Ga naar inhoud

waarom waarom


Aanbevolen berichten

Ja sorry! Frustratie! AMD XP 1600 256 MB PC2100 Kast A-open 300w voeding MSI K266 pro2 Detonator 30.83 en alle voorgaande en bijgeleverde Leadtek drivers Alle kaarten al eruit gehaald en XP opnieuw kaal erop gezet Op het moment dat is in DXDiag 3Ddraw wil opstarten gaat hij opnieuw opstarten en 3Dversnelling staat uitgeschakeld@! OEh ik gooi hem bijna het raam uit! Op mijn P3 800 systeem met asus bord draait het als een zonnetje
Link naar reactie
Zo te lezen heb je genoeg geprobeerd om de boel aan de praat te krijgen. de drivers zijn ok. (30.82) daar ligt het niet aan. DirectX 8 zit standaard in WinXP dus dat is het ook niet. schone install heb je ook al gedaan. Ik zou denken dat het aan de videokaart ligt maar je zegt dat die het wel doet in die PIII. dus die is ook prima. dan blijft de AthlonXP 1600 over. probeer eens een andere videokaart in die pc te testen. dan kan je zien of het aan dat moederbord of zo ligt. Het kan ook zo zijn dat je Voeding het niet trekt. 300watt moet wel genoeg zijn maar ja. de kwaliteit van de voeding speelt ook een rol.
Link naar reactie
Red Dragon: Ik heb op die XP1600 ook een GF3 TI200 draaiende gekregen alsmede een TNT Riva en een MX400 dus... Zal het dan de voeding zijn?? Bios van MOBO ook al gedown en ge-upgrade Bios instellingen ook al naar default gezet en ook high performance (as if!!) Ik dat DXDiag staat 3d versnelling uitgeschakeld en zodra ik maar iets 3d opstart dan gaat die weer !@#$%^&*(opstarten!! $%^&*(ding!!
Link naar reactie
//HJS weet jij hoeveel die GF4 ti 4200 trekt? minder dan een ti 4400 en een ti 4600 denk ik. als ik de lay-out van een ti 4200 zo bekijk. zou best wel is cijfers willen zien. ik heb het zelf vroeger ook gehad met een GeForce 256 en een Athlon "classic" 500mhz. die GeForce 256 (GeForce 1 voor newbies) trok zoveel stroom dat hij de pc ook onstabiel maakte. (de Athlon is ook niet vies van prik)
Link naar reactie
De Leadtek 4200 werkt als een zonnetje op mijn oude P3 800 met asus cus 4 bord en een hele goedkope kast met dito voeding. Nu lust een P3 en wel minder prik maar ja.... Still no go!!! Als ik hiermee aankom bij een computertent weet ik al waar het op gaat uitlopen..van kastje naar muur en PC nog steeds niet draaiende. om nu eerst een voeding aan te schaffen om te proberen een enermax ofzo gaat aardig in de kosten lopen als dat het niet blijkt te zijn
Link naar reactie
Ik en nog wat andere mensen op het forum hier (waaronder Diniz en BA) hebben de 420 Cwt bij eynstein vandaan.) [url=http://www.eynstein.nl/a/798.html]Atx PFC voeding 420W max met full approval en geschikt voor P4 cpu's. High end uitvoering. Temperature controlled fan. +3.3V-28A; +5V-40A; +12V-18A; (Dit is een geweldige voeding :) voor 73.52 euro[/url] Diniz heeft hem vorige week besteld en is hard op zoek geweest of hij ergens anders verkrijgbaar was. Slashhead, onze moderator, heeft vorige week ook problemen gehad met zijn pc en die heeft het opgelost met een Qtec voeding. Iets minder van kwaliteit, maar ook goedkoper en zijn problemen waren over) [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=69541]Zie deze draad[/url]
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde probleem met een MSI GeForce Ti4200. voor zover ik weet ook alles geprobeerd. Alle detonators die ik ken gebruikt, kaart "onder"klokken, windows XP Pro opnieuw installeren, etc. Ook diverse Fora afgelopen, niets lijkt te helpen. Naar aanleiding van dit forum maar een nieuwe voeding aangeschaft (400 WATT), dit zou volgens mij zeker voldoende moeten zijn, maar het enige resultaat dat ik bereikt heb, is dat 3d-applicaties 2 seconden langer werken voordat het systeem opnieuw opstart. Ook de voeding is dus niet het probleem. (Overigens ben ik al mijn derde Ti4200 aan het testen. de twee andere waren van Aopen.) Ik heb al diverse fora afgelopen en ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de problemen zich voor lijken te doen bij XP. Ook het moederbord van MSI wordt meestal genoemd. Mijn verkoper heeft mij verteld dat naast de voeding, op het moederbord een buffer zit waar de videokaart in eerste instantie zijn voeding vandaan haalt, en dat deze wellicht te klein is. Zou dit het kunnen zijn? Is er iemand die ook maar enig idee heeft wat het probleem anders kan zijn? Mijn systeem: - Geforce Ti4200 - MSI MS-6330 lite3 moederbord - AMD Athlon 1333 MHz - 128 MB - 300 watt voeding (maar 400 watt geprobeerd) - Creative Soundblaster Live 5.1 - Realtek RTL 8139 ethernet
Link naar reactie
Ik heb dit onderwerp geplaatst en inmiddels is mijn probleem opgelost. Inderdaad is de voeding geen probleem geweest in mijn geval en zeker niet de GF4 Ti4200 kaart. Het is een combinatie van mobo en videokaart!! Ik heb mijn computerboer nadat ik alles systematisch heb getest benaderd (ten einde raad!!) en hebben naar een oplossing gezocht. ik heb mijn MSI kt266pro2 moederbord mogen omruilen naar een kt3ultra en alles werkt als een zonnetje!! 3it-computers te Zoetermeer BEDANKT!!!! Nu wil ik alsnog een zwaardere voeding hebben want zoals ik verneem is een sabiele voeding van groot belang en mijn 300W Aopen voeding maakt in mijn Athlon systeem een takkeherrie!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...