Ga naar inhoud

videokaart kaduuk?


Aanbevolen berichten

De pc van een vriend van me is aan het klooien... 2 maanden terug gaf 'ie ineens geen beeld bij het booten. Videokaart opnieuw geplaatst maar dat hielp niet. Uiteindelijk een en ander opnieuw aangesloten en toen werkte het :roll: Laatst was zijn voeding kapot. Die heb ik vervangen. Tijdens het booten van windows gaf de monitor 1x de melding dat 'ie geen signaal kreeg. Nog een paar keer gereboot en toen ging het iedere keer goed. Tot ik weg was... De pc bootte niet meer, al meteen in het begin (dus niet tijdens het booten van windows) kreeg de monitor geen signaal. Een heel enkele keer lukte het wel, maar meestal niet. Ik ben weer langsgegaan en geen problemen (thanks Murphy ;) ). Maar nu doet het probleem zich nog steeds voor. De windows installatie is wel een beetje gaar maar die vriend zei me telefonisch (ik heb het dus niet zelf gezien) dat het helemaal in het begin is en dat er totaal niets op het scherm komt... Mijn 1e gedachte is dus dat de videokaart kaduuk is. Hebben jullie nog andere ideeen? Of kan ik dat op een of andere manier testen? Suggesties zijn zeer welkom in ieder geval :) Het is een S3 videokaart met 4 mb videogeheugen (type weet ik zo niet). OS = win98se. Ik wil in ieder geval nog even een andere kabel testen, maar of dat gaat helpen...
Link naar reactie
Ok ben ik weer... (zucht) BTW het is een 3D trident maar dat boeit niet... Anyway: ik zet die pc aan. Ik hoor de hele tijd kliks (ipv beeps denk ik), en de lampjes van de cdrom/writer gaan regelmatig branden. Kortom hij boot niet. Na het slopen van de halve pc heb ik weer beeld. Ook na het monteren krijg ik gewoon beeld. Maar toch blijkt het niet goed: als ik windows (98se) wil booten gaat 'ie hangen als 'ie naar de grafische modus moet... De monitor krijgt geen signaal meer en de pc reageert nergens meer op: CTRL+ALT+DEL, ook de reset knop niet. Dus alleen uit-aan werkt... Dit lijkt me dus geen software probleem want dan zou 'ie normaal te resetten moeten zijn. De monitor kan ik dus ook uitsluiten. BIOS ook al gereset. Soms gaat het bootten ook een beetje raar: ineens een reset. Er zit 64 + 128 mb sd-ram in. Die heb ik al 1 voor 1 getest in beide banken. Dat werkt niet. Morgen ga ik een andere videokaart testen en ander geheugen. Die had ik nu niet bij de hand. Nog andere suggesties??? (ik hoop maar dat het niet het mobo is... :roll:
Link naar reactie
Ok hier ben ik weer. Ik had een reepje geheugen uit m'n eigen pc meegenomen, en mijn videokaart (V550). Maar zonder resultaat. Ook met de hd losgekoppeld geen resultaat. Alle 'overbodige' insteekkaarten had ik er al uitgehaald. Ik concludeer uit de tests van vandaag (vid.krt en geheugen) dat het aan het moederbord of de processor (PII 266) moet liggen, waarbij het mobo me het meest waarschijnlijk lijkt. Hij boot dus helemaal niet meer. Ik krijg vanaf het begin geen beeld en de pc zelf vertoont geen activititeiten... Ter info: laatst was de voeding kaduuk, en sindsdien is dit probleem er. Zou de oude voeding het mobo opgeblazen hebben toen 'ie stuk ging? Hoe kan ik erachter komen of het mobo of de proc stuk is? Wat mij betreft mag dit topic ook verplaatst worden naar het MOBO/PROC/OC forum...
Link naar reactie
Het maakt niet uit welke stuk zijn. als een van beide stuk is moet je toch beiden vervangen omdat er geen moederborden meer worden verkocht voor de Pentium II (alleen 2e hands) Hoe dan ook, als ik zo jou geschiedenis lees denk ik dat het moederbord stuk is en niet de CPU. je zou dus op internet naar een 2ehads PII moederbord moeten gaan zoeken.
Link naar reactie
Ik heb het systeem nu bij mij thuis staan, is gemakkelijker dan een half uur fietsen iedere keer :D Ik ga morgen of anders dit weekend mijn proc even plaatsen en dan testen. Die vriend kan wellicht op zijn werk (een school) een mobo krijgen. Dat was hem nu ook gelukt maar het was een PI mobo+proc :D Wel een mobo met ATX, USB en AGP (ik wist niet dat ze dat toen al hadden...). Dus ik kan er wel mee testen maar het is geen definitieve oplossing. Want je wilt echt niet van een al trage PII 266 naar een PI...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...