is het in orde. er vanuit gaande dat je een nieuw moederbord en CPU koopt in de toekomst zou ik voor een Radeon 8500 gaan. die zijn niet zo duur en wel redelijk up to date. overigens zou ik ook een nieuwe voeding kopen 200watt is een beetje weinig voor de moderne videokaarten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...