Ga naar inhoud

Nou ja zeg, andere driver... en.


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik installeer onder WinME 's een keer een andere driver van ATI.com, de catalystdriver 4.13.01.9062. Onder ME heb ik performance-settings gekozen, alvorens ik de 3DMark test draaide. Mijn score voor installeren van die drivers was : 6693 (P4 1.7 Ghz, 512Mb) Na installeren van versie 4.13.01.9062 werd: 7340 3Dmarks ! Link: http://service.madonion.com/compare?2k1=4482683 Da's beter als de score onder WinXP met P4 1.7 Ghz. toen had ik 7277. Wat zou ik daaronder dan moeten gaan halen ?! Toename van 647 3D Marks. Is het een nette score mensen ? (niet ge-oc'ed of zo). gr. A
Link naar reactie
isd at de catalist 2.3 driver die nu te dowloaden is bij www.Ati.com? die heb ik ook voor me Radeon 9700 gedowload maar nog niet 3dmark opnieuw gedraaid. Sommige drivers kunnen veel winst opleveren. neem bijvoorbeeld de 40.41 drivers van nVidia. die leveren de GeForce 4 ti bijvoorbeeld ook 700 t/m 1000 extra punten in 3dmark. soms komen er gewoon sterk verbeterde (cq verslechterde) drivers uit. en dat is maar goed ook :)
Link naar reactie
geen flauw idee. ik ben sinds heel erg kort ATI user, zoals je weet heb ik altijd Kaarten van nVidia gehad. dus ik weet echt niet wat het verschil is. mijn driver is de 2.3 van die site maar heeft een andere naam Kijk maar in me 3dmark link..met de 2.3 catallist drivers. http://service.madonion.com/compare?2k1=4486115
Link naar reactie
Ja, jij hebt de XP-drivers.. heeft ander versienr. 6.13.10.6166 Als je in mijn link klikt zie je ook een versienr. die met een 6 begint, want da's een test onder XP. Wat ik zo zie is een superkaart van jou man. setje is zo onderhand 2x zo snel als ik, maar je hebt ook vet ge-OC'ed en een 9700 Pro. goeie genade, wat een bedrag voor zo'n kaart ... de driver WinME begint met een 4. Datum 12 september 2002. Misschien is er ook een nieuwe driver uit voor XP. Moet je die 's proberen. Ga je misschien nog sneller. Driver voor ME is goed, ook voor DVD. Heb ik getest. Ja, kijk maar 's op die ati.com site. Wel eerst add/remove draaien om vorige drivers d'ruit te krijgen. suc6
Link naar reactie
Ik heb dus de nieuwste dirvers voor winXP van 13-9-2002, de cattalist 2.3 drivers zijn dat. op aanraden van skinnered die ook een radeon 9700 heeft. Ik heb de oude drivers eerst grondig verwijderd voordat ik de 6166 drivers instaleerde. Ik wist dus niet dat de dirvers van winXP een andere naam hadden dan die van win9x/me. bij nVidia is de serie nr. gewoon gelijk namelijk. De score die net zag was dus met de nieuwste drivers en een niet overgeklokte Radeon 9700 pro dus 325core en 310(620) mem. De kaart is rete snel. vooral als ik ANISO en FSAA gebruik. in 3dmark is hij niet veel sneller dan me zwaar overgeklokte Ti 4400 die nu stuk is. maar als ik ANISO aan zet en andere beeld verbeterende functies laat hij niets meer heel van de GeForce 4 ti 4x00. echt een beest deze kaart. echter trekt de kaart 50 watt aan prik en veroorzaakt nogal instabiliteit van me systeem. ik moet dan dus ook me 340 watt voeding gaan vervangen voor een 400watt of meer. voeding. meest van het bovenstaande heb ik overigens al gepost in het "[i:b4dbc13915]Radeon topic deel 10[/i:b4dbc13915]" Overegens is deze kaart tijdelijk, ik ga van het najaar waarschijnlijk weer terug naar nVidia (ik gebruik toch geen TV-out ;) ) en dan komt er een NV30 in me pc. :D Echter de Radeon 9700 pro is wel een aanrader, mitst je een beste voeding in je pc heb :)
Link naar reactie
Ik heb een Dell en Dell heeft een voeding van 250 Watt. Heb begrepen dat het aantal Wattage niet altijd meetelt maar meer de algehele kwaliteit. Zou ik zo'n kaart op termijn kunnen overwegen ? Hoe kan dat nou dat jij weer teruggaat enzovoorts... Dat kost toch hartstikke veel man !! Of ben jij zo'n reviewer waarbij je alles gratis in huis krijgt ? Hoe doe je dat ? Dan wil ik die kaart wel gratis hebben van je !! :-) Groet, Aswin
Link naar reactie
die 250 watt voeding is veel te weinig. ik heb nu 340 watt en dat is een CHieftec voeding van hoge kwaliteit en die is eigenlijk al te weinig. als je een Radeon 9700 pro wil kopen moet je zeker een nieuwe voeding kopen. Ik ben geen reviewer. ik ben gewoon een 3d-freak. net als Skinnered (andere user met een radeon 9700) Ik koop om de 9 maanden meestal een nieuwe videokaart. de Radeon 9700 heb ik niet gekocht die heb ik in bruikleen van een goeie kennis van me. Mijn Ti 4400 is defect en opgestuurd. als ik hem terug heb heb ik gewoon een paar maanden weer me ti 4400 en daarna koop ik van me eigen geld een NV30.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...