Ga naar inhoud

3DMark2001 defaults?


Aanbevolen berichten

Heb inmiddels een nieuwe videokaart. De Club 3D Radeon 9000XT omdat mijn systeem niet het nieuwste van het nieuwste is. Maar goed, als ik dus 3DMark2001 draai, krijg ik een score waarbij vermeldt staat dat deze niet is gerund volgens default instellingen. Dit terwijl ik ik alles op default heb staan (alles op default geklikt). Tevens de vraag of mijn score een beetje redelijk is gegeven mijn kaart en systeem (zie link)? Tenslotte, is het zo dat ik nu zonder problemen mijn P3 866 op 1 Ghz kan laten draaien (zonder Vcore te verhogen, want kan niet met mijjn mobo) terwijl dit met mijn oude videokaart niet ging. Ik dacht toen nog dat het wel aan het geheugen of het niet kunnen verhogen van de Vcore zou liggen, maar nu blijkt dus dat het gewoon aan een oude videokaart ligt. Zo zie je maar weer. Echter, door het overklokken gaat de 3DMark score maar met zo'n 300-400 punten omhoog. Zou dat komen omdat de kaart niet echt CPU gelimiteerd is?
Link naar reactie
De score vind ik een beetje laag. ik had wel iets van 5500 of zo verwacht met dat systeem. maar daar kan ik ook te positief over zijn hoor. dat je cpu nu verder wil komt omdat de kaart die je nu heb beter tegen het overklokken kan dan je vorige kaart. je FSB loopt nu op 155 en daardoor loopt je AGP slot op 77,5mhz (de helft van je FSB is de AGP snelheid in jou geval)66mhz AGP is standaard. niet alle videokaarten vinden het lekker om in een 77,5mhz snelle agp slot te worden gestoken en zorgen dan voor vastlopers. dat was dus het geval met je oude Videokaart
Link naar reactie
Kan ook wel zijn dat ik eens een schone install moet doen. Ik heb nu de oude eruit gegooid en de nieuwe erin. Alleen liep het installeren van de nieuwe wat moeizaam. Ik maak me niet echt druk om die punten. Kaartje voldoet goed en het geld wat ik ermee uitspaar tov een Radeon 8500 Pro + DVD-ROM is een kleine 100 euro. Volgende maand doe ik daar nog eens 100 euro bovenop en dan kan ik als 1 van de laatsten volgens mij :wink: eindelijk ook een stand-alone DVD-speler gaan halen. De TV-OUT is leuk, maar als je net als ik naast je pc TV zit te kijken, word je van de fans niet echt blij :wink: Trouwens, maakt het nog wat uit of je de nieuwe build (330 ofzo?) van 3DMark gebruikt?
Link naar reactie
nieuwe build 330 maakt niet veel uit. voor je score niet iig. meer voor als je bugs e.d. had in de normale SE uitvoering. een schone isntall is altijd goed voor je systeem. vooral als je het al een tijd niet meer gedaan heb. ik heb zelf ook een stand-alone DVD set met 5.1 geluid en een 100hz breedbeeld. ik moet niets hebben van TV-out.
Link naar reactie
[quote:91144e9b5d="Tarden"]Heb inmiddels een nieuwe videokaart. De Club 3D Radeon 9000XT omdat mijn systeem niet het nieuwste van het nieuwste is. Maar goed, als ik dus 3DMark2001 draai, krijg ik een score waarbij vermeldt staat dat deze niet is gerund volgens default instellingen. Dit terwijl ik ik alles op default heb staan (alles op default geklikt). Tevens de vraag of mijn score een beetje redelijk is gegeven mijn kaart en systeem (zie link)? Tenslotte, is het zo dat ik nu zonder problemen mijn P3 866 op 1 Ghz kan laten draaien (zonder Vcore te verhogen, want kan niet met mijjn mobo) terwijl dit met mijn oude videokaart niet ging. Ik dacht toen nog dat het wel aan het geheugen of het niet kunnen verhogen van de Vcore zou liggen, maar nu blijkt dus dat het gewoon aan een oude videokaart ligt. Zo zie je maar weer. Echter, door het overklokken gaat de 3DMark score maar met zo'n 300-400 punten omhoog. Zou dat komen omdat de kaart niet echt CPU gelimiteerd is?[/quote:91144e9b5d] Heb je niet perongeluk een ketgenerator gebruikt om hem naar de proversie te cracken? ;) Dan zegt ie dat namelijk als je die laatste foto'tjes uitzet.
Link naar reactie
[quote:f980be8481="hjs"]Er zijn mensen meer antiek ;) ik heb zelfs geen DVD's in huis ;)[/quote:f980be8481] Ik ben pas 15 en ook al antiek dan :D Ik heb nog geen DVD speler en wel 1 DVD in huis (SuSE 8.0). Maar gelukkig mag ik van mijn computerfanatieke oma op haar kosten toch een DVD speler aanschaffen :) hjs moet je niet iig zo'n DVD speler voor je computer kopen? Het schijnt dat in de toekomst steeds meer games en software op DVD uitkomen ipv 2 of 3 CD's.
Link naar reactie
[quote="Marcel de Reus"][quote:7b51bfe1e8="hjs"] hjs moet je niet iig zo'n DVD speler voor je computer kopen? Het schijnt dat in de toekomst steeds meer games en software op DVD uitkomen ipv 2 of 3 CD's.[/quote:7b51bfe1e8] dat zeiden ze 5 jaar terug ook maar vooralsnog zie ik nog niets verschijnen. mijn DVD-rom heeft op dit moment ook alleen maar een CD-rom functie
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...