Ga naar inhoud

Overklokken welk merk videokaart


Aanbevolen berichten

Omdat sommige videokaarten beter overklokt kunnen worden dan anderen, zit ik met de vraag voor welke merken dit dan specifiek geldt. Of is het hele principe van het overklokken toch tamelijk afhankelijk van het exemplaar en moet je het treffen met een kaart? Zo niet, welke merken staan dan bekend om hun overklok-capaciteiten?
Link naar reactie
[quote:bff77273b8="Tarden"]Omdat sommige videokaarten beter overklokt kunnen worden dan anderen, zit ik met de vraag voor welke merken dit dan specifiek geldt. Of is het hele principe van het overklokken toch tamelijk afhankelijk van het exemplaar en moet je het treffen met een kaart? Zo niet, welke merken staan dan bekend om hun overklok-capaciteiten?[/quote:bff77273b8] Aan wat voor chipset zit je te denken? (geforce/Radeon) het is over het algemeen inderdaad per kaart anders (mijn kaart komt tot 295/595 terwijl iemand anders met precies de zelfde kaart niet over de 500 mem komt)
Link naar reactie
Beetje voor beide eigenlijk. Zowel Radeon als GF dus. Lijkt me wel handig om te weten voor als je eens iets nieuws koopt. Daarentegen kun je er nooit helemaal zeker van zijn dat je kaart goed te overklokken valt. Een goed merk kan het af en toe ook gewoon laten afweten. Tenzij er specifieke versies worden gemaakt om te overklokken zoals nu die nieuwe POV GF4. Waar het mij dan ook om gaat is, dat je bv. bij aanschaf van nieuwe spullen wel kunt letten op merk en overklok-potentie maar dat dit geen garantie is dat je ook daadwerkelijk resultaat behaald. En juist dat lijkt me een beetje onhandig, want je schaft niet voor niks die duurdere componenten aan. Maar goed, als ze dan niet doen wat jij ervan verwacht, kun je moeilijk naar de winkel teruggaan en roepen dat ze te slecht overklokken.
Link naar reactie
ben ik met xiliduur eens. overigens brengen sommige merken soms bepaalde videokaarten uit die beter geschikt zijn voor OCen. meestal zijn dat speciale versies en limited editions en zo. deze zijn vaak een stuk duurder. deze versies buiten beschouwing gelaten kan je moelijk zeggen welke videokaartje goed OCed. het blijft geluk hebben.
Link naar reactie
en het is ook natuurlijk maar net wat je wilt! wil je een goedkope GF4 dan koop je een 4200 die je overclocked tot het niveau van een 4400. Of van 4400 naar 4600. Wil je echt het snelste hebben dan koop je een 9700pro (weet niet of die goed te clocken zijn?) Maar overclocken is vooral leuk om met minder geld de prestaties te verkrijgen van iets duurders!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...