Ga naar inhoud

-= Radeon Topic Deel 10 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 205
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:8e6323dfe4="BA"]Op 1920x1440 heb je aan 128 MB niet genoeg gehuegen om FSAA te draaien. Als je MOHAA op een lager setting draait, dan kan het wel.[/quote:8e6323dfe4] MOHAA ondersteund voorzover ik weet simpelweg geen 1920x1440 dus de keus was simpel :( Maar FSAA 2x kan toch ook gewoon bij 1920x1440? Ik zie toch echt verschil :? Misschien moet ik idd toch dan maar naar een dokter :cry: Weet je het echt heel zeker?? :o
Link naar reactie
Ik zal niet zeggen dat je hem niet waard bent hoor ;) als je van hoge res houd is dat ook een reden om voor een snellere kaart te gaan, er zijn zelfs mensen die met een GF4Ti op 1024 spelen, puur omdat ze een zo hoog mogelijk framerate willen hebben met een redelijk beeld, daar valt ook wat voor te zeggen als je veel online speelt, heb je nooit fps'teveel. IK heb zelf een 19" monitor en alles boven 1280 vind ik niet veel mooier, de interlacing is dan voldoende weg en vervolgens gooi ik er nog 4 of 8x aniso overheen met evt (4x)AA en je hebt een prachtbeeld. Aniso vind ik echt onmisbaar want ik zie graag m'n textures over heel de vloer.
Link naar reactie
[quote:9cb0a6e17e="SkinnerEd"]Ik zal niet zeggen dat je hem niet waard bent hoor ;) als je van hoge res houd is dat ook een reden om voor een snellere kaart te gaan, er zijn zelfs mensen die met een GF4Ti op 1024 spelen, puur omdat ze een zo hoog mogelijk framerate willen hebben met een redelijk beeld, daar valt ook wat voor te zeggen als je veel online speelt, heb je nooit fps'teveel. IK heb zelf een 19" monitor en alles boven 1280 vind ik niet veel mooier, de interlacing is dan weg en vervolgens gooi ik er nog 4 of 8x aniso overheen met evt (4x)AA. Aniso vind ik echt onmisbaar want ik zie graag m'n textures over heel de vloer.[/quote:9cb0a6e17e] Daarom zijn jullie ook echte freaks en ik niet :P Maar ik speel ook best veel online maar nou niet met games waar mijn GF4 moe van wordt. (UT&AOE2 :P ) Dadelijk is dat met UT2003 natuurlijk een heel ander verhaal (komt tegelijkertijd met de Windhoos release een Linux client :) ). Ik moet misschien dan toch maar in een speciale therapie waar ik anisio leer waarderen? (of misschien juist niet want dan wil ik dadelijk net als Edward elke grafische kaart die uitkomt ;) )
Link naar reactie
is dit het discussie draad geworden?! :-? ok //Marcel. je komt elke keer met dat 1920x1440@60hz van je. en dat we dat nog nooit gezien hebben. dat mijn monitor dat niet aankan wil nog niet zeggen dat ik die resolutie nog nooit gezien heb. denk je dat ik opgesloten in me huis zit of zo? Dat jou 60hz niet stoort en Aniso niet kan waarderen en FSAA wel en een hoge resolutie is idd een mening van je net zoals het mijn mening is over het al dan niet waard zijn van en bepaalde videokaart. Dat jij die beredenering niet snapt is net zo logisch als dat ik jou niet snap. laten we verder ophouden voordat het een[i:fa5b9c2405] welles nietus [/i:fa5b9c2405]gesprek word Ik weet nu teminste genoeg over je waarnemings vermogen
Link naar reactie
[quote:2868de533a="Red Dragon"]is dit het discussie draad geworden?! :-? ok //Marcel. je komt elke keer met dat 1920x1440@60hz van je. en dat we dat nog nooit gezien hebben. dat mijn monitor dat niet aankan wil nog niet zeggen dat ik die resolutie nog nooit gezien heb. denk je dat ik opgesloten in me huis zit of zo? Dat jou 60hz niet stoort en Aniso niet kan waarderen en FSAA wel en een hoge resolutie is idd een mening van je net zoals het mijn mening is over het al dan niet waard zijn van en bepaalde videokaart. Dat jij die beredenering niet snapt is net zo logisch als dat ik jou niet snap. laten we verder ophouden voordat het een[i:2868de533a] welles nietus [/i:2868de533a]gesprek word Ik weet nu teminste genoeg over je waarnemings vermogen[/quote:2868de533a] Ja, maar het zien of ff spelen is wel iets anders dan het zelf op elke game uitproberen. Of zit jij hele dagen bij de buurman op 1920x1440 te spelen :P Ik vond het eigenlijk een best interessante discussie, maar als jij er nu al genoeg van hebt. Misschien wil SkinnerEd mij nog overtuigen van zijn visie op anisio? Misschien enkele anisio 16 sreenies :D
Link naar reactie
Dan nog iets anders, wat moet je in vredesnaam met FSAA op 1920 (buiten of het wel of niet kan)? Het kost je alleen veel performance, maar veel beter wordt het volgens mij niet. Als ik FSAA aanzet op 1280 bijvoorbeeld zie je ook alleen de framerate inzakken, maar erg veel verbetering geeft het niet. Alleen als je bijvoorbeeld 1280 op een 19" scherm draait, dan kan ik me wel voorstellen dat je het aan wilt hebben.
Link naar reactie
[quote:764e2e0f90="BA"]Dan nog iets anders, wat moet je in vredesnaam met FSAA op 1920 (buiten of het wel of niet kan)? Het kost je alleen veel performance, maar veel beter wordt het volgens mij niet. Als ik FSAA aanzet op 1280 bijvoorbeeld zie je ook alleen de framerate inzakken, maar erg veel verbetering geeft het niet. Alleen als je bijvoorbeeld 1280 op een 19" scherm draait, dan kan ik me wel voorstellen dat je het aan wilt hebben.[/quote:764e2e0f90] Wat ik dus al zei. Ik zie daarin dus toch wel verschil. Dat is denk ik gewoon een verschil van kijken op een beeld, plaatje informatie. Je hebt van die dubbelplaatjes waar sommigen een oude heks in zien en andere een eskimo. Ik denk dat het daar mee te maken heeft. Ik leer bijvoorbeeld ook heel makkelijk. Ik kijk gewoon op een heel andere manier naar een stuk informatie (zoals een beeldscherm met een game) aan dan veel andere mensen. Zou dit het misschien verklaren? Ik vind bijvoorbeeld zeker in MOHAA dat de ranjes van voorwerpen gewoon scherper zijn. Ik zie gewoon net ff wat karteltjes zonder FSAA en daar irriteer ik me mateloos aan. Het moet gewoon perfect zijn. Anisio en die 60hz zie ik dus weer helemaal niet en daar irriteer ik me ook niet aan.
Link naar reactie
Ik wil wel ANISO x16 laten zien maar ik heb geen website. dus moet ik ze mailen. Hoe dan ook. om 1920x1440@60hz te beoordeln op een normale 19" monitor hoef ik echt niet uren te spelen. ik zag direct dat het er niet uit ziet. ivm 60hz en Interleacing en vervorming op hoge resolutie. btw, Me buurman heeft geen eens een pc. Ik handel in pc's en heb vaak zat een 19"scherm thuis gehad toen ik de pc's ging configureren. snap ie?
Link naar reactie
[quote:e820fa340e="Red Dragon"]Ik wil wel ANISO x16 laten zien maar ik heb geen website. dus moet ik ze mailen. Hoe dan ook. om 1920x1440@60hz te beoordeln op een normale 19" monitor hoef ik echt niet uren te spelen. ik zag direct dat het er niet uit ziet. ivm 60hz en Interleacing en vervorming op hoge resolutie. btw, Me buurman heeft geen eens een pc. Ik handel in pc's en heb vaak zat een 19"scherm thuis gehad toen ik de pc's ging configureren. snap ie?[/quote:e820fa340e] Ik snap het helemaal :) Email is altijd welkom dus gooi gerust in mijn inbox: r.reus3@chello.nl Termen als interleacing zeggen mij verder niets en vervorming? De resolutie wordt recht even redig vergroot: dan zou het dus nooit kunnen vervormen, zoals bijv. bij een breedtbeeld TV.
Link naar reactie
[quote:97d456d15f="Marcel de Reus"] Ik kijk gewoon op een heel andere manier naar een stuk informatie (zoals een beeldscherm met een game) aan dan veel andere mensen. Zou dit het misschien verklaren? Ik vind bijvoorbeeld zeker in MOHAA dat de ranjes van voorwerpen gewoon scherper zijn. Ik zie gewoon net ff wat karteltjes zonder FSAA en daar irriteer ik me mateloos aan. Het moet gewoon perfect zijn. Anisio en die 60hz zie ik dus weer helemaal niet en daar irriteer ik me ook niet aan.[/quote:97d456d15f] me broer vind kartletjes ook zo irritant en zweert bij FSAA. maar die heeft overigens ook altijd ANISO aan staan. hij speelt met FSAAx4 en ANISO level 4 met zijn Radeon 8500 (en 19"scherm @85hz :) )
Link naar reactie
[quote:c48e8e6b8c="Marcel de Reus"] Email is altijd welkom dus gooi gerust in mijn inbox: r.reus3@chello.nl Termen als interleacing zeggen mij verder niets en vervorming? De resolutie wordt recht even redig vergroot: dan zou het dus nooit kunnen vervormen, zoals bijv. bij een breedtbeeld TV.[/quote:c48e8e6b8c] Vervorming treed op als je een monitor op een te hoge resolutie zet. bij 1920x1440 zal je dat op een 19" vrij snel krijgen. ik heb het met 1600x1200 al. ondanks dat de specs zegt dat ie dat aankan is de monitor daar niet voor geoptimaliseerd. lees anders @ THG een paar reviews van 19" CRT schermen dan bergijp je het beter. ik zal een deze dagen wel een screenie mailen. van Aniso x16 met een Radeon 9700
Link naar reactie
[quote:5f7ba8b977="Marcel de Reus"][quote:5f7ba8b977="BA"]Dan nog iets anders, wat moet je in vredesnaam met FSAA op 1920 (buiten of het wel of niet kan)? Het kost je alleen veel performance, maar veel beter wordt het volgens mij niet. Als ik FSAA aanzet op 1280 bijvoorbeeld zie je ook alleen de framerate inzakken, maar erg veel verbetering geeft het niet. Alleen als je bijvoorbeeld 1280 op een 19" scherm draait, dan kan ik me wel voorstellen dat je het aan wilt hebben.[/quote:5f7ba8b977] Wat ik dus al zei. Ik zie daarin dus toch wel verschil. Dat is denk ik gewoon een verschil van kijken op een beeld, plaatje informatie. Je hebt van die dubbelplaatjes waar sommigen een oude heks in zien en andere een eskimo. Ik denk dat het daar mee te maken heeft. Ik leer bijvoorbeeld ook heel makkelijk. Ik kijk gewoon op een heel andere manier naar een stuk informatie (zoals een beeldscherm met een game) aan dan veel andere mensen. Zou dit het misschien verklaren? Ik vind bijvoorbeeld zeker in MOHAA dat de ranjes van voorwerpen gewoon scherper zijn. Ik zie gewoon net ff wat karteltjes zonder FSAA en daar irriteer ik me mateloos aan. Het moet gewoon perfect zijn. Anisio en die 60hz zie ik dus weer helemaal niet en daar irriteer ik me ook niet aan.[/quote:5f7ba8b977] Ja, maar MOHAA kan je niet op 1920 x 1024 draaien zeg je net, dus dan zie je weer wel verschil met FSAA. Wat ik bedoel te zeggen is dat het op 1920 x 1440 niet veel voordeel geeft, omdat je beeld toch al scherp genoeg is.
Link naar reactie
[quote:dc36535e71="Marcel de Reus"] Misschien wil SkinnerEd mij nog overtuigen van zijn visie op anisio? Misschien enkele anisio 16 sreenies :D[/quote:dc36535e71] Zoals je al zegt; dat kan ik niet, dat soort dingen zijn een kwestie van persoonlijke voorkeur, als je dat vanzelf niet ziet, is de kans dat een ander je daarvan overtuigt ook klein. Als ik een game speel, geniet ik ook erg van de gfx op mijn manier, dus zoveel mogelijk detail, dus geen wazige vloertextures. IK verkies ook aniso boven AA, ik heb liever heldere textures met wat aliasing dan blur en strakke randen, met de R9700 kan ik van beide het beste combineren, daarom is deze kaart zo goed.
Link naar reactie
[quote:e4cf7318e0="SkinnerEd"][quote:e4cf7318e0="Marcel de Reus"] Misschien wil SkinnerEd mij nog overtuigen van zijn visie op anisio? Misschien enkele anisio 16 sreenies :D[/quote:e4cf7318e0] Zoals je al zegt; dat kan ik niet, dat soort dingen zijn een kwestie van persoonlijke voorkeur, als je dat vanzelf niet ziet, is de kans dat een ander je daarvan overtuigt ook klein. Als ik een game speel, geniet ik ook erg van de gfx op mijn manier, dus zoveel mogelijk detail, dus geen wazige vloertextures. IK verkies ook aniso boven AA, ik heb liever heldere textures met wat aliasing dan blur en strakke randen, met de R9700 kan ik van beide het beste combineren, daarom is deze kaart zo goed.[/quote:e4cf7318e0] Dan zijn we denk ik klaar met discussieren. :) Maar ik wil toch best wel graag een paar ansio 16x screenies zien hoor tegen over geen anisio. Ik ben het helemaal met je eens dat ik het nut van anisio waarschijnlijk nooit in zal zien. Is het nu ook voor te volgen waarom ik de Radeon 9700 niet zo'n schokkende kaart vind? Ik bedoel op anisio hit na is hij natuurlijk wel sneller maar niet very impressive (weer een mening :D )/
Link naar reactie
Het is maar wat je niet schokkend vind, op hoge res. en zwaardere engines is hij duidelijk sneller, soms 2x zo snel als de GF4Ti, dat vind ik behoorlijk schokkend. Kijk het resultaat van de performance is ook afhankelijk van de gameengine, haalt deze alles uit de 3d-hardware, 3dmark2001 doet dat niet, zeker niet in zo'n lage res. Maar ga je puur testen op vertex- & pixeshaders dan loopt het verschil verder op, dus nieuwe engines zullen zeker in hogere res nog sneller lopen dan de GF4Ti.
Link naar reactie
Die had ik al gezien ;) Maar ook daar zie ik verdomd weinig verschil. Natuurlijk zie ik wel een vlekje bij de loop van het geweer, maar om nou te zeggen dat het een wereld van verschil is :D Welke anisio level is dat BTW? [edit] Als ik er wat langer naar kijk zie ik idd meer verschil, maar normaal race ik met een rotgang door zo'n level en is ede grond in de verte voordat ik hem heb gezien al onder mijn voeten :P aan bijvoorbeeld de aliasing op het trappetjes van het derde plaatjes stoor ik me veel meer. Dat valt me ook gelijk op :D [/edit]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...