Ga naar inhoud

GF4 MX420 --------> Radeon/GF4 Ti*


Aanbevolen berichten

Bij deze wilde ik graag een vraag stellen. volgende week ben ik in bezit van een nieuwe pc. (pc prive) We konden alleen kiezen uit 4 modellen van compaq. ik heb gekozen voor de allerduurste met 17" tft scherm. Deze pc heb ik gekozen mbt. mijn opleiding (grafisch IT media produktie) de specs zijn als volg, P4 2,4 ghz 512 mb PC2100 ddr creative Audigy GF4 MX420 probleem is echter dat de videokaart niet echt geweldig is, het is weliswaar een gf4 maar dan de afgeslankte mx versie. Nu wil ik zelf een GF4 ti4600, omdat ik vna mening ben dat de mx420 niet echt snel is op gebied van games en grafische applicaties (DTP /3dmodeling) Wat is hierop uw antwoord?
Link naar reactie
Helemaal gelijk, maar ipv een ti-4600 zou ik een Radeon 9700 Pro kopen. Flink sneller vooral met dingen als anisotropische filtering en FSAA aan. De MX 420 verdient de naam 3D niet eens :( Waarom doen al die bedrijven zo moeilijk met PC-Privé? je kan zeker kiezen uit 4 Compaq's ? Nou daar moet je blij van worden zeg. Gelukkig is het op mijn werk goed geregeld. je koopt een PC en levert een bonnetje in bij PZ. Dan heb je dus een pc zoals je hem wil en geen Laser, Compaq, Packerd Bell of andere Klote pc samengesteld of uitgekozen door een of andere nitwit. Voor het geld wat ze rekenen voor die Compaq weet ik zeker dat je een veel mooiere pc kan samenstellen bij een goede pc-winkel. Zo dat lucht op :D
Link naar reactie
[quote:03e535dec8="Fr4ggie"]Ja inderdaad helemaal mee eens, maar om nou een radeon 9700 pro te kiezen neuj veels te duur ik zou voor geforce ti 4*** familie gaan ja[/quote:03e535dec8] De 4600 is nu zo rond de 350 euro [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/?Query=4600&Action=&Order=Prijs]Hier[/url] De R9700 is dan wel 100 euro duurder, maar sneller. En vooral met Aniso filtering aan VEEL sneller dan een ti-4600. En voor shooters is Aniso een must bijna.
Link naar reactie
Ik heb toevallig de review gelezen van de radeon 9700. veel belovende specs ja en het prijskaartje is dan wel wat duurder dan de 4600, maarja geld moet rollen, toch? maar in elk geval ben ik bang dat ik het eerste half jaar toch gewoon moet rondkomen met de mx420. maar denken jullie dat deze kaart zwaar onder de maat is voor games/dtp en dergelijke? zo ja, dan moet ik goed gaan sparen. btw: ik heb gehoord dat de mx420 een opgewaardeerde gf2 is. klopt dit
Link naar reactie
Tja, misschien dat je over een paar jaar kunt mazzelen met dat pc-prive project. Een vriend van me werkt op een school en daar kon 'ie een paar jaar geleden alleen een Laser-pc kopen. Ook redelijk wat problemen mee gehad: - eerst kwam het bericht dat er wat mis was met de HD. Hij moest of vervangen worden of een software patch (dat laatste heeft die vriend gedaan). - de HD ging een of 2 jaar later alsnog kapot (wel via garantie vervangen) - voeding kapot 3 weken geleden - waarschijnlijk mobo kapot (door kapot gaan voeding). Kortom niet echt super dus. Nu gaat 'ie echter weer een pc kopen maar die kan 'ie kopen waar hij wil. Dus misschien hebben ze ervan geleerd... :D
Link naar reactie
dus als ik het goed begrijp verdient de mx420 het predicaat GF4 niet. alvast bedankt voor de tips allemaal. graag had ik wat meer informatie over die radeon9700/8500 en de GF4 TI4600. mijn keuze zal dan vallen op 1 van deze kaarten wie weet er meer ps. ik heb al op de site van ati en nvidia informatie vergaard, maar er gaat niets boven de praktijk. en aangezien mijn praktijk op mijn thuiscomputer bestaat uit een P2 350mhz en Intel740 AGP 8mb kaartje, had ik graag tips van jullie alvast bedankt
Link naar reactie
Ga voor de Radeon 9700!!! Ik heb een half jaar een GeForce 4 ti 4400 gehad welke ik had overgeklok tot de snelheid van een Ti 4600 maar nu heb ik een Radeon 9700 in me pc zitten (helaas alleen om te testen :( ) maar deze kaart is zo ontzettend indrukwekkend. vooral als je weet wat beeldverbeterende fucties zijn zoals[i:2d7ececd5c] Anisothropische filtering[/i:2d7ececd5c] en[i:2d7ececd5c] FSAA[/i:2d7ececd5c] ALs je weet wat dat is en hoe je het kan activeren dan wil je zeker weten een Radeon 9700. Buiten dat is de Radeon 9700 veel meer "Future Proof" als de GeForce 4 ti 4600.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...