Ga naar inhoud

[standaardvraag]Welke videokaart op een P3?


Aanbevolen berichten

Een maat van me heeft een p3 850. Daar hangt nu een TNT2 in. Hij wil graag een nieuwe videokaart kopen en denkt aan de GF4. Ik heb hem al gezegd dat zijn systeem nooit alle 'power' uit die kaart haalt. Het punt is dat hij later nog wil upgraden, maar geen nieuwe pc wil kopen. Het is een Packard-Bell, dus dat wordt nog best ranzig vrees ik. De p3 is er toch maar tot 1 of 1,2 Ghz ofzo? Wat adviseren jullie: Geforce3 ti? Readon 8500? Meegenomen dat hij zijn CPU gaat upgraden naar de snelste p3 en er 256 MB SDRAM in heeft zitten, kan eventueel nog 512 worden, maar heeft dat wel nut?? Ik zal even checken welk mobo er in hangt, en of er een AGP slot op zit ;) Alvast bedankt!
Link naar reactie
Gewoon een Radeon 9000 of 8500 in doen. erg goedkoop voor wat het bied en erg goed. de cpu moet je niet upgraden., verschil tussen de 850mhz en 1ghz merk je nauwelijks. de 1,1 t/m 1,3 ghz PIII's passen niet op dat moederbord. dus mijn advies 512mb intern totaal en een Radeon 9000 of 8500 erin (als je geld genoeg heb een 8500 le 128mb)
Link naar reactie
Dat zou ik ook zeggen. Een 8500 is goed waar voor je geld en past goed in zo'n systeem. Ok, het is overpowered maar je hebt wel Directx 8 ondersteuning en daar is ook wel wat voor te zeggen natuurlijk :) Ik heb overigens ook voor een 8500 gekozen. Hij is alleen nog steeds niet binnen omdat salland hem in bestelling heeft staan bij de importeur en die schijnt niet zo op te schieten, ik wacht nu al bijna 2 weken :evil: Ik had een beetje gehoopt hem snel te hebben, maar ja dat zat er niet in.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...