Ga naar inhoud

Loeihete Geforce 4


Aanbevolen berichten

Ik heb een Leadtek Geforce4, met zo'n lekker groot koelblok. Hij wordt niet warmer dan handwarm. Ik heb achterin mijn case twee casefans zitten die lucht naar buiten blazen. Die lucht wordt nieteens handwarm. Mijn castemp is 29 graden. Ik denk inderdaad ook dat casefans monteren kan bijdragen aan een goede luchtcircualtie binnen je kast. Hoe heet worden je CPU en je case trouwens?? -- Weet iemand waar je de temperatuur van je Geforce4 kunt zien? Of kan je dit alleen 'handmatig meten' ofzo? --
Link naar reactie
Er zit een utility bij de msi kaart, waarmee je de temperatuur zou moeten kunnen meten. Alleen geeft ie niks aan, iig. geen temperatuur. Nog wel iets tegengekomen op een site, met temperaturen. Deze lopen uiteen van 62-73C, afhankelijk van merk en type. Vind het toch wel erg heet. Mijn kast is vrij warm, de mobo temp geeft iets van 39 graden aan, cpu 46. Denk er inderdaad over een fan bij te plaatsen. Maar eigenlijk heb ik weinig zin in nog meer herrie.
Link naar reactie
De temp van een GPU mag je niet vergelijken met een CPU, 60 a 75 graden is vrij normaal voor een zware videokaart (zowel de GeForce als de Radeon). dus die temperatuur moet je je niet druk om maken. een software pragramma helpt alleen om de temp's te meten als de kaart het ondersteund. je moet dan een videokaart hebben met "Hardware monitoring" Voor de Leadtek serie is dat de TDH ipv de TD. de H staat voor Hardware monitoring. Bij MSI weet ik niet welke modelen dat hebben. Bij Leadtek zijn er alleen van de GeForce 3 TDH versie's en volgens mij van de GeForce 4 niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...